• Σχόλιο του χρήστη 'Β. Μάζης' | 8 Ιουλίου 2025, 00:30

    Άρθρο 12: Υπολογισμός φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας Ως προς τα τουριστικά, πχ Ιστιοφόρα και θαλαμηγά, το λογικό είναι να λαμβάνεται υπ' όψη η ηλικία και η χωρητικότητα επιβατών. Η χωρητικότητα δεν υποκαθίσταται με το μήκος, και δεν προκύπτει σε αναλογικά με αυτό. Ένα μακρύ πλοίο, θα είναι φαρδύ και ψηλό. Ο ωφέλιμος όγκος πάει στον κύβο. Τα άθλια και άχαρα Καταμαράν, που πιάνουν τριπλάσιο χώρο στα λιγοστά λιμάνια της χώρας είναι κοντά σε μήκος, αλλά έχουν χωρητικότητα και βγάζουν κέρδη. Ένα μικρό συμβατικό ιστιοπλοϊκό 8-10 μέτρων μπορεί να δουλέψει κυρίως σαν εκπαιδευτικό, για ψίχουλα. Θέλετε να πάνε για σκράπ; Επομένως: Α. Βγάλτε φόρο βάση πρωτοκόλλου επιβατών. Β. Αν δεν είναι εφικτό, επιστρέψτε στη μέθοδο που υπήρχε πριν την προηγούμενη αναθεώρηση, δηλαδή βάση όγκου (κόρων) με τον κατάλληλο συντελεστή στους κόρους και όχι στο φόρο των 200 ευρώ γιατί έτσι καταργείται η κλιμάκωση. Γ. Λάβετε υπ όψη την ηλικία. Τα παλαιότερα σκάφη αποδίδουν λιγότερο παρ' ότι είναι ποιοτικότερα σκαριά, αλλά συνεισφέρουν στην οικονομία και κρατούν μάστορες και τεχνίτες απασχολημένους. Γιατί να βαρύνονται από τη φορολογία; Χρησιμοποιείστε το φόρο σαν εργαλείο για να επιστρέψουμε στη λογική και την ήπια ανάπτυξη. Μεσαίου μεγέθους συμβατικά σκάφη, 10-14μέτρα, 4-8 επιβάτες, που ταξιδεύουν με άνεση, οικονομικά, φιλικά στο περιβάλλον, που δίνουν ζωή στην περιφέρεια του Αιγαίου και σε επαγγελματίες ναυτικούς. Μην πριμοδοτείτε εμμέσως τα λίγα μεγάλα νοικιάρικα και όσα στοιβάζουν τον κόσμο σα σαρδέλα. Δ. Ως προς την ηλικία υπολογίστε 10% ελάφρυνση ανά 5ετία. Ε. Η κλίμακα μήκους να γίνει ανά μέτρο. Κάθε 1/2 μέτρο έχει διαφορά στην εμπορευσιμότητα και τα έσοδα.