Αρχική Διασφάλιση δημοσιονομικής ισορροπίας: Μεταρρύθμιση πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Τροποποίηση ν. 4270/2014 για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265...ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟϔΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟϔΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (άρθρα 48-62)Σχόλιο του χρήστη Ασπασία Κωστοπούλου | 14 Ιουνίου 2025, 22:33
Επί της προτεινόμενης διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 62, με την οποία προβλέπεται περικοπή ποσοστού 20% από το ανώτατο ποσό του ΚΕΔΣ που δικαιούται η οικονομική υπηρεσία του εποπτεύοντος Υπουργείου για το ίδιο έτος, εάν δεν υποβληθούν έγκαιρα προβλέψεις για τον Π.Δ.Π. ή σχέδια συνοπτικών ετήσιων προϋπολογισμών κατά τις παρ. 8 και 9 του άρθρου 54 ή οι εκθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 45, περί κατάρτισης του Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγραμματισμού και της παρ. 12 του άρθρου 54 περί διαδικασίας κατάρτισης του Κρατικού Προϋπολογισμού, επισημαίνονται τα ακόλουθα : Στο άρθρο 25 του ν.4270/2014, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (Π.Ο.Υ.) είναι υπεύθυνος για τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση του φορέα, την κατάρτιση και την εκτέλεση του προϋπολογισμού, την έγκαιρη αποστολή αξιόπιστων στοιχείων στο Εποπτεύον Υπουργείο, σύμφωνα με τη σχετική κείμενη νομοθεσία και τις οδηγίες του ΓΛΚ, με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνεται. Στο άρθρο 173 του ίδιου νόμου προβλέπονται σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης υποβολής των ανωτέρω ζητούμενων αναφορών. Επομένως εφόσον ο Π.Ο.Υ. έχει την αποκλειστική ευθύνη για την οικονομική διαχείριση του φορέα και την αξιόπιστη και έγκαιρη αποστολή των στοιχείων του, εφόσον υποχρεούται στη συμμόρφωση με τις σχετικές οδηγίες, εφόσον προβλέπεται και σχετικό νομοθετικό πλαίσιο κυρώσεων, η προτεινόμενη διάταξη: • Αντίκειται σε κάθε λογική, επειδή επιβάλει εσφαλμένα κυρώσεις στους Υπαλλήλους των ΓΔΟΥ που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα τους, δεν σχετίζονται με την ευσυνειδησία, την απόδοση και την αποτελεσματικότητα τους, δεδομένου ότι δεν έχουν την δυνατότητα να επιβάλλουν την παραγωγή και έγκαιρη υποβολή των ζητούμενων στοιχείων, αποτρέποντας έτσι τις αιτίες των κυρώσεων αυτών, οι οποίες οφείλονται αποκλειστικά σε ενέργειες ή παραλείψεις των διοικήσεων των εποπτευόμενων φορέων. • Δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης σε βάρος των Υπαλλήλων των ΓΔΟΥ με την εν λόγω άδικη επιβολή κυρώσεων λόγω της ολιγωρίας τρίτων, καθώς η θέσπιση τέτοιου μέτρου δεν έχει προηγούμενο και εφαρμογή σε άλλες υπηρεσίες και δυστυχώς ευνοεί τις συνθήκες εργασιακής πίεσης και μετακίνησης των υπαλλήλων εκτός ΓΔΟΥ, οι οποίες είναι ήδη υποστελεχωμένες. • Προάγει ενδεχομένως την αντιπαλότητα μεταξύ των συναδέλφων εντός των ΓΔΟΥ που υπηρετών σε υπηρεσίες με διαφορετική αρμοδιότητα από τη συλλογή των εν λόγω στοιχείων των Νομικών Υπηρεσιών. • Αντιστρατεύεται τη λογική της θέσπισης του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (ΚΕΔΣ) που είναι η επιβράβευση των υπαλλήλων η αξιοποίηση της εμπειρίας και τεχνογνωσίας τους και όχι η τιμωρία τους, οδηγώντας έτσι σε διαρροή του υπάρχοντος προσωπικού. Για όλους τους ανωτέρω λόγους δεν πρέπει επ’ ουδενί να νομοθετηθεί η εν λόγω διάταξη, επιβάλλεται η απόσυρση της.