• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΚΜΙΣΘΩΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΣΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ' | 4 Ιουλίου 2025, 14:41

    Με το Άρθρο 240 του Σχεδίου Νόμου ,το οποίο έχει τεθεί σε διαβούλευση, τροποποιείται το Αρθ.12 του Ν.27/1975 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει . Κατά αρχάς ο Σύνδεσμός μας εκτιμά ότι το παρόν Άρθρο στου Σχεδίου Νόμου κινείται προς την σωστή κατεύθυνση δεδομένου ότι για πρώτη φορά εξειδικεύει ανά είδος πλοίου και δραστηριότητας με φορολογικούς συντελεστές ανά είδος πλοίου. Στο Άρθρο 2 παρ.2 υποπαρ. (αγ) εξειδικεύεται ο συντελεστής φόρου «για τα ταχύπλοα σκάφη έλξης που δραστηριοποιούνται με την αριθμ.2131.4/64444/2021 Κ.Υ.Α. σε συνδυασμό με τον Γ.Κ.Λ. 20. Επιπλέον στο ίδιο άρθρο στην παραγρ. (α) υποπαρ.(αζ) αναγράφεται ότι για τις εκμισθούμενες ιστιοπλοϊκές λέμβους και λοιπά μέσα αναψυχής είναι ο συντελεστής είναι δύο (2). Η εν λόγω διάταξη είναι ημιτελής και περιέχει μια ασάφεια που θα οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα, και τούτο διότι ναι μεν οι μηχανοκίνητες λέμβοι φορολογούνται με συντελεστή (2) όμως δεν είναι δίκαιο ούτε λογικό οι ιστιοπλοϊκές λέμβοι να φορολογούνται με τον ίδιο συντελεστή δηλαδή (2). Έχουμε εξηγήσει πολλαπλώς ότι οι ιστιοπλοϊκοί λέμβοι είναι μικρά σκάφη μέχρι 4 μέτρα τα οποία δεν φέρουν μηχανή κινούνται μόνο με ιστία (πανιά). Η αγοραστική τους αξία είναι κατά πολύ μικρότερη των μηχανοκινήτων λέμβων (σκαφών που φέρουν εξωλέμβιο κινητήρα έως 30 ίππους) και το κέρδος από την εκμετάλλευση τους υπολείπεται κατά πολύ αυτό της μηχανοκίνητης λέμβου. Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα και δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο «τσουβάλι». Επιπρόσθετα σας είχαμε επισημάνει ότι σύμφωνα με τις διατάξει της Αριθμ. 2131.4/64444/2021 Κ.Υ.Α., επιτρέπεται να διαθέτουμε σε ποσοστό 30% του συνολικού αριθμού μηχανοκινήτων σκαφών που διαθέτουμε προκειμένου να τα χρησιμοποιούμε ως εφεδρικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, δηλαδή εάν παρουσιαστεί βλάβη σε κύριο σκάφος κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Τα εφεδρικά σκάφη βρίσκονται αποθηκευμένα σε χώρο εκτός της δραστηριοποίησης μας και επιτρέπεται αποκλειστικά η χρησιμοποίηση τους ύστερα από έγκριση της Λιμενικής Αρχής προκειμένου να καλύψουν έκτακτες ανάγκες. Από τα παραπάνω καθίσταται πρόδηλο ότι τα σκάφη αυτά είναι επικουρικά, αντικαθιστούν μόνο για περιορισμένο χρόνο τα κύρια σκάφη δραστηριοποίησης και ως εκ τούτου δεν αποφέρουν εισόδημα κατά την χρησιμοποίηση τους. Για τους ανωτέρου βάσιμους και πραγματικούς λόγους , προτείνουμε να αναδιατυπωθεί η παρ. (αζ) ως εξής : για εκμισθωμένες μηχανοκίνητες λέμβους που δραστηριοποιούνται σύμφωνα με την Αριθμ. 2131.4/64444/2021 Κ.Υ.Α του Γ.Κ.Λ. 20 με συντελεστή δύο (02), για εκμισθωμένες ιστιοπλοϊκές λέμβους και εφεδρικά μηχανοκίνητα θαλάσσια μέσα αναψυχής με συντελεστή ένα (01).