• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Κωνσταντόπουλος' | 19 Οκτωβρίου 2025, 18:07

    Ως προς το μισθολογικο προβάδισμα που ζητουν οι μηχανικοί πενταετούς φοίτησης, θεωρώ ότι το αίτημα είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. 1. Διότι, όταν θεσμοθετήθηκε η αναγνώριση του πενταετούς πτυχίου να εμπεριέχει τίτλο εσωτερικού μάστερ, ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι αυτό έγινε για λόγους ηθικής τάξεως, και ο νόμος προέβλεπε ότι δεν θα υπάρχει αξίωση για μισθολογική αναγνώριση ή επιπλέον μοριοδότηση. Τωρα έντεχνα ξεχνιέται το τότε σκεπτικό του 2017 και ζητάνε κάτι σε βάρος όλων των άλλων πτυχιούων στο δημόσιο, άρα και στον ιδιωτικό τομέα.Ας Είναι καλά ο ΣΥΡΙΖΑ.... 2. Θα δεχτεί η Πολιτεία να αναγνωρίσει μισθολογικό και υπηρεσιακό προβάδισμα σε απλούς πτυχιούχους ?, που στο περίτρανο πέμπτο έτος έχουν πέντε μαθήματα και μία διπλωματική, για δύο εξάμηνα, όταν ένα μεταπτυχιακό περιέχει τουλάχιστον 10 μαθήματα και διπλωματική εργασία ? Δηλαδή κάποιος με 5 έτη ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ - γιατί έτσι έχει καθορισθεί από τις ανάγκες τις συγκεκριμένης επιστήμης ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΦΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, - θα έχει πλεονέκτημα έναντι ενός πτυχιούχου 4 ετούς τμήματος, ακόμη και με μεταπτυχιακό ? Δηλαδή ο απλό πενταετής, ΧΩΡΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ, θα έχει πλεονέκτημα έναντι ενός τετραετούς ομοίως πτυχιούχου του ίδιου επιπέδου σπουδών, ΑΛΛΑ και έναντι πτυχιούχου τετραετούς τμήματος με ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ άρα ΚΑΙ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ? Έτσι αξιολογεί την επιστημοσύνη το ΤΕΕ, εμπαίζοντας το δημόσιο και τους άλλους πτυχιούχους ? Οκ. Και έστω αναγνωρίζεται ? Πως θα γίνει κίνητρο αυτό για τον νέο πτυχιούχο μηχανικό ? Επειδή θα πάρει 75 ευρώ παραπάνω ? Ή επειδή θα γίνει προϊστάμενος, αν γίνει, ένα χρόνο ενωρίτερα ? Γιατί πρέπει πρώτα να πάει στον Α Βαθμό. Το δημόσιο, οφείλει να σέβεται το προσωπικό του και να πάψει να κάνει ρουσφέτια με το πρόσχημα της "αδικίας", γιατί αν το εξετάσουμε έτσι, θέτω τα εξής: α. Είναι αδικία ή όχι ότι υπάρχουν πτυχιούχοι με ένα και δύο και τρία μεταπτυχιακά, και πληρώνονται μόνο για το ένα ? Οι πενταετούς θα πληρώνονται για μετατυχιακό χωρίς να το έχουν ? Γιατί να μην πληρώνονται επομένως όλα τα μεταπτυχιακά ως ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ της συνεχους εξειδίκευσης του στελέχους ΠΕ ? ΤΑ ΠΡΑΓΜΤΙΚΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ όχι τα θεωρητικά βάσει των ετών σπουδών. β. Θα είναι η όχι αδικία ο απλός πενταετής, με σκέτο ένα πτυχίο ή δίπλωμα, πείτε το όπως θέλετε, να είναι από την αρχή στην ίδια κατηγορία με τον κάτοχο ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ? Και διδακτορικό + βασικό 4 ετές πτυχίο = 9 έτη σπουδών όχι 5.... Ομοίως ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ = 4 έτη + 1,5 ή 2 δηλαδή 5,5 και 6 έτη σπουδών. γ. Ο πέμπτος χρόνος σπουδών είναι που στοιχίζει μόνο ? Γιατί πληρώνουν δίδακτρα οι φοιτητές στις σχολές και δεν το γνωρίζουμε ? Οι υπόλοιποι δεν έχουν έξοδα ? Και επειδή ένα επιστημονικό πεδίο κρίνεται ότι χρειάζεται 5 έτη, με λίγα μαθήματα και μία διπλωματική, σημαίνει ότι ξεπερνά σε επιστημοσύνη τους υπολοίπους ? Και ποιά η εξείδικευση του πενταετούς όταν βγαίνονταν από την σχολή πρέπει όπως όλοι να αποκτήσει εμπειρία στο αντικείμενο που θα διαλέξει να εργαστεί και να κάνει πραγματικό μεταπτυχιακό ? δ. θΑ ΞΑΝΑΡΧΙΣΕΙ το ελληνικό κράτος τα ίδια τερτίπια που είχε και πριν την οικονομική κρίση ? Γιατί αφού πλέον ξεχάστηκε το πνεύμα της αναγνώρισης του integrated master του 2017, θα αρχίσουμε υποθέτω σύντομα να θυμόμαστε και ό,τι συνέβαινε πριν το 2010 με τους μηχανικούς που ζητούσαν αυξημένες αποδοχές σε βάρος όλων των υπολοίπων? Δηλαδή θα δεχτεί πάλι το Κράτος τέτοιες παρελκυστικές τακτικές για μία κάστα πτυχιούχων ? ε. ΜΗΝ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΤΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, αν σε περίπτωση που περάσει τέτοιο αστείο αίτημα, έρθουν μετά όλες οι σχολές των ΑΕΙ που ήδη έχουν ΣΥΜΠΙΕΣΜΕΝΑ προγράμματα σπουδών και τα επεκτείνουν σε 5ετή και εξαετή. στ. Οι απόφοιτοι των Ιατρικών σχολών, που ακολουθούν εξαετείς σπουδές, με τι μισθολογικό κλιμάκιο θα μπαίνουν? θα τους αναγνωρίζεται διδακτορικό δίπλωμα 4 + 2 ? Να υπάρχει μία λογική, και αν οι μηχανικοί θέλουν να επιτύχουν μισθολογική αύξηση, να μην υποτιμούν την νοημοσύνη των υπολοίπων και να σέβονται την λογική και την επιστήμη. Το Κράτος έτσι και αλλιώς πρέπει να εξορθολογίσει το μισθολογικό κόστος στο δημόσιο και πρέπει οι πτυχιούχοι των πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών σχολών, να πληρώνονται για το επίπεδο των σπουδών τους. Αλλα είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΆΓΜΑ το βασικό πτυχίο και ΑΛΛΟ το ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ. Οι νέοι επιστήμονες, θα θέλουν να ενταχθοΎν στο δυναμικό του δημοσίου τομέα, αν οι απολαβές είναι αξιοπρεπείς, αν τα μεταπτυχικά - ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ - επιβραβεύονται και πληρώνονται από το δημόσιο, και αν επιβραβεύεται αυτός που συνεχώς εξελίσσει τις γνώσεις του. Όλα τα άλλα είναι απαράδεκτα. Όποιος υπουργός το υπογράψει αυτό, θα έχει και την ηθική ευθύνη.