• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΦΑΡΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 19:40

    Επί άρθρου 11 Η παράγραφος 2 του άρθρου 11 με τίτλο «Γενικός Διευθυντής», που αναφέρεται στην διαδικασία επιλογής, θεωρούμε ότι πρέπει είτε να συμπληρωθεί, είτε να προστεθεί ως παράγραφος 3.1. ως ακολούθως: «Ειδικότερα στην πρώτη εφαρμογή του νέου σχεδίου νόμου και μέχρι την λήξη της παρούσας θητείας του ΔΣ που είναι η 31.12.2028, καθήκοντα Γενικού Διευθυντή ασκεί ο υφιστάμενος Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑ όπου εδρεύει η έδρα της ΔΕΥΑ του άρθρου 5, ή ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε ΔΕΥΑ των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία ΔΕΥΑ, όπως αναφέρεται στο άρθρο 68 στις μεταβατικές διατάξεις.». Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται, αφενός γιατί όταν κινούνται διαδικασίες συγχωνεύσεων ή αλλαγής διοικητικών ορίων (βλέπε Καλλικράτης), η επιχείρηση οφείλει παράλληλα με την υφιστάμενη λειτουργία της να προχωρήσει και στην διεύρυνση – μεγέθυνση, στην καταγραφή των δικτύων και του συνόλου των παγίων της επιχείρησης, να συνεχίσει τα έργα, να προκηρύξει νέα έργα, ενδεχόμενα να συνενώσει έργα. Προμήθειες, υπηρεσίες, μεταπτώσεις στοιχείων στην νέα ΔΕΥΑ κλπ, όπου απαιτείται το σύνολο του στελεχιακού δυναμικού να λειτουργήσει απερίσπαστα για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύει το όλο εγχείρημα να αποτύχει, είτε γιατί θα αποσυρθούν ικανά στελέχη που διαθέτουν την εμπειρία ετών, όπου και λειτούργησαν με επιτυχία το σύνολο των επιχειρήσεων και πολύ πιθανόν να χαθούν έργα και πόροι ευρωπαϊκοί και εθνικοί που τόσο απαραίτητοι είναι για την τοπική περιφερειακή κοινωνία της Χώρας μας. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι αντίστοιχες διατάξεις υπήρξαν και στο παρελθόν με τον ν. 4512/2018 και ειδικότερα το άρθρο 348, όπου ο νομοθέτης διαπιστώνοντας τον κίνδυνο δυσλειτουργιών προέβη σε τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 1069/80 με τον ν. 4640/2019 και ειδικότερα το άρθρο 100 αυτού. Θα μπορούσε να υπάρξει διάταξη με πρόσθεση παραγράφου στο εν λόγω άρθρο που θα προβλέπει ότι: «…Οι διατάξεις του παρόντος δεν θίγουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, οι οποίες βρίσκονται σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος. Διαδικασίες πρόσληψης Γενικών Διευθυντών Δ.Ε.Υ.Α., για τις οποίες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είχε εκδοθεί έγκριση της Π.Υ.Σ. 33/2006, εξετάζονται κανονικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις του παρόντος…» Επί άρθρου 12 Στην παράγραφο 1 του άρθρου 12 με τίτλο «Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή», θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί εδ. στ1 ως ακολούθως: «στ1) Το 5ετές στρατηγικό πρόγραμμα και οι αναθεωρήσεις του», όπως προβλέπεται και στο εδάφιο α) της παρ. 6 του άρθρου 9 που αναφέρεται στην Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 12 με τίτλο «Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή», στο εδάφιο η) θεωρούμε ότι πρέπει να απαλειφθεί η δεύτερη παράγραφος που αναφέρεται ότι «Το Δ.Σ. κάθε Δ.Ε.Υ.Α., με απόφασή του, μπορεί να αυξήσει το ποσό αυτό μέχρι του ποσού των εκατό χιλιάδων (100.000€) ευρώ, εφαρμοζομένου του ν. 4412/2016 (Α' 147)». Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό ο Γενικός Διευθυντής να έχει την δυνατότητα να αναθέτει για ποσό ως 100.000,00 €, όταν δεν υφίστανται αντίστοιχες δυνατότητες για το ΔΣ, ή ακόμη και για τα ΔΣ του 1ου και 2ου βαθμού. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 12 με τίτλο «Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή», στο εδάφιο ιε) αναφέρει ότι: «…Ελέγχει και διασφαλίζει ότι η αρμόδια οικονομική υπηρεσία της Δ.Ε.Υ.Α. προβαίνει στην εμπρόθεσμη και πλήρη αποπληρωμή των οφειλών της Δ.Ε.Υ.Α προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, ή ότι η ρύθμιση οφειλών της Δ.Ε.Υ.Α. προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας είναι ενήμερη και ότι οι δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται κανονικά…». Το συγκεκριμένη εδάφιο, συνδυάζεται με την παρ. 2 του άρθρου 25 που αναφέρει ότι: «…Αν για τρία (3) συνεχόμενα τρίμηνα διαπιστώνεται απόκλιση σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%), αναφορικά με την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της οικείας Δ.Ε.Υ.Α προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, ανεξαρτήτως του εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, ο Γενικός Διευθυντής της οφειλέτιδας Δ.Ε.Υ.Α. παύεται αυτοδικαίως από την άσκηση των καθηκόντων του. Ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας ενημερώνει τον κατά τόπον αρμόδιο Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης αναφορικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ή την παράλειψη τήρησης της ρύθμισης και ακολούθως εκδίδεται πράξη του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία διαπιστώνεται η παύση του Γενικού Διευθυντή…». Θεωρούμε ότι πρέπει να διαγραφεί η εν λόγω παράγραφος 2 του άρθρου 25, γιατί εκ του νόμου κυρίαρχο όργανο είναι το ΔΣ της Επιχείρησης. Η εν λόγω ρύθμιση μεταθέτει το βάρος ευθύνης στον Γενικό Διευθυντή και προβλέπει παύση αυτού με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος διαθέτει δυνατότητα επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων μόνο επί των αιρετών (άρθρο 214 ν. 3852/2010). Δεν προβλέπεται, δυνατότητα επιβολής εκ μέρους του Συντονιστή κύρωσης σε βάρος υπαλλήλου των νομικών προσώπων, που υπάγονται στο πεδίο του ασκούμενου από τον ίδιο ελέγχου. Παράλληλα, πέρα από τα προβλήματα αρμοδιότητας που θα προκύψουν, ενδεχόμενα θα υπάρχουν και θέματα επέμβασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σε θέματα σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Επί άρθρου 13 Η παράγραφος 4 του άρθρου 13 με τίτλο «Προσωπικό», όπου αναφέρει «…Ως προς τις αποδοχές του προσωπικού, που υπηρετεί στις Δ.Ε.Υ.Α., εφαρμόζονται τα άρθρα 7 έως 34 του ν. 4354/2015 (Α' 176)…», προτείνουμε όπως συμπληρωθεί ή προστεθεί παράγραφος 4.1. ως ακολούθως: «Αν το υφιστάμενο προσωπικό ή το μεταφερόμενο από άλλη ΔΕΥΑ που μεταφέρεται κατατάσσεται με βασικό μισθό ή τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που ελάμβανε το πάσης φύσεως προσωπικό των Δ.Ε.Υ.Α., διατηρείται ως προσωπική διαφορά το ποσό που αντιστοιχεί στις επιπλέον αποδοχές που λαμβάνει κάθε υπάλληλος ή συμβασιούχος έως την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια, προσμετράται το σύνολο τόσο της αναγνωρισθείσας όσο και διανυθείσας προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Αν προϊστάμενοι Τμήματος, Διευθυντές, Γενικοί Διευθυντές των συγχωνευόμενων Δ.Ε.Υ.Α. δεν διατηρήσουν την ίδια θέση ευθύνης στις Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, διατηρείται υπέρ τους, ως προσωπική διαφορά, για πέντε (5) έτη από την έναρξη λειτουργίας κάθε νεοσυστηνόμενης Δ.Ε.Υ.Α., πλέον της προκύπτουσας κατά την παρ. 4.1. μισθολογικής διαφοράς των αποδοχών τους, και το επίδομα θέσης ευθύνης. Στο προσωπικό των Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5 καταβάλλεται Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (Κ.Ε.Σ.). Το Κ.Ε.Σ. υπολογίζεται επί του βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης του υπαλλήλου, δεν συμψηφίζεται με τυχόν προσωπική διαφορά, δεν μπορεί να υπερβαίνει, ανά έτος, το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης του υπαλλήλου και υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών.»