• Άρθρο 11 Γενικός Διευθυντής Με το άρθρο αυτό προβλέπεται η πρόσληψη Γενικού Διευθυντή στη Δ.Ε.Υ.Α. με δημόσια προκήρυξη με θητεία πέντε ετών η οποία μπορεί να ανανεωθεί δύο φορές. Η ρύθμιση αυτή περιορίζει τις δυνατότητες του Γενικού Διευθυντή σε μια επιχείρηση «αιχμής» όπως είναι οι Δ.Ε.Υ.Α. και εξαρτά την ανανέωση της θητείας του από την απόφαση του επόμενου Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Επίσης, στα προσόντα του (παρ. 4) δεν περιλαμβάνεται η κατοχή πτυχίου νομικής σχολής και θα πρέπει να συμπληρωθεί. Επίσης, στο άρθρο αυτό ως προς τα κατ’ ελάχιστον προσόντα που πρέπει να διαθέτει ο Γενικός Διευθυντής αναγράφεται : ‘’β) Αποδεικνύει ότι: βα) διαθέτει προϋπηρεσία τουλάχιστον πέντε (5) ετών σε θέση ευθύνης, εκ των οποίων τουλάχιστον δύο (2) σε θέση Διευθυντή Υπηρεσίας, κατά προτίμηση, στους τομείς ύδρευσης, διαχείρισης υδάτινων πόρων, αποχέτευσης, διαχείρισης λυμάτων και εν γένει υποδομών, εάν προέρχεται από τον δημόσιο τομέα ή τις Δ.Ε.Υ.Α., ή ββ) έχει διευθύνει επί τουλάχιστον δύο (2) έτη επιχειρησιακή μονάδα του ιδιωτικού τομέα.’’ Κατ’ αρχάς σύμφωνα με τη διατύπωση της υποπαραγράφου βα), αποκλείει τους υπηρετούντες στα δημόσιο τομέα ή τις Δ.Ε.Υ.Α. αν κατέχουν θέση ευθύνης και είναι του Διοικητικού ή Οικονομικού Τομέα. Υπάρχουν αξιόλογα και έμπειρα στελέχη, Διευθυντές Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών των Δ.Ε.Υ.Α. που ως γνώστες εκ των έσω, της λειτουργίας και των δραστηριοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α., αποκλείονται από το να διεκδικήσουν τη θέση του Γενικού Διευθυντή. Επίσης, πολλές μικρού και μεσαίου μεγέθους Δ.Ε.Υ.Α., για λόγους οικονομίας, καθήκοντα Γενικού Διευθυντή ασκεί ταυτόχρονα ένας εκ των δύο Διευθυντών (Οικονομικών ή Τεχνικών Υπηρεσιών). Αυτό σημαίνει ότι πολλά ικανά και έμπειρα στελέχη έχουν συμπιεστεί προς τα κάτω σε θέσεις προϊσταμένων τμήματος. Η απαίτηση για προϋπηρεσία σε θέση Διευθυντή Υπηρεσίας, διάρκειας δύο (2) ετών, τα άτομα αυτά (τμηματάρχες), τα αποκλείει. Ομοίως η αντιστοίχιση των πέντε (5) ετών προϋπηρεσίας σε θέση ευθύνης στο δημόσιο τομέα ή τις Δ.Ε.Υ.Α. με εκείνη των δύο (2) ετών στον ιδιωτικό τομέα, είναι άνιση και άδικη. Προτείνεται η διόρθωση της παραγράφου ως ακολούθως: ‘’β) Αποδεικνύει ότι διαθέτει προϋπηρεσία τουλάχιστον πέντε (5) ετών σε θέση ευθύνης, κατά προτίμηση, σε υπηρεσίες ή επιχειρήσεις του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ύδρευσης, της αποχέτευσης, της διαχείρισης υδάτινων πόρων, της διαχείρισης ενέργειας και υποδομών γενικότερα’’. Επίσης, το άρθρο αυτό δεν κάνει καμιά αναφορά στους νυν Γενικούς Διευθυντές των Δ.Ε.Υ.Α. και ιδίως των Δ.Ε.Υ.Α. που δεν θα συγχωνευθούν, παράλειψη που θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των Δ.Ε.Υ.Α. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύει το όλο εγχείρημα να αποτύχει, είτε γιατί θα αποσυρθούν ικανά στελέχη που διαθέτουν την εμπειρία ετών, όπου και λειτούργησαν με επιτυχία το σύνολο των επιχειρήσεων και πολύ πιθανόν να χαθούν έργα και πόροι ευρωπαϊκοί και εθνικοί που τόσο απαραίτητοι είναι για την τοπική περιφερειακή κοινωνία της Χώρας μας. Λαμβανομένης υπόψη της προβλεπόμενης με το υπό διαβούλευση σχέδιο κατάργησης των ρυθμίσεων του ν. 1069/1980, προτείνεται η πρoσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 11, στην οποία να προβλέπεται, ότι: «Οι διατάξεις του παρόντος δεν θίγουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, οι οποίες βρίσκονται σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος. Διαδικασίες πρόσληψης Γενικών Διευθυντών Δ.Ε.Υ.Α., για τις οποίες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είχε εκδοθεί έγκριση της Π.Υ.Σ. 33/2006, εξετάζονται κανονικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος.». Η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης δικαιολογείται, καθώς με το άρθρο 11 του προτεινόμενου σχεδίου επιτρέπεται να εξαχθεί το συμπέρασμα, ότι άμα τη ενάρξει ισχύος του όλες οι Δ.Ε.Υ.Α. πρέπει να προβούν σε εκ νέου εκκίνηση διαδικασιών πλήρωσης θέσης Γενικού Διευθυντή, γεγονός, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε πρακτικά και σοβαρά προβλήματα λειτουργίας τους. Επίσης, σημειώνεται, ότι και στο παρελθόν, όταν με το άρθρο 348 του ν. 4512/2018 (5/17.01.2018) τροποποιήθηκε η παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 1069/1980 και προβλέφθηκαν ελάχιστα τυπικά προσόντα για τη θέση του Γεν. Διευθυντή (κάτοχος πτυχίου ανώτατης σχολής, προϋπηρεσία) ο νομοθέτης αντιλαμβανόμενος τον κίνδυνο να προκληθούν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα προχώρησε λίγο καιρό μετά στην εκ νέου τροποποίηση του άρθρου 6 με το άρθρο 100 του ν. 4640/2019, η οποία προέβλεπε τα ίδια με την προτεινόμενη από εμάς ως άνω ρύθμιση.