• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΙΣΤΟΓΕΙΤΩΝ ΤΣΕΛΙΚΑΣ' | 12 Οκτωβρίου 2025, 10:11

    Αποτελεί κατάφωρη αδικία να εξαιρούνται από τη μισθολογική προώθηση δύο (2) Μ.Κ. λόγω κατοχής και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου, οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι απόφοιτοι της σχολής δημόσιας διοίκησης. Είναι σαφές ότι η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών : i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της, ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη. Αιτιολογική Έκθεση Με την παρούσα πρόταση επιδιώκεται η δικαιότερη και ορθολογικότερη μισθολογική αναγνώριση της επιπλέον εξειδίκευσης και ακαδημαϊκής προσπάθειας των υπαλλήλων που, παρότι είναι κάτοχοι ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακά ή διδακτορικά προγράμματα συναφή με τα καθήκοντά τους. Η ισχύουσα διάταξη δεν προβλέπει πρόσθετη μισθολογική αναγνώριση σε αυτές τις περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να απαξιώνεται η πρόσθετη επιστημονική κατάρτιση των υπαλλήλων αυτών. Με τη ρύθμιση αυτή: πραγματοποιείται η εδώ και χρόνια απαραίτητη μισθολογική αναγνώριση των integrated master (+2 Μ.Κ.) διορθώνοντας και μια χρόνια ανεξήγητη παράλειψη της πολιτείας, προβλέπεται πρόσθετη προώθηση (+2 Μ.Κ.) για συναφές μεταπτυχιακό ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, και επιπλέον πρόσθετη προώθηση (+6 Μ.Κ.) για συναφές διδακτορικό. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι απαραίτητη, διότι αποκαθιστά τη λογική της συσσωρευτικής μισθολογικής αναγνώρισης της επιστημονικής εξέλιξης ενός υπαλλήλου. Σήμερα (με το προς διαβούλευση άρθρο), η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου (integrated master) «εξουδετερώνει» ουσιαστικά κάθε περαιτέρω μισθολογική αναγνώριση για επιπλέον μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές, παρότι αυτές απαιτούν σημαντική ακαδημαϊκή προσπάθεια και προσφέρουν εξειδικευμένη γνώση άμεσα αξιοποιήσιμη στην υπηρεσία. Η συσσωρευτική προώθηση στα μισθολογικά κλιμάκια για κάθε βαθμίδα τίτλου (ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος integrated master, μεταπτυχιακό, διδακτορικό), αντανακλά την πραγματική ακαδημαϊκή πρόοδο και επαγγελματική επάρκεια του υπαλλήλου, ενθαρρύνει τη διά βίου μάθηση και συμβάλλει στην επιστημονική αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό, επιβραβεύεται δίκαια η συνεχιζόμενη προσπάθεια αυτοβελτίωσης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η ποιότητα, η αποδοτικότητα και η τεχνογνωσία της Δημόσιας Διοίκησης συνολικά. Συνεπώς προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 45 ως εξής: 1. Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), προστίθεται εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ. αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. της περ. α) κατά δύο (2) Μ.Κ.. β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών. γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη. δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. ».