• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Φλώρος' | 13 Ιουνίου 2025, 13:45

    Επί της προωθούμενης διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 62 του εν λόγω σχεδίου νόμου, με την οποία θεσπίζεται περικοπή ποσοστού 20% από το ανώτατο ποσό του ΚΕΔΣ που δικαιούται η οικονομική υπηρεσία του εποπτεύοντος Υπουργείου για το ίδιο έτος, εάν δεν υποβληθούν έγκαιρα προβλέψεις για τον Π.Δ.Π ή τα σχέδια των συνοπτικών ετήσιων προϋπολογισμών κατά το άρθρο 54 του ν.4270/2014, παρατηρούνται τα εξής: -Τα Νομικά Πρόσωπα διέπονται από διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. -Οι Προϊστάμενοι Οικονομικών Υπηρεσιών των Νομικών Προσώπων, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν.4270/2014, έχουν υποχρέωση μεταξύ άλλων: • Να αποστέλλουν έγκαιρα και αξιόπιστα στοιχεία στο εποπτεύον Υπουργείο και • Να συμμορφώνονται με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που εκδίδει το Υπουργείο Οικονομικών. - Στις περιπτώσεις εκείνες όπου τα Νομικά Πρόσωπα, ως οφείλουν εκ του νόμου, δεν συμμορφώνονται με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που εκδίδει το Υπουργείο Οικονομικών ή δεν υποβάλλουν έγκαιρα και αξιόπιστα στοιχεία στο εποπτεύον Υπουργείο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 173 του ν. 4270/2014, επιβάλλονται κυρώσεις στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης ως κάτωθι : • Μετά την άπρακτη παρέλευση τριάντα (30) συνολικά ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των στοιχείων, στον Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών (Π.Ο.Υ.), μπορεί να επιβληθεί περικοπή του μηνιαίου μισθού του ή της συνολικής του αποζημίωσης, ίση με το 1/25 για κάθε ημέρα καθυστέρησης. • Μετά την παρέλευση ενός (1) μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των στοιχείων, περικόπτεται κατά 50% η χρηματοδότηση ή η επιχορήγηση μέχρι να υποβληθούν τα απαιτούμενα στοιχεία. • Στις περιπτώσεις που για 2 συνεχόμενα τρίμηνα διαπιστωθεί απόκλιση μεγαλύτερη του 10% από τους δημοσιονομικούς στόχους, που έχουν τεθεί από το φορέα, ο Υπουργός Οικονομικών ορίζει με απόφασή του: -Επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών στο Νομικό πρόσωπο -Αναστολή καταβολής των αμοιβών του Δ.Σ., μέχρι την εξισορρόπηση της αρνητικής απόκλισης -Παύση των εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. για τα ΝΠΙΔ και παύση όλων των μελών του Δ.Σ. για τα ΝΠΔΔ. Γίνεται έτσι καταφανώς αντιληπτό πως η διάταξη λειτουργεί δυσμενώς και τιμωρητικά ως προς τους υπαλλήλους των ΓΔΟΥ σε περίπτωση που ο φορέας δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις του εκ του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, οι δε κυρώσεις, αντί να επιβάλλονται στον εκάστοτε μη συμμορφούμενου φορέα (λ.χ. με περικοπή της χρηματοδότησής του!), προτείνεται να επιβάλλονται στους υπαλλήλους των υπηρεσιών των ΓΔΟΥ στους οποίους αποστέλλονται τα στοιχεία, ακόμη και αν αυτοί είναι επιμελείς και ζητούν έγκαιρα τη συγκέντρωση των στοιχείων, ακόμη και αν η μη τυχόν μη έγκαιρη υποβολή δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά τους. Επιπλέον, η διάταξη από νομοτεχνική άποψη: -Στερείται ταυτότητας υποκειμένου μεταξύ αφενός του αρμοδίου οργάνου (των φορέων) ως υποκειμένου παραγωγής και διαβίβασης των στοιχείων που πρέπει να υποβάλλονται εγκαίρως, και αφετέρου των υπαλλήλων ΓΔΟΥ ως υποκειμένων-αποδεκτών της προβλεπόμενης κύρωσης μείωσης του ΚΕΔΣ, με απλά λόγια δεν ταυτίζεται το υποκείμενο που διενεργεί την «αξιόποινη» πράξη με το υποκείμενο που υφίσταται την κύρωση. -Στερείται για τον ίδιο λόγο αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του ζητούμενου, ήτοι έγκαιρη υποβολή στοιχείων προϋπολογισμού, και της προβλεπόμενης κύρωσης, ήτοι περικοπή του ΚΕΔΣ, καθώς οι δυο συνδεόμενες διοικητικές ενέργειες δεν ανήκουν στην ίδια σφαίρα αρμοδιότητας ούτε εξ υποκειμένου όπως αναλύθηκε αμέσως παραπάνω αλλά ούτε και εξ αντικειμένου, αφού το μεν ζητούμενο συνιστά υποχρέωση των φορέων εκ του νόμου ενώ η δε κύρωση επιβάλλεται επί του ποσού επιβράβευσης της αποδοτικότητας των υπαλλήλων της ΓΔΟΥ, -Αναιρεί πλήρως τον νομοθετικό λόγο θέσπισης του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (ΚΕΔΣ) αλλά και την πραγματική καταβολή του και αβίαστα δημιουργεί συνθήκες, ώστε ακόμη και οι επιμελείς υπάλληλοι των ήδη υποστελεχομένων ΓΔΟΥ, να επιδιώξουν με κάθε τρόπο τη μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες. -Δημιουργεί άνιση μεταχείριση και προάγει την αντισυναδελφικότητα και την εχθρότητα μεταξύ των υπαλλήλων που απασχολούνται στις ΓΔΟΥ, καθώς αγνοεί παντελώς, ότι στις ΓΔΟΥ των Υπουργείων δεν υπάγονται μόνον υπηρεσίες με αρμοδιότητα την συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων που έχουν υποχρέωση να υποβάλουν τα Νομικά Πρόσωπα, αλλά και υπηρεσίες με πλήρως διαφορετική αρμοδιότητα, οι οποίες όμως θα υποστούν και αυτές αδίκως την προτεινόμενη συνέπεια μείωσης του ΚΕΔΣ, χωρίς να έχουν καμία εμπλοκή.