Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΕΡΟΣ Β΄ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ (άρθρα 11-16)Σχόλιο του χρήστη ΜΠΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | 16 Φεβρουαρίου 2025, 14:06
Η θέση αυτή είχε διατυπωθεί και στο πλαίσιο της πρότασης της Νέας ∆ηµοκρατίας κατά την πρόσφατη αναθεώρηση του Συντάγµατος µε αντικείµενο την αναθεώρηση του άρθρου 103 παρ. 2, 3, 5 και 8. Στην Εισηγητική Έκθεση για την πρόταση αυτή τονιζόταν, µεταξύ άλλων: «Όπως είναι γνωστό, στη ∆ηµόσια ∆ιοίκηση σήµερα υπηρετεί ένας µεγάλος αριθµός υπαλλήλων µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Πέραν δε τούτου, σύµφωνα µε τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, θα προσλαµβάνεται στο µέλλον τέτοιο προσωπικό. Το προσωπικό αυτό, που εργάζεται σε ΝΠΙΔ του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και των ΟΤΑ, ενώ κατά γενική οµολογία διαθέτει πολλά προσόντα και µπορεί να προσφέρει σηµαντικότατες υπηρεσίες όπου υπηρετεί, δεν έχει τη δυνατότητα να μεταταχθεί στο Δημόσιο Τομέα. Τέτοιο προσωπικό που συντομογραφικά καλείται ΙΔΑΧ υπηρετεί και στα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ όπως είναι οι ΔΕΥΑ. Από αυτό το προσωπικό ΙΔΑΧ των ΔΕΥΑ της επικράτειας υπάρχουν τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες των οποίων μέλη (ένα ή περισσότερα) είναι ΑΜΕΑ με ποσοστά αναπηρίας μεγαλύτερα του 50%. Ο αριθμός αυτών των εργαζομένων στις ΔΕΥΑ της επικράτειας είναι εξαιρετικά μικρός αλλά κρίνεται αναγκαίος ο ιδιαίτερος τρόπος μεταχείρισής τους, διότι πρόκειται για μία διττά ευάλωτη και ευπαθή κοινωνικά ομάδα (Ν.4430/2016), τόσο για την Τριτεκνία-Πολυτεκνία, όσο και για την ύπαρξη ΑΜΕΑ μέλους σε αυτή. Αυτή η τρίτεκνη-πολύτεκνη οικογένεια, που έχει και μέλη της ΑΜΕΑ, πρέπει κατ’ αρχήν να στηριχτεί για λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής προστασίας. Για το λόγο αυτόν, η πρόταση νόµου που κατατίθεται από τους προτείνοντες βουλευτές βασίζεται στην αντίληψη ότι, για τις οικονοµικές και κοινωνικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, οι τρίτεκνοι είναι πολύτεκνοι και πρέπει να αντιµετωπίζονται ως πολύτεκνοι. Η τρίτεκνη και πολύτεκνη οικογένεια που μέσα σε αυτήν υπάρχει άτομο με αναπηρία 67% ή τέκνο με αναπηρία 50%, αποτελεί ακόμα μία πιο ευαίσθητη κοινωνικά ομάδα. Στο πλαίσιο της παραδοχής αυτής, οι προτεινόµενες διατάξεις ανταποκρίνονται στην ανάγκη να δοθεί ουσιαστικό περιεχόµενο στο συνταγµατικά κατοχυρωµένο δικαίωµα των πολύτεκνων για ειδική φροντίδα από το Κράτος (άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγµατος) ως έκφραση αλληλεγγύης και φροντίδας της κοινωνίας σε όλες τις οικογένειες που έχουν αντικειµενικά µεγαλύτερη ανάγκη, ιδίως σε περίοδο οικονοµικής και ανθρωπιστικής κρίσης. Τρόπος ουσιαστικής και άμεσης στήριξης αυτών των οικογενειών είναι ότι μέλη των ανωτέρω που εργάζονται σε ΔΕΥΑ (ΝΠΙΔ) να μπορούν κατόπιν αίτησής τους να μεταταγούν σε οποιοδήποτε Δημόσιο Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, ή σε ΝΠΔΔ. Η μετάταξη θα γίνεται στο Δήμο στον οποίο διαμένουν μόνιμα, χωρίς να απαιτείται συναίνεση του φορέα προς διορισμό οργάνου (φορέας υποδοχής) και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης προέλευσης (ΔΕΥΑ). Κατά παρέκκλιση και εξαίρεση οποιαδήποτε νόμου οι υπάλληλοι αορίστου χρόνου ΙΔΑΧ των ΔΕΥΑ, οι οποίοι είναι: Α) πολύτεκνοι ή τρίτεκνοι και ταυτόχρονα ΑΜΕΑ με αναπηρία πιστοποιημένη από ΚΕΠΑ με ποσοστό 67% και άνω, ή Β) είναι πολύτεκνοι ή τρίτεκνοι και ταυτόχρονα έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία 50% και άνω πιστοποιημένη από ΚΕΠΑ, Μπορούν κατόπιν αίτησής τους να μεταταγούν σε οποιοδήποτε Δημόσιο Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, ή σε ΝΠΔΔ. Η μετάταξη θα γίνεται στο Δήμο στον οποίο διαμένουν μόνιμα. Το ανωτέρω μεταφερόμενο προσωπικό κατατάσσεται, σε μέγιστο χρόνο ΤΕΣΣΑΡΩΝ (4) μηνών από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, σε κενές θέσεις των ΟΕΥ των ανωτέρων οργανισμών και φορέων και εφόσον δεν υπάρχουν τέτοιες, σε προσωποπαγείς θέσεις, αντίστοιχες των τυπικών προσόντων του, χωρίς να απαιτείται συναίνεση του φορέα προς διορισμό οργάνου (φορέας υποδοχής) και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης προέλευσης (ΔΕΥΑ).