• Σχόλιο του χρήστη 'Χάρης' | 10 Οκτωβρίου 2025, 13:43

    Η μέριμνα των κυβερνώντων για την αύξηση των αποδοχών των σωμάτων ασφαλείας εκλαμβάνεται ως θετικό παρόλο που αρχική πρόθεση ήταν να δοθούν αυξήσεις μόνο στις ένοπλες δυνάμεις διότι εκεί υπάρχει το σημαντικό πρόβλημα από πλευράς στελέχωσης με νέο προσωπικό. Φυσικά το οικονομικό δεν αποτελεί τον μόνο αποτρέπτικο παράγοντα για την εισαγωγή νέων ανθρώπων στις ένοπλες δυνάμεις και σώματα ασφαλείας, χρειάζεται να αλλάξουν πολλά ακόμη όπως η φιλοσοφία και συμπεριφορές εντος αυτών, το επίπεδο παρεχόμενων σπουδών που θα συνοδεύονται με τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών αλλά κυρίως η προνοια που χρειάζεται να επιδεικνύεται από πλευρας της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας σχετικά με θέματα που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό και η αντιμετώπιση των στελεχών ανθρωποκεντρικά και όχι ως αριθμό . Στο νέο μισθολόγιο είναι εμφανής η αδικία που υφίσταται η Β μισθολογική κατηγορία του αστυνομικού προσωπικού. Απόφοιτοι της αστυνομικης σχολής αστυφυλάκων 3ετους πλέον φοίτησης μετα από εισαγωγή μέσω πανελληνίων εξετάσεων. Οι διαφορες με την Α κατηγοριών είναι πλέον πολύ μεγάλες αν και αμφότεροι είναι ανακριτικοί υπάλληλοι με τα ίδια καθήκοντα και υποχρεώσεις. Πουθενά δεν αναφέρεται στο κώδικα ποινικής δικονομίας ο διοικητικός βαθμός του ανακριτικού υπαλλήλου ως προϋπόθεση για την περαίωση ανακριτικών πράξεων. Η διάφορες μεταξύ Β και Γ κατηγορίας είναι της τάξεως των 10-20 ευρώ και μεταξύ Α-Β εκαντονταδες ευρώ δημιουργώντας τεράστια οικονομική ανισότητα εντος του σώματος αλλά δημιουργώντας επιπρόσθετα ενα αίσθημα αδικίας. Είναι γνωστό ότι ανακριτικοί υπάλληλοι απόφοιτοι σχολής αστυφυλάκων δύνανται να εκτελούν όλο το φάσμα καθηκόντων εντος του σώματος, ανακριτικά καθηκοντα, εξωτερικές υπηρεσίες αλλά και καθήκοντα διοίκησης. Επιπροσθέτως επιτέλους πρέπει να επιβαρυνθούν οι αστυνομικοί κάτοχοι τίτλων σπουδών ΑΕΙ/ΑΤΕΙ. Η δια βίου μάθηση είναι αναγκαίο συστατικό εξέλιξης στον άνθρωπο και προφανως θα πρέπει να αποτελεί κριτήριο για την επαγγελματική εξέλιξη του υπαλλήλου. Πρέπει να σταματήσει η αναχρονιστική αυτή αντίληψη της μη επιβράβευσης και μη αξιοποίησης των στελεχών αυτών αλλά αντιθέτως να δίνεται κίνητρο μέσω μισθολογικών αυξήσεων . Επιπλέον είναι ώριμες οι συνθήκες πλέον για ενα επίδομα αποκλειστικα σε όλους τους μάχιμους αστυνομικούς. Δεν μπορεί ο μάχιμος αστυνομικός να λαμβάνει ίδιες αποδοχές με συναδερφο που απολαμβάνει την ασφάλεια του γραφείου. Θα μπορούσε να είχε συμβεί με το επιδόματα επικινδυνότητας το οποίο θα έπρεπε να δοθεί μόνον στους μάχιμους και σε μεγαλύτερο ύψος ώστε να αποτελέσει και κίνητρο για τα στελέχη να επιλέξουν μάχιμες υπηρεσίες. Κατάργηση των παρωχημένων πλέον σχολων αρχιφυλάκων και ΤΕΜΑ. Ο λόγος ύπαρξης τους έχει παρέλθει από την ίδρυση της σχολής αστυφυλάκων καθότι πλέον από αυτή εξέρχονται στελέχη ανακριτικοί υπάλληλοι δηλαδή έχουν αντίκαταστασει τον λόγο ύπαρξης των ανωτέρω σχολών που ως σκοπό είχε την επιμόρφωση των στελεχών και την απονομη σε αυτά της ιδιότητας του ανακριτικού υπαλλήλου. Η βαθμολογική εξέλιξη πρέπει να ακολουθεί σταθερή πορεία από την έξοδο από τις σχολές όπως συμβαίνει στους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και στις ένοπλες δυνάμεις σε υπαξιωματικούς και αξιωματικούς διότι η αυτό βοηθα διατήρηση της ιεραρχίας χωρις να δημιουργεί στρεβλώσεις καθιστωντας τον προϊσταμένο-υφιστάμενο διαταράσσοντας την μεταξύ τους εργασιακή σχέση, την συνοχή, πειθαρχία, αποτελεσματική διοίκηση και ενότητα που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του σώματος αποφεύγοντας την σύγχυση. Ακόμα οι αποδοχές πλέον των ενόπλων δυνάμεων στους υπαξιωματικούς είναι σαφώς υψηλότερες από αυτές των σωμάτων ασφαλείας και ισοσκελίζονταν μόνον μετα τις αμοιβές για πρόσθετη εργασία πενθημέρου και βραδινής εργασίας που λαμβάνουν τα σώματα ασφαλείας. Η εργασία αυτη όμως είναι πρόσθετη, ως τέτοια χρειάζεται να εκλαμβανεται και να αμοίβεται επομένως απαιτείται εναρμόνιση στον νέο συντελεστη που πολλαπλασιάζεται με τον βασικό μισθο τόσο μεταξύ των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας μεταξύ ομοιοβαθμων στελεχών. Θα πρέπει ο τελικος μισθός που προκύπτει επειτα από τον πολλαπλασιασμό με τον συντελεστή του βαθμού να είναι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο.Η διαφορετική βαθμολογική εξελιξη δεν πρέπει να λαμβάνεται υποψιν αφού το μισθολόγιο έχει ως γενική φιλοσοφία τον τρόπο εισαγωγης σε ενοπλες δυναμεις και σωματα ασφαλειας που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο ίδιος. Η μετέπειτα βαθμολογική εξέλιξη αφορά την δομή των σωμάτων και παρουσιάζει πλείστες διαφοροποιήσεις μεταξύ εν.δυναμεων και σωμάτων ασφάλεια ενώ έως τώρα τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων απολάμβαναν σαφώς μεγαλύτερη βαθμολογική εξέλιξη από αυτή των σωμάτων ασφαλεία. Ακόμη υπάρχει διαφορά και στα λοιπά επιδόματα όπως αυτό της θέσης ευθύνης το οποίο λαμβάνουν μόνον οι υπαξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων. Εν κατακλείδι βασικός μισθός και συντελεστής βαθμού πρέπει να είναι ίδιος καθότι ανήκουν αμφότεροι στην Β μισθολογική κατηγορία και για λόγους ισότητας απαιτείται να εναρμονίζονται οι βασικές απολαβές αυτών. Τελος ορθώς δόθηκε επιδομα διοίκησης αλλά το επίδομα θέσης ευθύνης με μόνο κριτήριο τον κατεχομενο διοικητικό βαθμό δεν υπηρετεί την λογική εξορθολγησης του μισθόλογιου αφού λόγω πληθώρας αξιωματικών μπορεί μεν το στέλεχος να κατέχει υψηλό διοικητικό βαθμό ενώ επι της ουσίας στην υπηρεσίακη πραγματικότητα εξαιτιας του προαναφερόμενου μεγάλου αριθμού υψηλόβαθμων να βρίσκεται χαμηλά σε επίπεδο ιεράρχιας εντος της υπηρεσιας που υπηρετεί και επομένως να μην κατέχει θεση ευθύνης. Θα ήταν προτιμότερο η οικονομική ενίσχυση να δοθεί σε αυτούς που πραγματικά κατέχουν θέσεις ευθύνης μέσω ενός εξορθολογισμού των καθήκοντων. Κλείνοντας επιβεβλημένη θεωρείται πλέον η «360* αξιολόγηση» προκειμένου να υπάρξει ολοκληρωμένη και αντικειμενική εικόνα για την απόδοση, τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά όλων αφού ο τελικος σκοπός είναι καλύτερη, ποιοτικοτερη και πληρέστερη απόδοση υπηρεσιών στον πολίτη.