• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Τρυφωνόπουλος' | 18 Ιουνίου 2025, 19:37

    -Είναι εξαιρετικά σημαντικό να προβλεφθεί στο άρθρο 50 του παρόντος σχεδίου νόμου, στην προσθήκη που γίνεται με την νέα παρ. 3 στο άρθρο 52 του ν. 4270/2014, να εξακολουθήσει να ισχύει ρητώς και παγίως (ώστε να μην απαιτείται νομοθετική ρύθμιση του θέματος αυτού), η ρύθμιση που ήδη υπήρχε για τα μέχρι σήμερα έτη από το 2022 (άρθρο 55 Α του ν. 4270/2014), και πλέον ως εξής: «Ειδικά για τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων, οι πιστώσεις ψηφίζονται συγκεντρωτικά στη μείζονα κατηγορία 29 «πιστώσεις υπό κατανομή». Αυτό απαιτείται λόγω του διακριτού τρόπου υλοποίησης/εκτέλεσης του ΑΠΔΕ (πληρωμές έργων κλπ συνήθως πολυετούς διάρκειας υλοποίησης) προκειμένου να μην επιβαρύνονται οι φορείς και δημιουργούνται στρεβλώσεις και εξαιρετικά δυσανάλογο διοικητικό κόστος κατά την εκτέλεση του ΑΠΔΕ. Σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρχει καθυστέρηση στην επίτευξη των στόχων, στην απορρόφηση των πόρων με επιπλέον και τελικά επιβράδυνση της επιδιωκόμενης από όλους ανάπτυξης. -Θα πρέπει επίσης ρητώς να προβλεφθεί, ως ίσχυε, η εξαίρεση για τους φορείς από τις αναλήψεις Πολυετών Υποχρεώσεων των δαπανών του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. - Στο Άρθρο 58 του παρόντος σχεδίου νόμου, περί Ανακατανομής πιστώσεων και ειδικά για τον Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων εντός του φορέα Κεντρικής Διοίκησης, πρέπει να προβλεφθεί σχετική εξουσιοδότηση, ώστε ο διατάκτης να μπορεί να παρέχει εξουσιοδότηση υπογραφής σε άλλο όργανο (πχ επιπέδου αρμόδιας για το ΑΠΔΕ Δ/νσης εντός της Γ.Δ.Ο.Υ.) για τις ανακατανομές πιστώσεων (αφού δεν αλλάζουν τα συνολικά όρια του προϋπολογισμού) καθώς αυτό συνήθως απαιτείται για τακτοποίηση πραγματοποιθέντων δαπανών/πληρωμών (πχ για την έκδοση των σχετικών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων), μειώνοντας σημαντικά με τον τρόπο αυτό το χρόνο έκδοσης των σχετικών αποφάσεων με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας.