• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελεήμων Κατσιφαράκης' | 19 Ιουνίου 2025, 00:05

    Με το άρθρο 88 παρατείνεται η ισχύς των κατάφορα καταχρηστικών - κατά τα άλλα έκτακτων - μέτρων της υποχρεωτικής έκπτωσης και αυτόματης επιστροφής που μετράνε αισίως 13 χρόνια ζωής. Όχι μόνο δεν είναι έκτακτα αλλά έχουν παγειωθεί και οδεύουν για ενηλικίωση. Γιατί όμως γίνεται ειδική πρόβλεψη μόνο για τους στόχους μείωσης του Claw Back της Φαρμακευτικής Δαπάνης και όχι αυτού των Υπηρεσιών Υγείας; Αυτή η παράταση είναι η πιο μεγάλη παραδοχή αποτυχίας των οικονομικών πολιτικών στην Υγεία. Η προνομιακή μεταχείριση του προϋπολογισμού του φαρμάκου που αφορά τις λίγες και ισχυρές φαρμακευτικές εταιρείες που δημιούργησε η κρίση σε βάρος των εκατοντάδων συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ Παρόχων Υπηρεσιών Υγείας που κράτησαν όρθιο το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αυτή τη 15ετία λειτουργώντας επικουρικά με το ΕΣΥ είναι το λιγότερο απαράδεκτη. Οι συμβεβλημένοι πάροχοι αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες από την κατακόρυφη αύξηση του μισθοδωτικού κόστους, καθώς απασχολούν κατά πλειοψηφία εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό. Σε συνδυασμό με τον σχεδόν διπλασιασμό του ενεργειακού κόστους που έχει συμπαρασύρει και το κόστος των αναλωσίμων, πρακτικά έχουν ένα συνεχώς μειούμενο περιθώριο κέρδους που για κάποιους πλησιάζουν τα όρια βιωσιμότητας τους. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού η χώρα έχει βγει από την κρίση, δεν έχει πια επιτροπία και έχει το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη. Πως είναι δυνατόν να ισχύουν όλα αυτά και οι πάροχοι υγείας να έχουν ακόμα Claw Back; Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του ΕΟΠΥΥ είναι σε πλήρη αδράνεια εδώ και χρόνια, δεν υπάρχει καν μία αρχή για να καταγγείλει κάποιος τους παρόχους που παραβιάζουν τους όρους των συμβάσεων τους με τον οργανισμό. Μόνο από την εξοικονόμιση πόρων που θα επιτυγχανόταν αν υπήρχε ένας φορέας ελέγχου των αντισυμβαλλόμενων θα ήταν ένα βήμα. Αλλά προφανώς σε αυτήν την περίπτωση θα χανόταν και η τελευταία δικαιολογία για την εφαρμογή των καταχρηστικών αυτών πρακτικών. Είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκαθαριστεί η στάση της κυβέρνησης σχετικά με το Claw Back με σαφείς στόχους για τα επόμενα χρόνια και μία ημερομηνία κατάργησης του που αυτή τη φορά θα τηρηθεί, ξεκινώντας από μία γενναία ενίσχυση του προϋπολογισμού τόσο της φαρμακευτικής δαπάνης όσο και των υπηρεσιών υγείας με τελικό στόχο την αναπροσαρμογή όχι του συνόλου της επιτρεπόμενης δαπάνης αλλά της ονομαστικής αποζημίωσης των υπηρεσιών με βάση την ποσοστιαία μεταβολή του ΑΕΠ. Αιτούμαι τη νομοθέτηση στο παρών νομοσχέδιο αντίστοιχης πρόβλεψης που να αφορά τους στόχους μείωσης της αυτόματης επιστροφής των Υπηρεσιών Υγείας όπως προβλέπεται για την αντίστοιχη φαρμακευτική δαπάνη στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και της αποφυγής διακρίσεων.