Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΠΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ (άρθρα 62-73)Σχόλιο του χρήστη Ορέστης | 24 Μαρτίου 2025, 20:12
Άρθρο 72: Ο εφοδιασμός ΟΛΩΝ των ελλήνων πολιτών, ανεξάρτητα ιδιότητας, με δελτίο αστυνομικής ταυτότητας είναι καταφανώς ζήτημα άμεσης και επιτακτικής διευθέτησης. Συνεπώς, η παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν.Δ.127/1969, θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: «1. Έλληνες πολίτες που κατοικούν ή διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα και έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους υποχρεούνται να εφοδιασθούν με δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, κατά τις διατάξεις του παρόντος νομοθετικού διατάγματος. Το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, το πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος, το αστυνομικό προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, οι συνοριακοί φύλακες, και οι ειδικοί φρουροί, που τελούν στην ενέργεια ή σε πολεμική ή μόνιμη διαθεσιμότητα, εφοδιάζεται και με ειδικά δελτία ταυτότητας, που χορηγούνται από την υπηρεσία τους αποκλειστικά για υπηρεσιακή χρήση.». Πιο συγκεκριμένα, με τη μη υιοθέτηση της παραπάνω προτεινόμενης τροποποίησης: α) Τίθονται σοβαρά ζητήματα της συνταγματικά κατοχυρωμένης ισότητας μεταξύ των ελλήνων πολιτών. Ουσιαστικά με τη μη χορήγηση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος, το προσωπικό αυτό διαφοροποιείται και ξεχωρίζεται από τους υπόλοιπους έλληνες πολίτες με τη "βούλα" της πολιτείας. Είναι ανεπίτρεπτο μία δημοκρατική πολιτεία να διαχωρίζει επίσημα μία μικρή μερίδα ελλήνων πολιτών, με τη μη χορήγηση σε αυτούς δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. β) Γεννώνται σοβαρά πρακτικά και νομικά ζητήματα στην καθημερινότητα του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ.. Σε κάθε συναλλαγή που είναι απαιτητή η επίδειξη δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, το προαναφερόμενο προσωπικό εξαναγκάζεται, και μάλιστα χωρίς τη συναίνεσή του, από το ίδιο το κράτος να δηλώνει διαρκώς και δη σε ιδιώτες την ιδιότητά του. Ιδίως από νομικής σκοπιάς αυτό παραβιάζει τα προσωπικά του δεδομένα ως προς την εξαναγκασμένη υποχρέωση γνωστοποίησης του επάγγελματός του. Ας μη ξεχνάμε ότι η αναγραφή του επαγγέλματος από τα δελτία αστυνομικής ταυτότητας των ελλήνων πολιτών καταργήθηκε πάρα πολλά χρόνια πριν ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Από πρακτικής σκοπιάς εγείρει κινδύνους για την ασφάλεια του ιδίου του προσώπου και της οικογενείας του, αν λάβουμε υπόψη ότι το επάγγελμα του αστυνομικού/λιμενικού, όπως είναι δυστυχώς ευρέως γνωστό, σε μεγάλη μερίδα ελλήνων πολιτών δεν είναι ιδιαίτερα προσφιλές. γ) Το εν λόγω προσωπικό (αστυνομικοί-λιμενικοί) εξαναγκάζεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο να γνωστοποιεί την ιδιότητά του ακόμη και στην αλλοδαπή, όπου οι υπόλοιποι έλληνες πολίτες μεταβαίνουν και συναλλάσσονται δηλώνοντας μόνο την υπηκοότητά τους. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως γειτονικών κρατών με τη Χώρα μας μεταύ των οποίων υπάρχουν σχετικές διμερείς συμφωνίες για την είσοδο ελλήνων πολιτών με την επίδειξη μόνο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, η δήλωση της ιδιότητας αστυνομικού-λιμενικού ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στα πρόσωπα αυτά, επιβάλλοντας έτσι έμμεσα την έκδοση διαβατηρίου (και με ό,τι κόστος σημαίνει αυτό) για την αποφυγή προβλημάτων κατά τη μετάβαση και παραμονή του στις Χώρες αυτές. δ) Το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ. εξαιρείται από τη δυνατότητα χρήσης των ψηφιακών ταυτοτήτων μέσω της εφαρμογής για του gov.gr wallet, υλοποίηση που διευκολύνει τους έλληνες πολίτες στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, καθώς επίσης και του μοναδικού προσωπικού αριθμού πολίτη που ενσωματώνεται μόνο στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας και όχι στα ειδικά δελτία ταυτότητας της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ., ενώ δεν διασυνδέεται ούτε με τα συστήματα των τραπεζών στο πλαίσιο του KYC με υποχρέωση δια ζώσης γνωστοποίησης της ταυτότητας. Τέλος, σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. το εν λόγω προσωπικό (σώματα ασφαλείας) φέρει κανονικά δελτίο αστυνομικής ταυτότητας όπως όλοι οι πολίτες. Το ειδικό δελτίο ταυτότητας το φέρουν επιπλέον, και το επιδεικνύουν μόνο όταν αυτό είναι απαιτητό για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους προκειμένου να καταστεί η ιδιότητά τους γνωστή, όπου και όταν χρειάζεται. Δυσάρεστο παράδειγμα που βίωσα προσωπικά κατά την επιβίβασή μου σε πτήση σε αεροδρόμιο του εξωτερικού, όπου καίτοι η "υπηρεσιακή" μου ταυτότητα αποτελεί ταξιδιωτικό έγγραφο, οι Αρχές του αεροδρομίου επέμεναν να τους επιδείξω την "πολιτική" μου ταυτότητα αρνούμενοι να αποδεχθούν ότι το ελληνικό κράτος δεν χορηγεί σε όλους του πολίτες του "πολιτική" ταυτότητα. Υπέστην απίστευτη ταλαιπωρία για να πείσω τις αλλοδαπές Αρχές, ότι το ελληνικό κράτος δεν χορηγεί σε όλους τους πολίτες του "πολιτική" ταυτότητα (=δεν αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες του με τον ίδιο τρόπο), πράγμα φυσικά καθόλου φυσιολογικό και αυτονόητο για τις Αρχές της αλλοδαπής. Θα πρέπει λοιπόν να διερωτηθούμε, για ποιον λόγο το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ. θα πρέπει πάντα να γνωστοποιεί σε τρίτους την ιδιότητά του, ακόμη και όταν αυτό βρίσκεται εκτός διατεταγμένης υπηρεσίας και χωρίς η γνωστοποίηση αυτή να ανάγεται στην εκπλήρωση των υπηρεσιακών καθηκόντων του; Υπάρχουν τόσες άλλες μερίδες προσωπικού (Ένοπλες Δυνάμεις, Πυροσβεστικό Προσωπικό, Δικαστικοί Λειτουργοί, κ.λπ.) οι οποίες εφοδιάζονται κανονικά με δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, και πολύ σωστά έπραξε νομοθετικά το κράτος για αυτούς. Γιατί όμως το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ. όχι; Δεν είναι έλληνες πολίτες; Είναι πολίτες "δεύτερης διαλογής"; Τι πραγματικά εξυπηρετεί αυτή η διάκριση, εκτός από το να εκθέτει τα προσωπικά τους δεδομένα και να δυσχεραίνει την καθημερινότητα τους;