• Σχόλιο του χρήστη 'βιντζηλαιος Φίλιππος ΠΑΣΙΔΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΦΌΡΩΝ' | 8 Ιουλίου 2025, 10:36

    τα επαγγελματικά αναψυχής και τα ημερόπλοια, τα οποία έχουν έσοδα από την εμπορική εκμετάλλευσή τους η υπαγωγή τους στο ν. 27/1975 θεωρείται λογική και αναμενόμενη, για τα ιδιωτικά ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ ΣΚΑΦΗ αναψυχής που εχουν εκλπηρωει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις με εκτελωνισμό ΦΠΑ και οποιες άλλες υποχρεώσεις , κάτι τέτοιο είναι απολύτως ασύμβατο τόσο με το σκοπό του ν. 27/1975 όσο και με την κοινή λογική. Τα ιδιωτικά ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ πλοία αναψυχής δεν επιφέρουν εισοδήματα καθόσον από τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν οικονομικά (όπως τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τουριστικά ημερόπλοια).Παρά ταύτα στα ιδιωτικά ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ ανω των 12 μέτρων καταρρίπτεται η αρχη της αναλογικότητας Ενα ιδιωτικό σκάφος 11,99 πληρώνει ετήσια 200 ευρω . Ενα σκάφος 12,01μτ ΚΑΙ ΑΝΩ, ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 25 ΜΈΤΡΑ ιδιωτικό αντίστοιχα, με πληρωμένο το ΦΠΑ κι όλες τις υποχρεώσεις του σαν ιδιωτικό , πληρώνει 1000 ευρω ετήσια. Η παραπάνω εισπρακτική πολιτική είναι απολύτως ιδια σε ιστιοφόρα σκάφη του 1960 ανω των 12 μέτρων και αξίας 5000 ευρω και το ιδιο σε σκάφη 25 μέτρων χρονολογίας 2025 αξιας 2.000.000 που και αυτα πληρώνουν 1000 ευρω. Η πρόταση μας είναι να υπάρχει αναλογικότητα στηριζόμενοι στην αρχή της αναλογικότητας που θεσπίζεται στο άρθρο 5 παράγραφος 4 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σκοπός της είναι να οριοθετήσει τις δράσεις των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). και αντίστοιχα στο άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος. Σύμφωνα με αυτή την αρχή, τα μέτρα της ΕΕ: πρέπει να είναι κατάλληλα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού· πρέπει να είναι αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού· δεν πρέπει να επιβαρύνουν υπερβολικά το άτομο σε σχέση με τον επιδιωκόμενο στόχο (αναλογικότητα υπό τη στενή έννοια). Η πρόταση μας είναι να τηρηθεί η προτεινόμενη αναλογία υπολογισμού και στα ιδιωτικά ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ σκάφη αναψυχής με σκοπό της συνέχιση της παραμονής των σκαφων στην Ελληνική σημαία αντί της αλλαγής σε άλλες κοινοτικές . ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ Ολικό μήκος σε μέτρα μέχρι και 7 συντελεστής φόρου 0 7,01 έως 12 1 12,01 έως 16 2 16,01 έως 20 6 άνω των 20 10 Αντίστοιχα προτείνουμε και την παλαιότητα των σκαφων να ισχύει όπως γίνεται ακόμα και στα εμπορικά πλοία. Οι αξίες ενος ιστιοφ΄ρου δεν αλάζουν μετα απο 60 χρόνια? Ενα ιστιοφόρο του 1960 μπορεί να πληρώνει τα ιδια με ενα αλλο ιστιοφόρο του 2025?