Αρχική Διασφάλιση δημοσιονομικής ισορροπίας: Μεταρρύθμιση πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Τροποποίηση ν. 4270/2014 για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265...ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟϔΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟϔΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (άρθρα 48-62)Σχόλιο του χρήστη Χρήστος Πίκουλης | 17 Ιουνίου 2025, 12:46
Με την αιτιολογική έκθεση του ν. 4940/2022, προβλέφθηκε η δυνατότητα καταβολής Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων (ΚΕΔΣ) των υπηρετούντων υπαλλήλων στις Γ.Δ.Ο.Υ.. Ενώ, η εν λόγω ρύθμιση στόχευε στην «επιτάχυνση της υλοποίησης των δημοσιονομικών στόχων» μέσω της «παροχής κινήτρου στους υπαλλήλους που επιδιώκουν τους συγκεκριμένους στόχους», με την προωθούμενη τροπολογία προβλέπεται η δυνατότητα περικοπής του Κ.Ε.Δ.Σ. σε ποσοστό 20%, ακόμα και για λόγους που δύναται να μην ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης, του συνόλου των υπηρετούντων υπαλλήλων στις Γ.Δ.Ο.Υ., διαιωνίζοντας την υποστελέχωση των Γ.Δ.Ο.Υ., γεγονός που ιδιαίτερα παρατηρήθηκε με την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των ΔΥΕΕ και την ανάληψη πρόσθετου όγκου εργασιών και ευθυνών, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή. Εκτιμώ ότι σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με το νομοθετικό πλαίσιο, θα έπρεπε όχι μόνο να επιβάλλονται κυρώσεις αλλά και να εφαρμόζονται, σε βάρος των υπαιτίων (πχ του φορέα, των εκπροσώπων του και των υπαίτιων υπαλλήλων, με περικοπή ποσοστού της χρηματοδότησης και των ατομικών αμοιβών, κινήτρων και προνομίων τους).