Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΠΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ (άρθρα 62-73)Σχόλιο του χρήστη Ευάγγελος Μαγγανάς | 28 Μαρτίου 2025, 14:35
Καμία τροποποίηση του άρθρου 72 όσον αφορά τους αστυνομικούς. Σύμφωνα με την από 27/03/2025 πρόταση υποστηρικτή των πολιτικών ταυτοτήτων, τα κύρια επιχειρήματα του είναι : α) Τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ο οποίος προβλέπει την υποχρεωτική ενσωμάτωση βιομετρικών στοιχείων στα δελτία ταυτότητας των κρατών μελών. β) Τη χρονική λήξη ισχύος των υφιστάμενων υπηρεσιακών ταυτοτήτων. Η απάντηση σε αυτές τις δύο αναφορές είναι : α) Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/1157 όντως ορίζει ότι τα δελτία ταυτότητας των κρατών μελών πρέπει να περιλαμβάνουν βιομετρικά στοιχεία. Ωστόσο, ο κανονισμός αυτός δεν αποκλείει την ύπαρξη διαφορετικών τύπων ταυτοτήτων για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως οι αστυνομικοί. Η συμμόρφωση με τον κανονισμό μπορεί να επιτευχθεί με την αναβάθμιση των υπηρεσιακών ταυτοτήτων, ώστε να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές, χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση πολιτικών ταυτοτήτων. β) Η λήξη ισχύος των υφιστάμενων υπηρεσιακών ταυτοτήτων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την έκδοση πολιτικών ταυτοτήτων. Η αντικατάσταση των υπηρεσιακών ταυτοτήτων μπορεί να γίνει με νέες υπηρεσιακές ταυτότητες που πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Εξάλλου υπάρχει διαθέσιμος χρόνος μέχρι το 2031. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να εξετάσουμε ορισμένες διατάξεις Προεδρικών Διαταγμάτων και Νόμων που εμπεριέχονται στο Αστυνομικό Δίκαιο και υπογραμμίζουν τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος του αστυνομικού, ενώ παράλληλα έρχονται σε αντίθεση με το σημείο όπου οι υπέρμαχοι των πολιτικών ταυτοτήτων ζητούν τροποποίηση και οι υπηρεσιακές ταυτότητες θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για υπηρεσιακή χρήση. Είναι όμως αυτό εφικτό και νόμιμο στο επάγγελμα του αστυνομικού ; Επίσης, να δούμε και ως προς το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων και την ισονομίας που ευαγγελίζονται. Ειδικότερα : 1) Π.Δ 254/2004 - Άρθρο 6 παράγραφος α. <> 2) Π.Δ 394/2001 - Άρθρο 3 παράγραφος 3 <> Τέλος, ας εξετάσουμε και το ζήτημα της οπλοφορίας εκτός υπηρεσίας. Νόμος 3169/2003 - Άρθρο 2 παράγραφος 1 <> Σε αυτή την περίπτωση τι θα ίσχυε λοιπόν με την υπηρεσιακή ταυτότητα που θα είναι μόνο για υπηρεσιακή χρήση; Ολοκληρώνοντας, όσον αφορά τον ανωτέρω κύριο και αυτό που παρέθεσε, αναφέρει κλείνοντας : <> Πως είναι δυνατόν να γνωρίζει το αποτέλεσμα της απόφασης μιας τυχόν προσφυγής ; πως τόσο εύκολα το προεξοφλεί ; Η προσφυγή στο ΣτΕ και στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν εγγυάται την έκδοση πολιτικών ταυτοτήτων. Η απόφαση των δικαστικών αρχών θα βασιστεί στην ερμηνεία του ισχύοντος νομικού πλαισίου και στην αξιολόγηση των επιχειρημάτων. Ο εν λόγω γνωρίζει κάτι παραπάνω και θεωρεί ότι θα γίνει δεκτή η προσφυγή ; Αυτό δημιουργεί ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια της διαδικασίας. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι μια πιθανή έκδοση πολιτικών ταυτοτήτων για τους αστυνομικούς θα δημιουργούσε σοβαρά νομικά και πρακτικά προβλήματα. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον, που κάποιοι επιθυμούν διακαώς την έκδοση πολιτικών ταυτοτήτων, για ένα επάγγελμα που απαιτεί διαρκή ετοιμότητα, και εγρήγορση.