Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΕΡΟΣ Β΄ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ (άρθρα 11-16)Σχόλιο του χρήστη Χριστίνα Χρηστογιώργου | 26 Φεβρουαρίου 2025, 09:32
Άρθρο 13 Λαμβάνοντας υπόψη τα διαχρονικά ζητήματα που έχουν ανακύψει στο μισθολογικό καθεστώς των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α., καθώς και τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις (π.χ. Πρακτικά Συν. Ολομέλειας Ελ.Συν. 17.09.2014, ΑΠ 113/2017, ΟλΑΠ 5/2022), προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου. Η υφιστάμενη διατύπωση ενδέχεται να δημιουργήσει ερμηνευτικά ζητήματα, ιδίως ως προς τον υπολογισμό της «προσωπικής διαφοράς», εξαιτίας της ασαφούς διατύπωσης του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και της έλλειψης ερμηνευτικών οδηγιών. Παράλληλα, οι δικαστικές αποφάσεις που έχουν καταστεί αμετάκλητες έχουν οδηγήσει σε διαφοροποιήσεις στις αποδοχές των εργαζομένων. Για την αποφυγή νομικών και διοικητικών αβεβαιοτήτων, προτείνεται η ακόλουθη διατύπωση: «Ως προς τις αποδοχές του προσωπικού που υπηρετεί στις Δ.Ε.Υ.Α., εφαρμόζονται οι παρ. 7-34 του ν. 4354/2015. Οι καταβαλλόμενες κατά την ημερομηνία ισχύος του παρόντος, πάσης φύσεως, επιπλέον μισθολογικές διαφορές και επιδόματα διατηρούνται ως προσωπική διαφορά και λογίζονται ως νόμιμες. Δεν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και τυχόν καταλογισμοί αίρονται.» Με την τροποποίηση αυτή διασφαλίζεται η συνέπεια προς τις υφιστάμενες δικαστικές αποφάσεις, αποτρέπονται νέες νομικές αμφισβητήσεις και διατηρείται η σταθερότητα στο μισθολογικό καθεστώς των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α. Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (Κ.Ε.Σ.) Όπως είχε προβλεφθεί και στο προηγούμενο σχέδιο που υποβλήθηκε από το ΥΠΕΝ προς την ΚΕΔΕ, προτείνεται η προσθήκη της ακόλουθης ρύθμισης: «Στο προσωπικό των Δ.Ε.Υ.Α. καταβάλλεται Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (Κ.Ε.Σ.), το οποίο υπολογίζεται επί του βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης. Το Κ.Ε.Σ. δεν συμψηφίζεται με τυχόν προσωπική διαφορά και δεν μπορεί να υπερβαίνει ετησίως το 15% του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης.» Η ρύθμιση αυτή αναγνωρίζει τη συμβολή των εργαζομένων στις Δ.Ε.Υ.Α., ενισχύοντας την αποδοτικότητα και τη στοχοθεσία, ενώ παράλληλα διατηρεί σαφή κριτήρια για τον υπολογισμό του κινήτρου. Άρθρο 14 Δεδομένου ότι η διάταξη αφορά στη μεταφορά προσωπικού σε περίπτωση συγχώνευσης Δ.Ε.Υ.Α. (άρθρο 5), κρίνεται αναγκαία η πρόβλεψη των ακόλουθων συμπληρώσεων: Α) Προσθήκη παρ. 9: «Για το προσωπικό με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μεταφέρεται αυτοδικαίως, διατηρούνται ως προσωπική διαφορά οι πάσης φύσεως επιπλέον μισθολογικές διαφορές και επιδόματα που λάμβαναν κατά τον χρόνο της μεταφοράς. Ο χρόνος προϋπηρεσίας τους αναγνωρίζεται για όλες τις υπηρεσιακές και μισθολογικές συνέπειες.» Β) Προσθήκη παρ. 10: «Ως τόπος παροχής εργασίας του μεταφερόμενου προσωπικού καθορίζεται ο τόπος στον οποίο παρείχε την εργασία του πριν την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, σύμφωνα με το άρθρο 5.» Γ) Προσθήκη διάταξης για τη διατήρηση του επιδόματος θέσης ευθύνης: «Εργαζόμενοι που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. και κατέχουν θέση ευθύνης κατά τον χρόνο της συγχώνευσης, εφόσον μετά τη συγχώνευση δεν διατηρήσουν την ίδια θέση, διατηρούν ως προσαύξηση αποδοχών το επίδομα θέσης ευθύνης που τους καταβαλλόταν έως τότε.» Οι προσθήκες αυτές διασφαλίζουν τη συνέχεια των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, αποτρέποντας αβεβαιότητες και δυσμενείς μεταβολές λόγω συγχώνευσης.