• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ Λ.' | 15 Οκτωβρίου 2025, 23:17

    Το νέο μισθολόγιο πρέπει να λειτουργεί πρώτιστος ως μέτρο δικαιοσύνης. Να διέπεται από την αρχή της αναλογικότητας,της αναδρομικότητας καθώς και της αναγνώρισης της προσφοράς των εργαζομένων. Εν προκειμένου να αποφευχθούν νέες αδικίες και να διορθωθούν κατά τη νομοθετική επεξεργασία οι όποιες στρεβλώσεις και αστοχίες παραθέτουμε τα έξεις : -) Ύψος αυξήσεων όχι μόνο ελάχιστο άλλα και με αρνητικό πρόσημο επί του βασικού μισθού : Δεν δύναται να υπάρχουν στελέχη , με το νέο μισθολόγιο, που θα δουν μηδενικές αυξήσεις άλλα και μειώσεις επί του βασικού μισθού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο βασικός μισθός είναι ο καταλύτης του συνταξιοδοτικού ποσού που θα λάβει ο ασφαλισμένος . ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β’ ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΗ ΠΑΛΙΟ ΝΕΟ ΙΣΧΥΟΝ ΜΕΙΚΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΝΕΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΒΑΣΙΚΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΑΝΤ/ΡΧΟΣ 31-33 2 16 2485 2147 1,14 2448 -37 ΑΝΤ/ΡΧΟΣ3 30-31 3 15 2425 2064 1,14 2353 -72 ΑΝΤ/ΡΧΟΣ 29-30 4 15 2365 2064 1,14 2353 -12 ΑΝΤ/ΡΧΟΣ 28-29 5 15 2265 1985 1,14 2263 -02 Π/ΡΧΗΣ 28-29 6 14 2245 1985 1,13 2243 -02 Π/ΡΧΗΣ 25-27 8 13 2165 1909 1,13 2157 -08 Π/ΡΧΗΣ 24-25 9 12 2095 1836 1,13 2075 -20 Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και μπορούν να παρατεθούν και στην κατηγορία Α των Σωμάτων Ασφάλειας . -) Αύξηση του Συντελεστή προσαύξησης βασικών μισθών και εξίσωση αυτού με τον αντίστοιχο στις Ένοπλες δυνάμεις: Από τον παραπάνω πινάκα προτείνεται προς επίλυση α) η αύξηση του Συντελεστή προσαύξησης βασικών μισθών κατ’ελάχιστον κατά 0,01 καθώς και β) η διατήρηση προς όφελος των συναδέλφων του ισχύοντος βασικού μισθού σε περιπτώσεις που η διαφορά παραμένει εις βάρος του εργαζομένου. .Η διαφοροποίηση εξάλλου κατά 0,01 υπέρ των Ενόπλων Δυνάμεων παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, είναι άνευ ουσιαστικού ερείσματος καθώς ο μέγιστος συντελεστής (1,15 που δίνεται στο βαθμό του Πλοίαρχου ) λαμβάνεται για ένα (01) μηνά πριν την αποστρατεία. -) Επίδομα διοίκησης: Θετική εξέλιξη η διάθεση του στα Σώματα Ασφαλείας ( ετήσιο κόστος 600.000 Ευρώ ) δηλαδή στους αξιωματικούς που ανήκουν στην κατηγορία Α.Η μη επέκταση του στην κατηγορία Β’ αξιωματικών που ασκούν καθήκοντα διοίκησης συνιστά κατάφωρη αδικία. Η διαφορετική αντιμετώπιση υπονομεύει την ισονομία και αποδυναμώνει τον θεσμικό ρόλο των Αξιωματικών του Σώματος. -) Διατήρηση επιπλέον επιδόματος ειδικών συνθηκών υπέρ των στρατιωτικών : Το επιπλέον επίδομα των εξήντα (60) Ευρώ που δίνεται υπέρ των στρατιωτικών στο επίδομα ειδικών συνθηκών διατηρεί την άνιση μεταχείριση με τα Σώματα Ασφάλειας. Ειδικότερα τώρα που αίρεται η αδικία στην λήψη πενθήμερων και αποζημίωσης εργασίας για νυχτερινή απασχόληση στις Ένοπλες Δυνάμεις. Εδώ παραβιάζεται ξεκάθαρα η έννοια του ενιαίου, ειδικού και αδιαίρετου μισθολογίου. Πρέπει να αποκατασταθεί επιτελούς η αδικία και να δοθεί και στα στελέχη των Σωμάτων Ασφάλειας. -)Χάσμα Μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ κατηγόριων Α και Β: Οι αξιωματικοί που ανήκουν στην κατηγορία Α λαμβάνουν σημαντικές αυξήσεις σε αντιδιαστολή με τους συναδέλφους τους της Β κατηγορίας. Η διαφορά στον μεικτό βασικό μισθό, για τα ίδια έτη υπηρεσίας, ξεκινά από 200 Ευρώ (0-3 έτη υπηρεσίας) και φτάνει έως και 600 Ευρώ (31-35 έτη υπηρεσίας). Αν συνυπολογιστούν επιπρόσθετα τα αυξημένα επιδόματα Διοίκησης –Διεύθυνσης, Θέσεων Ευθύνης και Ειδικών Συνθηκών που δίνονται στην Α κατηγορία είναι άμεσα κατανοητό ότι οι τεράστιες μισθολογικές διαφορές, που δύναται να υπάρχουν μόνο σε διαφορετικά επαγγέλματα, πλήττουν την συνοχή του Σώματος. Με άπλα μαθηματικά, όταν ο μέσος ορός των αυξήσεων είναι 108 Ευρώ Μεικτά , και η κατηγορία Α λαμβάνει την μερίδα του Λέοντος ξεκάθαρα οι συνάδελφοι της Β κατηγορίας θα δουν ελάχιστες, μηδενικές αυξήσεις ακόμη και μειώσεις.