• Σχόλιο του χρήστη 'Χρύσανθος Δελλαρόκας' | 5 Ιουλίου 2025, 19:09

    Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αντισυνταγματική και πολλαπλά προβληματική, για τους εξής λόγους: 1️⃣ Αντισυνταγματικότητα λόγω αναδρομικής φορολόγησης Η επιβολή φόρου με αναδρομική ισχύ παραβιάζει το άρθρο 78 παρ. 2 του Συντάγματος, το οποίο ρητά ορίζει: «Φόρος ή άλλο οποιοδήποτε οικονομικό βάρος δεν μπορεί να επιβληθεί με νόμο αναδρομικής ισχύος που εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος το προηγούμενο εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε.» 2️⃣ Αντισυνταγματικότητα λόγω εισαγωγής διακρίσεων και ανισότητας μεταξύ φορολογουμένων Η ρύθμιση εξομοιώνει, με αυθαίρετο και πλασματικό τρόπο, ένα ακίνητο που εκμισθώνεται (π.χ. μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης) με υποκατάστημα επιχείρησης όπως μια τράπεζα, ένα super market ή ένα ξενοδοχείο. Αν ακολουθούσαμε αυτή τη λογική, τότε και οι εταιρείες διαχείρισης κοινοχρήστων θα όφειλαν να ανοίγουν υποκατάστημα για κάθε πολυκατοικία που διαχειρίζονται. Η επιβολή του τέλους επιτηδεύματος αποκλειστικά σε νομικά πρόσωπα καθιστά το μέτρο επιλεκτικό και άνισο, ενισχύοντας τη φορολογική αδικία. Συνολικά, η ρύθμιση λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη συνεργασία εταιρειών βραχυχρόνιας μίσθωσης με ιδιώτες ιδιοκτήτες, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τον κίνδυνο φοροδιαφυγής.