• Σχόλιο του χρήστη 'Αικατερίνη Κατσαμπάνη' | 13 Ιουνίου 2025, 07:52

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ν. 4940/2022 με τον οποίο προβλέφθηκε η δυνατότητα καταβολής του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (ΚΕΔΣ) στους υπαλλήλους των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών, η εν λόγω ρύθμιση στοχεύει στην "επιτάχυνση της υλοποίησης των δημοσιονομικών στόχων" μέσω της "παροχής κινήτρου στους υπαλλήλους που επιδιώκουν τους συγκεκριμένους στόχους". Ωστόσο, με το άρθρο 62 της προωθούμενης τροπολογίας προβλέπεται η δυνατότητα περικοπής του ΚΕΔΣ σε ποσοστό 20% για λόγους που δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης των εν λόγω υπαλλήλων λειτουργώντας αποτρεπτικά στην κινητροδότησή τους και διαιωνίζοντας την υποστελέχωση των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών. Οι κυρώσεις στην περίπτωση που ένας εκ των δεκάδων εποπτευόμενων φορέων ενός Υπουργείου δεν αποστείλει σχέδιο συνοπτικού προϋπολογισμού εντός της νόμιμης προθεσμίας (παρ. 3 του άρθρου 62) πρέπει να βαραίνουν απευθείας τον εποπτευόμενο φορέα. Επιπλέον, η δυνατότητα περικοπής του ΚΕΔΣ όταν απαιτηθεί επικαιροποίηση του ΜΠΔΣ π.χ. λόγω μιας σημαντικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης δε συνδέεται αιτιωδώς με οιαδήποτε πλημμέλεια στην άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών. Συνοψίζοντας, η προωθούμενη ρύθμιση αντιτίθεται στη ratio του άρθρου 25 του ν. 4940/2022 που συνίσταται στην αύξηση της παραγωγικότητας των δημοσίων υπαλλήλων και εν τέλει στην αποτελεσματική δημοσιονομική λειτουργία του κράτους.