Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΕΡΟΣ Β΄ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ (άρθρα 11-16)Σχόλιο του χρήστη Κων/νος Αδαμόπουλος | 17 Φεβρουαρίου 2025, 12:14
Πρόταση τροποποίησης παραγράφου 2 Η πρόβλεψη του άρθρου 13 για τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού στις Δ.Ε.Υ.Α. μέσω συμβάσεων μίσθωσης έργου δημιουργεί προβλήματα σχετικά με τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στις προσλήψεις. Οι συμβάσεις αυτές, λόγω της φύσης τους, δεν διασφαλίζουν αντικειμενικά κριτήρια επιλογής και ενδέχεται να οδηγήσουν σε πελατειακές πρακτικές και προσλήψεις με πελατειακά κριτήρια. Επιπλέον, η αστάθεια της απασχόλησης και η έλλειψη θεσμικής λογοδοσίας που χαρακτηρίζει τις συμβάσεις μίσθωσης έργου θα υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών των Δ.Ε.Υ.Α., καθώς το προσωπικό δεν έχει κίνητρο για μακροπρόθεσμη δέσμευση και επαγγελματική εξέλιξη. Οι Δ.Ε.Υ.Α. παρέχουν κρίσιμες υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, που απαιτούν εξειδικευμένο και σταθερό προσωπικό με διαρκή εκπαίδευση και εμπειρία. Για την εξασφάλιση διαφάνειας, αξιοκρατίας και της παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες, προτείνεται η κατάργηση της πρόβλεψης για συμβάσεις μίσθωσης έργου και η αντικατάστασή της με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, διασφαλίζοντας αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής. Για λόγους διαφάνειας, αξιοκρατίας και διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών των Δ.Ε.Υ.Α., η παράγραφος 2 του άρθρου 13 προτείνω να διαμορφωθεί ως εξής: «Οι Δ.Ε.Υ.Α. δύνανται να προσλαμβάνουν προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και με σύμβαση μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τον ν. 4765/2021, αποκλειστικά για την κάλυψη αποδεδειγμένα παροδικών ή εποχικών αναγκών τους. Επιπλέον, δύνανται να προσλαμβάνουν προσωπικό με σχέση έμμισθης εντολής, με συμβάσεις διάρκειας που δεν υπερβαίνουν τους οκτώ (8) μήνες. Το προσωπικό που προσλαμβάνεται με σχέση έμμισθης εντολής δύναται να επαναπροσληφθεί μόνο μετά την παρέλευση ενός (1) έτους από τη λήξη της προηγούμενης σύμβασής του.» Προτάσεις τροποποίησης παραγράφου 4: 1) Για τη διασφάλιση της μισθολογικής ομαλότητας και της δίκαιης μεταχείρισης των εργαζομένων των συγχωνευόμενων Δ.Ε.Υ.Α πρέπει τα στελέχη που κατείχαν θέσεις ευθύνης (Προϊστάμενοι Τμημάτων, Διευθυντές, Γενικοί Διευθυντές ή όσοι εκτελούσαν καθήκοντα αναπλήρωσης των θέσεων αυτών) στις συγχωνευόμενες Δ.Ε.Υ.Α.να διατηρήσουν το επίδομα θέσης ευθύνης, ως προσωπική διαφορά, για μία μεταβατική περίοδο πέντε (5) ετών. Η προσθήκη αυτή κρίνεται αναγκαία διότι: Διασφαλίζει τη συνέχεια και τη σταθερότητα στη διοικητική λειτουργία των νέων Δ.Ε.Υ.Α., αποτρέποντας φαινόμενα αποδιοργάνωσης λόγω απώλειας έμπειρων στελεχών. Αποτρέπει αιφνίδιες μισθολογικές μεταβολές, που εκτός του άδικου χαρακτήρα τους, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για την ομαλή μετάβαση στο νέο οργανωτικό σχήμα. Αναγνωρίζει την ευθύνη και την εμπειρία των στελεχών που έχουν διατελέσει σε θέσεις διοίκησης και συμβάλλουν ουσιαστικά στη μετάβαση στις νεοσυσταθείσες Δ.Ε.Υ.Α. Προτεινόμενη προσθήκη στην παράγραφο 4 του άρθρου 13: "Αν Προϊστάμενοι Τμημάτων, Διευθυντές, Γενικοί Διευθυντές (ή όσοι εκτελούν καθήκοντα αναπλήρωσης των προηγούμενων θέσεων) των συγχωνευόμενων Δ.Ε.Υ.Α. δεν διατηρήσουν την ίδια θέση ευθύνης στις Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 3, διατηρείται υπέρ τους, ως προσωπική διαφορά, για πέντε (5) έτη από την έναρξη λειτουργίας κάθε νεοσυστηνόμενης Δ.Ε.Υ.Α., πλέον της προκύπτουσας κατά την παρ. 2 μισθολογικής διαφοράς των αποδοχών τους, και το επίδομα θέσης ευθύνης." 2) Πρόταση τροποποίησης της παραγράφου 4 του άρθρου 13 (ή προσθήκης επιπλέον παραγράφου) για τη μισθολογική αναγνώριση των Υπευθύνων Γραφείων στις Δ.Ε.Υ.Α. Η θέση του Υπευθύνου Γραφείου στις Δ.Ε.Υ.Α. αποτελεί έναν κρίσιμο κρίκο στη διοικητική λειτουργία, καθώς τοποθετείται ιεραρχικά μεταξύ των Προϊσταμένων και των εργαζομένων, διασφαλίζοντας την ομαλή διαχείριση και εκτέλεση των εργασιών. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, η θέση αυτή δεν συνοδεύεται από καμία μισθολογική διαφοροποίηση, παρά το γεγονός ότι οι Υπεύθυνοι Γραφείων επιφορτίζονται με καθήκοντα συντονισμού και ευθύνης. Με τις επικείμενες συγχωνεύσεις των Δ.Ε.Υ.Α. και τη δημιουργία μεγαλύτερων, πιο απαιτητικών δομών, οι Υπεύθυνοι Γραφείων θα κληθούν να διαχειριστούν αυξημένο φόρτο εργασίας και διευρυμένες ευθύνες. Επομένως, είναι δίκαιο και αναγκαίο να υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τη μισθολογική τους αναγνώριση. Προτεινόμενη προσθήκη στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 ή η δημιουργία νέας παραγράφου: "Οι Υπεύθυνοι Γραφείων στις Δ.Ε.Υ.Α. λαμβάνουν το ήμισυ της προβλεπόμενης αποζημίωσης της παραγράφου 1 περίπτωση αζ) του άρθρου 16 του ν. 4354/2015." (*δηλαδή τα μισά χρήματα από όσα λαμβάνει ο προϊστάμενος τμήματος ως επίδομα θέσης ευθύνης).