Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΕΘΝΙΚΟΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (Άρθρα 135-158)Σχόλιο του χρήστη Σωματείο ΆμεΑ Θεσσαλονίκης | 8 Ιουλίου 2025, 17:21
Το Σωματείο Ατόμων με Αναπηρία Θεσσαλονικης προτείνει: Α) Τη συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία, σύμφωνα με τον ΕΠΠΠΑ με «Παράλυση ή διατομή βραχιονίου πλέγματος, (περιγεννητική βλάβη βραχιονίου πλέματος, εξελκυσμός κλπ) με ΠΑ 67%» στις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 1798/1988, που ισχύουν για την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας, Αιτιολόγηση: Άτομα με αναπηρία, με παράλυση ή διατομή βραχιονίου πλέγματος, προκειμένου να οδηγήσουν αυτοκίνητο με το ένα λειτουργικό χέρι που διαθέτουν, θα πρέπει το αυτοκίνητο αυτό να είναι αυτόματο και επιπλέον να μεταφερθούν οι λειτουργίες των λεβιέ, φλας/φώτα ή υαλοκαθαριστήρες, στο λειτουργικό χέρι του οδηγού. Οι ανωτέρω ανελαστικές απαιτήσεις, επιβαρύνουν τα άτομα αυτά με επιπλέον κόστη, τόσο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο φέρουν αυτοκίνητα υψηλότερου κυβισμού, με επιπλέον εξοπλισμό, συνεπώς και ακριβότερα, όσο και για τη μόνιμη μετατροπή - μεταφορά εργασιών του λεβιέ στο λειτουργικό χέρι, διαδικασία με υψηλό κόστος επίσης. Η οικονομική επιβάρυνση εξακολουθεί και μετά την αγορά, καθώς ένα ακριβότερο αυτοκίνητο απαιτεί υψηλότερα ασφάλιστρα, κόστη συντήρησης και τέλη κυκλοφορίας. Συμπερασματικά, τα άτομα με παράλυση ή διατομή βραχιονίου πλέγματος οδηγούν ένα διασκευασμένο, τελικά όχημα, το οποίο δεν αναγνωρίζεται ως αναπηρικό από το Νόμο, και επιβαρύνονται τα ίδια τα άτομα όλο το επιπλέον κόστος αγοράς, μετατροπής και συντήρησης, το οποίο είναι ανελαστικό και απαραίτητη προϋπόθεση για να οδηγήσουν αυτοκίνητο και να αποκτήσουν αυτονομία. Τα άτομα με παράλυση ή διατομή βραχιονίου πλέγματος είναι η μοναδική κατηγορία ατόμων με αναπηρία που για να οδηγήσει αυτοκίνητο επιβαρύνεται με επιπλέον κόστος τόσο για την αγορά, όσο και μετέπειτα και δεν λαμβάνει από την Πολιτεία καμία απολύτως στήριξη, Ως εκ τούτου προτείνουμε, τα άτομα με τη Παράλυση ή διατομή βραχιονίου πλέγματος, (περιγεννητική βλάβη βραχιονίου πλέματος, εξελκυσμός κλπ) με ΠΑ 67% να συμπεριληφθούν στις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 1798/1988, ώστε να αναγνωρίζεται η ανάγκη τους για ειδικά προσαρμοσμένο όχημα και να τύχουν των σχετικών διευκολύνσεων και απαλλαγών. Β) Τη συμπερίληψη οχημάτων που ανήκουν στην Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και στις Β/βάθμιες και Α/βάθμιες Οργανώσεις ατόμων με αναπηρία, που ανήκουν στη δύναμή της, τα οποία χρησιμοποιούνται για την μεταφορά ή εξυπηρέτηση των μελών τους, στις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 1798/1988, που ισχύουν για την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας. Αιτιολόγηση: Τα οχήματα της ΕΣΑμεΑ και των Οργανώσεων μελών της εξυπηρετούν τα μέλη τους με αναπηρία, ειδικά στην Περιφέρεια, όπου ακόμα και αν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία (ΚΤΕΛ / Αστική / Δημοτική Συγκοινωνία) αυτή είναι σπανίως προσβάσιμη. Συνεπώς τα οχήματα αυτά εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία για τις ανάγκες της μετακίνησής τους.