Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΠΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ (άρθρα 62-73)Σχόλιο του χρήστη ΡΟΔΑΝΘΗ | 25 Μαρτίου 2025, 08:15
Στο άρθρο 63 που αφορά την τροποποίηση του Άρθρου 21 του σχεδίου νόμου για το Στρατιωτικό Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (Σ.Δ.Ε.Π.) και το Στρατιωτικό Διδακτικό Προσωπικό (Σ.Δ.Π.) εγείρει σοβαρά ζητήματα δικαιοσύνης και ισότητας, καθώς υιοθετεί κριτήρια που δημιουργούν αποκλεισμούς και αδικίες σε βάρος ικανών και καταρτισμένων στελεχών. Η εφαρμογή αυστηρών βαθμολογικών και προελευσιακών περιορισμών υπονομεύει την αξιοκρατία και παραβλέπει τη σημασία της επιστημονικής επάρκειας και της ακαδημαϊκής εξειδίκευσης. Η απαίτηση κατοχής του βαθμού τουλάχιστον του Λοχαγού ή αντίστοιχου για την ένταξη στο Σ.Δ.Ε.Π. αποτελεί ένα περιοριστικό κριτήριο που αποκλείει στελέχη με σημαντικά ακαδημαϊκά προσόντα. Είναι εύλογο να διερωτάται κανείς γιατί ένας αξιωματικός ή υπαξιωματικός με διδακτορικό ή μεταπτυχιακή έρευνα να μην μπορεί να συμμετάσχει, εφόσον διαθέτει την επιστημονική κατάρτιση και τα απαιτούμενα προσόντα. Η σύνδεση της επιστημονικής επάρκειας με τον στρατιωτικό βαθμό δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική ικανότητα και εμπειρία των στελεχών, με αποτέλεσμα να στερούνται ευκαιριών όσοι δεν πληρούν αυτό το τυπικό κριτήριο. Εξίσου προβληματικός είναι ο αποκλεισμός των στελεχών που προέρχονται από τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.). Το νομοθέτημα περιορίζει τη συμμετοχή μόνο σε αποφοίτους Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) ή της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν.), αποκλείοντας επαγγελματίες που, παρά την προέλευσή τους, έχουν επιτύχει υψηλό επίπεδο ακαδημαϊκής εξειδίκευσης. Αυτή η διάκριση παραβλέπει το γεγονός ότι πολλά στελέχη των Α.Σ.Σ.Υ. διαθέτουν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, καθώς και αξιόλογη ερευνητική δραστηριότητα, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί επωφελώς στα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η υιοθέτηση τέτοιων περιοριστικών διατάξεων υποσκάπτει την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με βάση την ουσιαστική τους επάρκεια και δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης. Είναι αναγκαίο το νομικό πλαίσιο να προσαρμοστεί σε σύγχρονες απαιτήσεις και να επιτρέψει τη συμμετοχή όσων διαθέτουν τα απαιτούμενα επιστημονικά προσόντα, ανεξαρτήτως στρατιωτικού βαθμού ή σχολής προέλευσης. Μια τέτοια προσέγγιση θα ενίσχυε την αξιοκρατία, θα προήγαγε την ακαδημαϊκή αριστεία και θα συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη των στρατιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η αναθεώρηση του άρθρου είναι επιβεβλημένη προκειμένου να διασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση όλων των στελεχών. Η εστίαση στα ακαδημαϊκά και επιστημονικά προσόντα ως βασικό κριτήριο επιλογής είναι απαραίτητη για την αξιοποίηση του καλύτερου δυναμικού και τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού και ερευνητικού έργου στα στρατιωτικά ιδρύματα. Ένα δίκαιο και σύγχρονο πλαίσιο θα εξασφαλίσει ότι η στρατιωτική εκπαίδευση επωφελείται από τη γνώση και την εμπειρία όλων των καταρτισμένων στελεχών, ανεξάρτητα από τη βαθμολογική ή προελευσιακή τους κατάσταση.