1. Ο Διευθυντής υπάγεται απευθείας στον Αρχηγό του Γ.Ε.ΕΘ.Α. και τοποθετείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α.
2. Ο Διευθυντής διοικεί το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ., κατευθύνει την δράση του και αναθέτει στους Οικονομικούς Επιθεωρητές – Εσωτερικούς Ελεγκτές τις εντολές επιθεώρησης – ελέγχου, μέσω των Διευθυντών των Π.Μ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ., των οποίων άμεσα προΐσταται. Έχει την ευθύνη της αξιολόγησης των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών όλων των βαθμών, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
3. Ο Διευθυντής κατά την αρχική στελέχωση του Σώματος, πρέπει να έχει υπηρετήσει υποχρεωτικά σε θέσεις Διευθύνσεων Οικονομικών Επιθεωρήσεων και Ελέγχου. Επιπλέον, πρέπει να είναι κάτοχος μεταπτυχιακού πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά.
Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 20 – Διευθυντής Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.
Άρθρο 20 – Διευθυντής Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.
- 123 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ειδικές κατηγορίες αξιωματικών Εκτός Οργανικών Θέσεων
- 111 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ανάκληση στην ενέργεια Χειριστών Ειδικής Μονιμότητας
- 506 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 27 του ν.3383/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν.2439/1996
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Οργανικές θέσεις Κοινού Σώματος Στρατιωτικών Ιερέων των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 13Α του ν.3883/2010Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 13Α του ν.3883/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα περί οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των ΕΔΆρθρο 08 – Αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα περί οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των ΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 107 του ν. 3978/2011Άρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 107 του ν. 3978/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της ΆμυναςΆρθρο 10 – Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της Άμυνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Ρύθμιση για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας του Πολεμικού ΝαυτικούΆρθρο 11 – Ρύθμιση για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν.4258/14Άρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν.4258/14
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συγκρότηση – Υπαγωγή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Αποστολή – Αρμοδιότητες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διενέργεια Οικονομικών Επιθεωρήσεων – Ελέγχων – Ερευνών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Δομή – Οργάνωση
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στελέχωση Σώματος Αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Νομική Υποστήριξη
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Διευθυντής Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Υποδιευθυντής Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Διευθυντές Περιφερειακών Μονάδων Οικονομικών Επιθεωρήσεων – Εσωτερικών Ελέγχων και Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ιεραρχία και εξέλιξη των αξιωματικών του Σ.Ο.Ε.Ε.Ε.Λ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Στολές – Ηθικές αμοιβέςΆρθρο 24 – Στολές – Ηθικές αμοιβές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Εκπαίδευση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Διοικητική Μέριμνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27Άρθρο 27
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά προσφύγων και μεταναστώνΆρθρο 28 – Δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά προσφύγων και μεταναστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Μεταθέσεις εξωτερικούΆρθρο 29 – Μεταθέσεις εξωτερικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Ρύθμιση θεμάτων στρατολογικής φύσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31Άρθρο 31
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 30Γ του ν.1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 33 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Απριλίου 2017, 18:45
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Απριλίου 2017, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
10 Σχόλια 891 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 43196 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή (Σταδιοδρομία και εξέλιξη Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών των Ενόπλων Δυνάμεων...
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ)Σ «Αξιοπλοΐα Συντήρησης» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ) 66 «Αδειοδότηση Προσωπικού Συντήρησης Αεροσκαφών» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το Σχέδιο του Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας (ΕΣΚΑ) 147 «Οργανισμοί Εκπαίδευσης Συντήρησης Αεροσκαφών» της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ)
- Διαβούλευση για το σχέδιο Εθνικού Στρατιωτικού Κανονισμού Αξιοπλοΐας 21 - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
- Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων - Σύσταση Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία




Στο παρόν άρθρο 20 και στο αντίστοιχο άρθρο 21 ο νομοθέτης θέτει τα τυπικά προσόντα του Δντη και Υπδντη του υπό σύσταση Σώματος αντίστοιχα.
Η αιτιολογική έκθεση (σελίδα 21) ξεκάθαρα θέτει τις προϋποθέσεις ήτοι κατοχή αναγνωρισμένου πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά.
Η κατοχή Μεταπτυχιακού (ακαδημαϊκού και όχι επαγγελματικού) με δαπάνη της υπηρεσίας ώστε να μην αποκλείονται οι μη έχοντες, όπως και η κατοχή πτυχίου ή πτυχίων Ξένων Γλωσσών (ιδίως Αγγλικών, Γερμανικών, Γαλλικών ή Ρώσικων καθώς αυτές είναι οι «συμβατικές» για την Ελλάδα γλώσσες) μπορεί να είναι πρόσθετο κριτήριο επιλογής.
Επομένως το υπόψη άρθρο καλό θα ήταν να τροποποιηθεί είτε με τη διαγραφή της λέξης «Μεταπτυχιακού» είτε έμπροσθεν της λέξης αυτής να προστεθεί ο συμπλεκτικός σύνδεσμος «και».
θέτω στην κρίση των αρμοδίων για την επιλογή Διευθυντή, Υποδιευθυντή Σώματος κι Διευθυντών Π.Μ.το εξής case study:
Υποψήφιοι είναι, ανά ένας για τις τέσσερις θέσεις, οι παρακάτω:
Αξκος, κάτοχο των απαραίτητων εκ του νόμου ακαδημαϊκών και επαγγελματικών τίτλων, με βιογραφικό 1.000 και πλέον επιθεωρήσεων ΕΠΙΤΟΠΟΥ σε πάσης φύσεως διαχειρίσεις των ΕΔ, που γνωρίζει μέχρι πού έχει ο διαχειριστής τα κλειδιά της αποθήκης.
Αξκός κάτοχος των απαραίτητων εκ του νόμου ακαδημαϊκών και επαγγελματικών τίτλων, με βιογραφικό εκκαθαρίσεων από το γραφείο του 1.000 και πλέον λογαριασμών που του έφερε η εκκαθαρίστρια (ΔΕ εκπαίδευσης), που αναρωτιέται πού βρίσκεται αυτή η μονάδα.
Ποιόν από τους δύο θα επιλέξει ο κος Υπουργός για επικεφαλή κατά περίπτωση στο νέο Σώμα Ελεγκτών που συστήνεται;
Ευχαριστώ
Ο διευθυντής κατά την γνώμη μου ορθώς προβλέφθηκε να είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά απλώς πιστεύω ότι και με βάση την αποστολή του σώματος θα πρέπει ο τίτλος αυτός να έχει ειδίκευση την ελεγκτική.
Η σύγχυση στο εν λόγω άρθρο, που άπτεται των τυπικών προσόντων του Δντη του υπό σύσταση Σώματος οφείλεται στο γεγονός, όπως προείπα, ότι λανθασμένα και όχι στοχευμένα συμπεριλήφθηκε η λέξη ¨μεταπτυχιακού» πριν τη λέξη πανεπιστημιακού στην ανάλυση των τυπικών προσόντων του Δντη του Σώματος, παραθέτω την παράγραφο του εν λόγω άρθρου «3. Ο Διευθυντής κατά την αρχική στελέχωση του Σώματος, πρέπει να έχει υπηρετήσει υποχρεωτικά σε θέσεις Διευθύνσεων Οικονομικών Επιθεωρήσεων και Ελέγχου. Επιπλέον, πρέπει να είναι κάτοχος (ΛΑΘΟΣ να διαγραφεί η λέξη *μεταπτυχιακού*) πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά».
Ακολούθως παραθέτω την πληρέστατη, ξεκάθαρη και εμπεριστατωμένη ανάλυση της οικείας Αιτιολογικής Έκθεσης (σελίδα 21):
«Με το άρθρο 20 καθορίζονται τα καθήκοντα του Διευθυντή του Σώματος, του Γενικού Οικονομικού Επιθεωρητή – Εσωτερικού Ελεγκτή. Κατά την αρχική στελέχωση του Σώματος και προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του, ο Διευθυντής επιβάλλεται να διαθέτει την μέγιστη δυνατή εμπειρία. Συνεπώς, προβλέφθηκε να έχει υπηρετήσει υποχρεωτικά σε θέσεις Διευθύνσεων Οικονομικών Επιθεωρήσεων και Ελέγχου, ώστε να έχει διενεργήσει και να γνωρίζει επαρκώς τον τρόπο διενέργειας των τακτικών, ειδικών και έκτακτων οικονομικών επιθεωρήσεων και ελέγχων σε όλες τις κατηγορίες των Διαχειρίσεων των ΕΔ, οι οποίες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. και να είναι κάτοχος αναγνωρισμένου πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά.»
Επειδή πρόκειται για σώμα οικονομικών επιθεωρητών- εσωτερικών ελεγκτών με πολύ σοβαρή αποστολή που ως βασικό αντικείμενο έχει την διενέργεια ελέγχων συμφωνώ με το νομοθέτη ότι ο Διευθυντής πρέπει να είναι κάτοχος κατελάχιστον μεταπτυχιακού πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά- οικονομικά αλλά θα πρέπει ο τίτλος αυτός να έχει την ειδίκευση στην ελεγκτική και όχι γενικά χρηματοοικονομικά το οποίο μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε στον τομέα των χρημαοικονομικών ακόμα και στην αγροτική οικονομία. Νομίζω αυτό πρέπει να αποσαφηνιστεί.
Επί του σχολίου της 11 Απριλίου 2017, 16:14 του κ. Σπύρου έχω να επισημάνω τα εξής :
Έχω ήδη αναγράψει σε σχόλιο επί άλλου άρθρου το εξής «Από πότε στην Ελλάδα η προπτυχιακή πανεπιστημιακή εκπαίδευση έχει σχέση με την αγορά εργασίας ? Πόσοι τέτοιοι «οικονομολόγοι» προσλαμβάνονται ακριβώς με αυτό και μόνο το προσόν σε παρεμφερή εργασία. Άραγε οι αξιωματικοί των οικονομικών σωμάτων που δεν προέρχονται από τετραετή φοίτηση στη ΣΣΑΣ, δεν είναι οικονομολόγοι ? Το ίδιο δυστυχώς δεν συμβαίνει άραγε σχεδόν στις περισσότερες προπτυχιακές εκπαιδεύσεις στην Ελλάδα ? Επίσης αποκλείετε την περίπτωση κάποιος φυσικός του πανεπιστημίου να αποκτήσει μεταπτυχιακό σαν ηλεκτρολόγος μηχανικός και διδακτορικό σε οικονομική επιστήμη ? Αν το αποκλείετε, τότε παρακαλώ να μελετήσετε το βιογραφικό πρώην πρωθυπουργού της Ελλάδος ο οποίος υπήρξε κεντρικός τραπεζίτης στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (βεβαίως έχει πολύ πιο πλούσιο βιογραφικό). Μήπως πιστεύετε ότι ήταν ή θα είναι ο μόνος ?»
Επίσης σας γνωρίζω ότι όλα τα νομικά πρόσωπα, υπουργεία (και το ΥΠΕΘΑ) , η βουλή των Ελλήνων κλπ ελέγχονται από ορκωτούς ελεγκτές λογιστές. Γιατί λοιπόν τους εμπιστεύονται όλοι αυτοί ? Είμαι σίγουρος ότι τώρα μπορείτε να καταλάβετε ότι όλοι αυτοί δεν επιλέγουν να ελεγχθούν από υποβαθμισμένες υπηρεσίες ελέγχου – ελεγκτικές εταιρίες. Επίσης είμαι απόλυτα σίγουρος ότι επικροτείτε την άποψη ότι ακριβώς η επιλογή ορκωτών ελεγκτών λογιστών από τους προαναφερόμενους φορείς εκμηδενίζει την ανυπαρξία συστημάτων πραγματικού οικονομικού ελέγχου και αποκλείει ιδιοτελή συμφέροντα και επιδιώξεις.
Συνεπώς η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου αυτό είχε σαν οδηγό και επέλεξε σαν βασική εκπαίδευση των οικονομικών επιθεωρητών αυτή των ορκωτών ελεγκτών και την εισαγωγή στο Σώμα με οιοδήποτε πτυχίο μετά από εξετάσεις, όπως ακριβώς γίνεται και στους ορκωτούς ελεγκτές και τέλος ελπίζω να προβλεφθεί κατ’ ελάχιστον και αυτή η διάταξη για τον διευθυντή «Ο Διευθυντής πρέπει να είναι κάτοχος μεταπτυχιακού πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά με ειδίκευση στην ελεγκτική»
Θέλω να σας ευχαριστήσω διότι εμμέσως με προτρέψατε να σκεφτώ την παραπάνω τροποποίηση του υφιστάμενου άρθρου για τον διευθυντή.
Θα ήθελα να τονίσω ότι τα διεθνή πρότυπα ελέγχου τα οποία εχει προβλέψει ο νομοθέτης έχουν υιοθετηθεί σε πάνω από 150 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Για το κλειστό επάγγελμα εχω να πω ότι το επάγγελμα του ΟΕΛ είναι ανοικτό, μπορεί να επιχειρήσει ο οποιοσδήποτε απλά με δύο προυποθέσεις.
1. Να συμετάσχει σε εξετάσεις επιτυχώς( οποιος αντέχει δοκιμάζει)
2.3χιλιάδες ελεγκτικές ώρες και προσεχώς 5 χιλιάδες.
Οι θεμελιώδεις αρχές του ελεγκτικού επαγγέλματος, όπως προσδιορίζονται στις διακηρύξεις και τα Ελεγκτικά Πρότυπα της IFAC έχουν ως εξής:
Οι Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές πρέπει να είναι πρόσωπα με αυξημένα επαγγελματικά προσόντα. Τα αυξημένα επαγγελματικά προσόντα ορίζονται από την Οδηγία 8η 84/253 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρoς την οποία προσαρμόστηκε πλήρως η Ελληνική νομοθεσία, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την αποδοχή του Συμβουλίου της Επικράτειας.
Οι Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές πρέπει να απολαμβάνουν πλήρους προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας [Οδηγία 84/253, Π.Δ. 226/1992].
Οι Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές πρέπει να ασκούν το έργο τους με διαφάνεια και υπευθυνότητα, ώστε να εξασφαλίζεται η εγκυρότητα και αξιοπιστία των πορισμάτων του ελέγχου [Οδηγία 84/253, Π.Δ. 226/1992].
Το ελεγκτικό έργο των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών ασκείται σύμφωνα με τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα και την ισχύουσα εσωτερική και Κοινοτική νομοθεσία [Π.Δ. 226/1992].
Δε μπορώ να καταλάβω αν δεν υπάρχει ίδιο όφελος, πως κάποιοι θεωρούν για την άσκηση επαγγέλματος οικονομικού επιθεωτητή (ελεγκτή), ισχυρότερο απαιτούμενο τον προπτυχιακό τίτλο στα οικονομικά από το μεταπτυχιακό στην ελεγκτική ή τίτλο επαγγελματικής άσκησης επαγγελματος ελεγκτή. Ότι δηλαδή τί; Έχει τις γνώσεις από το προπτυχιακό κάποιος ή τις ασκεί στην ελεγκτική βγαίνοντας; Ή μήπως έχει μάθει και τη λογιστική;
Προφανώς και δεν ισχύει τίποτα από τα 2 για όσους ξέρουν.
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν κάτοχοι «μεταπτυχιακών ή διδακτορικών» τίτλων σπουδών, των οποίων οι προπτυχιακοί τίτλοι σπουδών είναι άσχετοι με το προπτυχιακό αντικείμενο σπουδών τους. (πχ προπτυχιακές ΣΣΕ και μεταπτυχιακός ακαδημαϊκός τίτλος μικροοικονομίας. Ακόμα χειρότερα υπάρχουν άτομα που παρουσιάζουν ένα τίτλο επαγγελματικής κατάρτισης και κατοχύρωσης ενός κλειστού επαγγέλματος (ΣΟΕΕΕΛ ορκωτών λογιστών) σαν ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών).
Αυτές οι προϋποθέσεις αν συντρέχουν στο πρόσωπο ενός μελλοντικού Διευθυντή ή ενός Εσωτερικού Ελεγκτή αντίστοιχα, τότε το μελλοντικό Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ από την στιγμή της δημιουργίας του θα αποτελεί μια υποβαθμισμένη Υπηρεσία Ελέγχου. Με άλλα λόγια απαιτείται προπτυχιακός τίτλος πανεπιστημίου και προϋπηρεσία σε οικονομική υπηρεσία από τον βαθμό του Ανθυπολοχαγού για οποιοδήποτε μέλος της. Οτιδήποτε άλλο παραπέμπει σε ανυπαρξία συστημάτων πραγματικού οικονομικού ελέγχου και ίσως σε ιδιοτελή συμφέροντα και επιδιώξεις.
H πρόβλεψη της παρακάτω παραγράφου:
«3. Ο Διευθυντής κατά την αρχική στελέχωση του Σώματος, πρέπει να έχει υπηρετήσει υποχρεωτικά σε θέσεις Διευθύνσεων Οικονομικών Επιθεωρήσεων και Ελέγχου. Επιπλέον, πρέπει να είναι κάτοχος μεταπτυχιακού πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά.»
Η ανωτέρω πρόβλεψη θα πρέπει να διορθωθεί σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ιδίου άρθρου στο μέρος που αφορά στην κατοχή αναγνωρισμένου πανεπιστημιακού (όχι δηλαδή μεταπτυχιακού) τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά, παραθέτω την αιτιολογική έκθεση του ιδίου άρθρου σελ.21:
«Με το άρθρο 20 καθορίζονται τα καθήκοντα του Διευθυντή του Σώματος, του Γενικού Οικονομικού Επιθεωρητή – Εσωτερικού Ελεγκτή. ……….., οι οποίες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. και να είναι κάτοχος αναγνωρισμένου πανεπιστημιακού τίτλου στα χρηματοοικονομικά – οικονομικά.
Σε κάθε περίπτωση η τυχόν κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σαφώς και θα συνεκτιμείται αναλόγως.