Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΠΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ (άρθρα 62-73)Σχόλιο του χρήστη Παπαδόπουλος Ο. | 26 Μαρτίου 2025, 12:59
Σχετικά με το άρθρο 72 Προσπερνώντας και μη σχολιάζοντας κάθε ζήτημα-πρόβλημα που καταφανώς υφίσταται και ήδη αναφέρθηκε (περί συνταγματικής ισότητας, χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών, πολιτικές άλλων κρατών, κ.λπ), κρίνεται επιβεβλημένο να επισημανσθεί το πιο σημαντικό όλων: το επάγγελμα/ιδιότητα του κάθε έλληνα πολίτη ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ και αυτός είναι ο κύριος λόγος που αφαιρέθηκε από τα δελτία αστυνομικής ταυτότητας των ελλήνων πολιτών χρόνια πριν. Κανείς, ούτε το ίδιο το κράτος, δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλλει-εξαναγκάζει σε κανέναν πολίτη του να γνωστοποιεί στον οποιοδήποτε, και δη σε άλλους ιδιώτες-πολίτες και χωρίς τη συναίνεσή του, τα προσωπικά του δεδομένα. Μήπως θα πρέπει να επιστρέψουμε στις εποχές της ελληνικής χωροφυλακής που ο χωροφύλακας ήταν υποχρεωμένος να κυκλοφορεί παντού φορώντας υποχρεωτικά τη στολή του γνωστοποιώντας την ιδιότητά του; Όποιος επιθυμεί να δηλώνει το επάγγελμά του μπορεί να το πράττει επιδεικνύοντας την "υπηρεσιακή" του ταυτότητα. Ο εξαναγκασμός όμως, που επιβάλλει η διάταξη αυτού του άρθρου ως έχει μέχρι τώρα, να δηλώνεται στον οποιοδήποτε το επάγγελμα/ιδιότητα του αστυνομικού/λιμενικού σε κάθε συναλλαγή που απαιτεί απλή διασταύρωση των στοιχείων ταυτότητας προσώπου, είναι καταφανώς μη επιτρεπτό και απαράδεκτο να συμβαίνει (και προφανώς αντίθετο τόσο με τις συνταγματικές επιταγές περί ισότητας των ελλήνων πολιτών όσο και της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων). Άλλωστε, το δικαίωμα να γνωστοποιεί κάποιος αστυνομικός/λιμενικός το επάγγελμα/ιδιότητά του, δεν αφαιρείται με την παράλληλη χορήγηση "πολιτικού" ΔΑΤ, καταστρατηγείται όμως με τη μη ύπαρξη "πολιτικού" ΔΑΤ το δικαίωμά του να μην αποκαλύπτει αυτά όταν δεν το επιθυμεί. Άλλωστε σε κάθε περίπτωση που απαιτείται η γνωστοποίηση της ιδιότητας στο πλαίσιο του καθήκοντος και της άσκησης δημόσιας εξουσίας, ο εκάστοτε αστυνομικός/λιμενικός οφείλει να δηλώνει την ιδιότητά του είτε φορώντας τη στολή του είτε επιδεικνύοντας την "υπηρεσιακή" του ταυτότητα. Επίσης, εάν κάποιος θέλει για δικούς του λόγους να γνωστοποιεί την ιδιότητά του και εκτός των υπηρεσιακών του καθηκόντων (καίτοι δεν μπορώ να βρω προφανή λόγο), μπορεί ομοίως να το πράττει. Τι γίνεται όμως όταν κάποιος, εκτός πλαισίου υπηρεσιακού καθήκοντος, δεν επιθυμεί να γνωστοποιεί την ιδιότητά του, και η μή ύπαρξη "πολιτικής" ταυτότητας τον εξαναγκάζει; Ας τα διαχωρίσουμε επιτέλους: Άλλο η απόδειξη των στοιχείων ταυτότητας του προσώπου (ταυτοπροσωπία) που απαιτείται στην καθημερινότητα του κάθε έλληνα πολίτη (και προκύπτει από το "πολιτικό" δελτίο ταυτότητας), και άλλο η απόδειξη της ιδιότητας ενός κρατικού λειτουργού που απαιτείται κατά την άσκηση των καθηκόντων του (και πρέπει να προκύπτει από το "υπηρεσιακό" δελτίο ταυτότητας). Αυτό ακριβώς άλλωστε ισχύει, πολύ σωστά, και σε άλλους κρατικούς λειτουργούς (Δικαστικούς, Εισαγγελείς, Πυροσβεστικό Σώμα, κ.λπ.), ειδάλλως εάν η ενοποίηση της απόδειξης στοιχείων ταυτότητας και ιδιότητας είναι αναγκαία, για ποιο λόγο αυτοί οι κρατικοί λειτουργοί φέρουν διακριτά δελτία ταυτότητας; Ας τα εννοποιήσουμε λοιπόν και αυτά όπως των αστυνομικών/λιμενικών, αφενός να περικόψουμε τα έξοδα αφετέρου να μην κινδυνεύουν από πλαστογραφήσεις... Τέλος, όσον αφορά τα προβαλλόμενα ζητήματα περί επιστροφής στα παλαιά πλαστικοποιημένα υπηρεσιακά δελτία ταυτότητας, πουθενά και από κανέναν δεν αναφέρθηκε κάτι τέτοιο, και προφανώς σε μία σύγχρονη πολιτεία δεν θα πρέπει επουδενί να εκδίδονται δελτία ταυτότητας που μπορούν να πλαστογραφηθούν εύκολα, είτε αυτά είναι "πολιτικά" είτε "υπηρεσιακά".