• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΣΤΡΑΚΗΣ ΖΗΣΗΣ' | 8 Ιουλίου 2025, 18:24

    Προς: Υπουργείο Οικονομικών 1. κο Γεώργιο Κώτσηρα, Υφυπουργό Οικονομικών 2. κα Μαίρη Ψύλλα, Γ. Γ. Φορολογικής Πολιτικής 3. Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής Κοιν.: 1. Α.Α.Δ.Ε. (Υπόψιν κου Πιτσιλή) 2. Μέλη Σωματείου ΑΣΠΙΣ Γ.Κ.Λ. 38 Θέμα: Απόψεις επί σχεδίου Νόμου περί Φορολογικής Πολιτικής και ειδικότερα επί ρυθμίσεων φορολογίας πλοίων (ΚΕΦ. Ε’) τεθέντος σε διαβούλευση από 24/06/2025 Αξιότιμοι κύριοι, 1. Με αφορμή τη θέση σε διαβούλευση σχεδίου Νόμου με διατάξεις που μεταξύ άλλων αφορούν και τη φορολόγηση σκαφών που υπάγονται στον αρ. 38 Γενικό Κανονισμό Λιμένα (Γ.Κ.Λ.) τροποποιώντας τις μέχρι τώρα ισχύουσες διατάξεις του Ν. 27/1975, θα θέλαμε να σας υποβάλλουμε τις κάτωθι παρατηρήσεις/προτάσεις με γνώμονα τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών αλλά και την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του σωματείου μας. α) Δημιουργία ειδικής φορολογικής κατηγορίας για τα πλοία (σκάφη του αρ. 38 Γ.Κ.Λ. ) Ζητούμε τη δημιουργία ειδικής φορολογικής κλίμακας ώστε τα πλοία (σκάφη Γ.Κ.Λ. 38 ) που υπάγονται στον αριθμ. 38 Γ.Κ.Λ. να πληρώνουν 100 ευρώ το χρόνο για κάθε πλοίο (σκάφος Γ.Κ.Λ. 38) μέχρι 7 μέτρα και 200 ευρώ το χρόνο για το πλοίο (σκάφος Γ.Κ.Λ 38 ) από 7 μέτρα έως 12 μέτρα. β) Αναγνώριση της εποχικότητας και παροπλισμός των πλοίων (σκαφών Γ.Κ.Λ. 38 ). Όπως είναι γνωστό η δραστηριότητά μας περιορίζεται κυρίως στους θερινούς μήνες και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τα πλοία (σκάφη Γ.Κ.Λ. 38) μας μένουν παροπλισμένα, μην αποφέροντας κάποιο εισόδημα στα μέλη μας. Ζητούμε λοιπόν, αυτή η ιδιαιτερότητα στο επάγγελμά μας να ληφθεί υπόψη και στη φορολόγηση μας ως εξής: Να προβλεφθεί μείωση του φόρου ανάλογα με το χρόνο που τα πλοία (σκάφη ) είναι παροπλισμένα ή βρίσκονται σε αργία κατόπιν βεβαίωσης της οικείας Λιμενικής Αρχής (πχ. εάν το πλοίο (σκάφος Γ.Κ.Λ.38 ) είναι παροπλισμένο 4 μήνες στους 12, ο φόρος που τελικά θα αναλογεί θα είναι μειωμένος κατά 33% αυτού που προτείνουμε στην παρ. (α) της επιστολής μας. γ) Αναπροσαρμογή του χρόνου καταβολής φόρων. Η παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν. 27/75 ορίζει ότι η καταβολή του φόρου γίνεται σε δύο (2) ισόποσες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Απριλίου και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουνίου αντίστοιχα. Οι συγκεκριμένες χρονικές περίοδοι πληρωμής συμπίπτουν με την αρχή της δραστηριοποίησής μας σε μια σεζόν, όπου τα έξοδα μας παραμένουν αυξημένα και τα αντίστοιχα έσοδα δεν έχουν ανέλθει σε τέτοια επίπεδα ώστε να καλύψουν τις απαιτούμενες πληρωμές. Προτείνουμε λοιπόν την τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν. 27/75 ώστε η καταβολή του φόρου να γίνεται σε μία (1) ή δύο (2) δόσεις τέλος Σεπτεμβρίου ή τέλος Νοεμβρίου. δ) Επιστροφή ή συμψηφισμός φόρων Προς ελάφρυνση των φορολογικών υποχρεώσεων των μελών μας προτείνουμε i) για τους επαγγελματίες που ήδη έχουν καταβάλει διπλούς φόρους (σύμφωνα με τους Ν. 4172/13 και 27/75). • Την επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθέντος του ποσού που αντιστοιχεί στο Ν. 27/75 ή • Τον συμψηφισμό του με τις υποχρεώσεις της επόμενης φορολογικής περιόδου όπως προκύπτουν – θέλουμε να πιστεύουμε – από την υπαγωγή μας στη νέα προτεινόμενη φορολογική κατηγορία. Η δεύτερη πρόταση καλύπτει και τους επαγγελματίες που δεν κατέβαλαν την προηγούμενη φορολογική περίοδο το ποσό που τους αναλογεί βάσει του Ν. 27/75. ii) για τους επαγγελματίες που δεν μπόρεσαν να φανούν συνεπείς στις φορολογικές υποχρεώσεις παρελθόντων ετών, να αναπροσαρμοστούν οι οφειλές τους με βάση τη νέα προτεινόμενη ειδική φορολογική κατηγορία και να καταβληθούν την επόμενη φορολογική περίοδο. ε) Θεωρούμε προφανές ότι η υιοθέτηση του νέου τρόπου φορολόγησης των σκαφών μας (ειδικά αυτού που περιγράφεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο) θα ισχύει από το επόμενο φορολογικό έτος, ενώ σε καμία περίπτωση το Σωματείο μας δεν πρόκειται να ανεχθεί απαίτηση της φορολογικής Αρχής για καταβολή αναδρομικών φόρων σε βάθος πενταετίας. στ) Τέλος θα θέλαμε να θίξουμε το ζήτημα της διαφορετικής χρέωσης του Φ.Π.Α. των σκαφών που κατασκευάζονται στην Ελλάδα σε σχέση με αυτά που κατασκευάζονται στην Ε.Ε. ή και εκτός Ε.Ε. Μια τέτοια διαφοροποίηση που πλήττει και τον κλάδο μας έρχεται σε αντίθεση με τους Κανονισμούς αλλά και την πολιτική της Ε.Ε. και θα πρέπει να επανεξεταστεί η σκοπιμότητα εφαρμογής της στην Ελληνική Επικράτεια . iii) Παλαιότητα πλοίων (σκαφών Γ.Κ.Λ. 38) Σε καμία των περιπτώσεων να μην ληφθεί υπόψη η παλαιότητα των πλοίων ( σκαφών Γ.Κ.Λ. 38 ) και η αύξηση φόρου με βάση αυτή. Αν θεωρείτε ότι τα σκάφη πρέπει να ανανεώνονται και να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση για την εξυπηρέτηση των πελατών και την απόδοση υψηλών υπηρεσιών από τους επαγγελματίες προς αυτούς δώστε εναύσματα σε αυτούς ώστε να πράξουν προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά όχι με την επιβολή περισσότερων φορών π.χ μερικά από αυτά θα ήταν : Η απόσυρση πλοίων (σκαφών Γ.Κ.Λ.38 ) για την αγορά νέων ή φοροαπαλλαγών για την αγορά καινούργιων πλοίων (σκαφών Γ.Κ.Λ. 38 ) έτσι ώστε να ανανεώνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τον στόλο τους 2. Ευελπιστούμε τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω να τύχουν προσεκτικής αντιμετώπισης από τα στελέχη του Υπουργείου και να γίνουν οι κατάλληλες προσθήκες/τροποποιήσεις στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου προς ικανοποίηση των μελών του Σωματείου μας που νιώθουν την φορολογική «μέγγενη» να μειώνει αισθητά τα εισοδήματά τους. Μετά τιμής Για το ΑΣΠΙΣ ΓΚΛ38 και το Δ.Σ. Ο Πρόεδρος Ιωάννης Ανδρεαδάκης