Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΕΘΝΙΚΟΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (Άρθρα 206-266)Σχόλιο του χρήστη ΤΣΙΜΠΟΥΚΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | 1 Ιουλίου 2025, 22:41
Σε ότι αφορά την φορολογία πλοίων Β κατηγορίας, τα τελευταία χρόνια τείνει να καταργηθεί επί της ουσίας ο Ν.27/1975. Μπήκε το ΤΕΠΑΗ, αυξήθηκε ο φόρος πλοίου, υποχρεώθηκαν οι πλοιοκτήτες επί πληρωμή να ενταχθούν στο Ε-μητρώο πλοίων, το οποίο δεν λειτουργεί επί της ουσίας (κανένα λιμεναρχείο δεν έχει εικόνα των στοιχείων του πλοίου αν δεν τους προσκομίσει ο πλοιοκτήτης τα "χαρτιά") και ένας Θεός ξέρει τί άλλο θα συμβεί. Ας ξεκινήσουμε με τον τρόπο υπολογισμού του φόρου. Όλα τα ιδιωτικά σκάφη πρέπει να απαλάσονται διότι δεν ασκούν επιτήδευμα και δεν αποκτούν εισόδημα. Είναι παράλογο, για να μην το χαρακτηρίσουμε ανήθικο, πρώτα να ορίζεις ελάχιστο ποσό φόρου και μετά να πολλαπλασιάζεις με συντελεστή για να ορίσεις τον φόρο που θα πληρώνει το πλοίο. Τέλος, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να εφαρμόζονται διατάξεις με αναδρομική ισχύ. Φέτος έχουμε ήδη υπολογίσει τον φόρο πλοίου σε αρκετά σκάφη Β κατηγορίας για το φορολογικό έτος 2024, τα οποία ήδη τον έχουν εξοφλήσει ή έχουν πληρώσει έναντι. Δεν μπορείτε λοιπόν να ζητάτε να επανυπολογίσουμε τον φόρο για το 2024, με νόμο που θα ψηφιστεί το 2025! Όταν θέλετε να αλλάξετε κάτι, να το αλλάζετε από εδώ και πέρα. Μην περιμένετε επενδύσεις όταν αλλάζετε τους κανόνες του παιχνιδιού όποτε σας βολεύει και μάλιστα με αναδρομική ισχύ! Δεν θα έρθει κανείς να επενδύσει στη χώρα αν δεν μπορεί να κάνει το πλάνο του σε βάθος χρόνου. Τέλος, λυπάμαι βαθύτατα που όλη αυτή η διαδικασία είναι εντελώς τυπική και στο τέλος θα γίνει αυτό που έχει προαποφασισθεί.