• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλιάνα Χαλιαμάνη' | 11 Νοεμβρίου 2025, 11:18

    Επί του άρθρου 59 το οποίο τροποποιεί το άρθρο 11 Γ του Ν. 4685/2020, δεν διαφαίνεται στις σκοπούμενες τροποποιήσεις καμία οικοονομική λογική και καμία λογική ορθής διαχείρισης των κινδύνων από τους συμμετέχοντες στην αγορά. Συγκεκριμένα, δίνεται σε έργα με ΣΕΔΠ σε κοινό σημείο σύνδεσης στο Σύστημα ή ακόμα και στο Δίκτυο (τα οποία δηλαδή χρησιμοποιουν σε μεγάλο βαθμό δημόσιες υποδομές για την σύνδεση τους και επιβαρύνουν τους ΜΣ ως προς την βραχυκύκλωση) η δυνατότητα, με απόλυτη προτεραιότητα, να προσθέσουν αποθήκευση ενώ την ίδια στιγμή έργα αυτοκατανάλωσης και έργα με απαυθείας συμμετοχή στην αγορά χωρις ΣΕΔΠ δεν μπορούν να πράξουν το ίδιο. Είναι οικονομικά οξύμωρο να δίνεται ένα εργαλείο προστασίας από τους κινδύνους αγοράς σε έργα που ήδη απολαμβάνουν προστασία απο την σύμβαση που έχουν με τον ΔΑΠΕΕΠ και δεν επηρεάζονται από τις χαμηλες τιμές της αγοράς, παρά μόνον από τις μηδενικές ή αρνητικές τιμές που με την προσθήκη των ΣΑΗΕ θα βαίνουν μειούμενες, και έργα που είναι πλήρως εκτεθειμένα στους κινδύνους της αγοράς, χωρις προστασία απο καμία κρατική ενίσχυση, να τους αφαιρείται το μόνο εργαλείο που έχουν για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους αγοράς, ήτοι η προσθήκη αποθήκευσης. Η δυνατότητα προσθήκης αποθήκευσης για κάποια έργα είναι ζήτημα αύξησης της απόδοσης του επενδυτή και σε κάποια άλλα, όπως τα αυτοκατανάλωσης και απευθείας συμμετοχής στην αγορά, είναι θέμα απόλυτης βιωσιμότητας. Είναι τα μόνα έργα άλλωστε που μπορούν να χτησιμοποιήσουν κοινό μετατροπέα με τον φ/β σταθμό (υβριδικούς μετατροπείς) και να συνδεθούν στο Δίκτυο χωρις επιβάρυνση της βραχυκύκλωσης. Και δυστυχώς όσοι αυτοκαταναλωτές και όσοι παραγωγοί χωρις ΣΕΔΠ αποδέχτηκαν ΟΠΣ, το έπραξα με γνώμονα αυτήν την δυνατότητα της προσθήκης αποθήκευσης και βλέπουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια να ανατρέπονται πλήρως με το νεο αρθρο 11Γ. Ηλιάνα Χαλιαμάνη Ηλ/γος Μηχανικός