• Σχόλιο του χρήστη 'Κλαιρη Π' | 7 Ιουλίου 2025, 13:25

    Η προτεινόμενη διάταξη, η οποία εξομοιώνει (αναδρομικά μάλιστα από το 2024) κάθε ακίνητο βραχυχρόνιας μίσθωσης με «υποκατάστημα» και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος, παρουσιάζει σοβαρές νομικές και συνταγματικές παθογένειες: Αναδρομική φορολόγηση – παραβίαση άρθρου 78 παρ. 2 Συντάγματος Το Σύνταγμα ρητά απαγορεύει φόρο ή οικονομικό βάρος με αναδρομική ισχύ πέρα από το προηγούμενο οικονομικό έτος. Η προτεινόμενη διάταξη όμως εφαρμόζεται από την 1.1.2024, γεγονός που την καθιστά κατά συρροή αντισυνταγματική opengov.gr . Ασύμβατη εξίσωση με «υποκατάστημα» – παραβίαση αρχών ισότητας και αναλογικότητας Η εξομοίωση βραχυχρόνιας μίσθωσης με λειτουργικό υποκατάστημα (όπως τράπεζα ή ξενοδοχείο) είναι πλασματική. Δημιουργεί άδικη διάκριση μεταξύ φορολογούμενων και αγνοεί τη νομολογία που αναγνωρίζει ότι για υποκατάστημα απαιτείται πραγματική επιχειρηματική παρουσία και στελέχη. Αυτή η γενίκευση συμβάλλει στην ανισότητα μεταχείρισης. Επιλεκτική επιβάρυνση: φυσικά vs νομικά πρόσωπα Το τέλος επιτηδεύματος επιβάλλεται μόνο σε νομικά πρόσωπα, με αποτέλεσμα διακριτική και άνιση φορολογική αντιμετώπιση σε σχέση με ιδιώτες, απόφαση που δεν έχει οικονομικό ή αναπτυξιακό τεκμήριο. Κίνδυνος φοροδιαφυγής & διοικητική επιβάρυνση Η επιβολή έκτακτων φορολογικών βαρών μπορεί να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για συνεργασία ιδιοκτητών – πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης, προκαλώντας στροφή σε αδήλωτες δραστηριότητες και γενικότερη φοροδιαφυγή.