• Άρθρο 19 – «Μισθολογικά κλιμάκια και κατάταξη» Προτείνεται η προσθήκη ρύθμισης για την αναγνώριση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με το καθεστώς που ισχύει στο υπόλοιπο Δημόσιο, όπως ορίζεται στο άρθρο 9 του ν. 4354/2015.Στο αυτό πλαίσιο θα μπορούν να αναγνωρίζονται και τα μεταπτυχιακά τα οποία ,συμφώνως με το αρ.128 του ν.5187/2025 ,με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Αστυνομικής Ακαδημίας, δύνανται να οργανώνονται και να υλοποιούνται , σε συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ή ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής. Η πρόβλεψη αυτή θα επιτρέψει: - την αντικειμενική αναγνώριση των προσόντων και της επιστημονικής κατάρτισης των στελεχών, - την παροχή κινήτρων για δια βίου εκπαίδευση, και - τη βελτίωση της ποιότητας της δημόσιας διοίκησης και της αστυνομικής εκπαίδευσης. Η αναγνώριση των τίτλων αυτών θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχη μισθολογική εξέλιξη, κατ’ αντιστοιχία με τα ισχύοντα στο υπόλοιπο Δημόσιο, με σαφή διαδικασία κρίσης συνάφειας και εντός της αυτής μισθολογικής κατηγορίας. Επιπλέον, η θεσμική κατοχύρωση της αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων θα ενισχύσει την αξιοκρατία, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού της Ελληνική Αστυνομία και θα αποτρέψει την αποθάρρυνση στελεχών που επενδύουν σε ανώτερη εκπαίδευση χωρίς ουσιαστική ανταμοιβή Άρθρο 22 – «Συντελεστής προσαύξησης βασικού μισθού» Προτείνεται η αναθεώρηση του πίνακα συντελεστών προσαύξησης για τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να αντιστοιχούν στους αντίστοιχους των Ενόπλων Δυνάμεων, ως έχουν αυτοί ανακοινωθεί πως πρόκειται να διαμορφωθούν, δεδομένου ότι οι βαθμοί και οι ευθύνες είναι πλήρως συγκρίσιμοι. Η εξίσωση αυτή αποτελεί ζήτημα ισονομίας και ίσης μεταχείρισης μεταξύ στελεχών που επιτελούν αποστολές εθνικής ασφάλειας και δημόσιας τάξης. Η προτεινόμενη αναμόρφωση του πίνακα θα συμβάλει ουσιαστικά στην αποκατάσταση των ανισοτήτων που παρατηρούνται διαχρονικά μεταξύ ομοειδών βαθμών. Η επιμονή στη διαφοροποίηση μισθολογικής αντιμετώπισης μεταξύ Σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων Δυνάμεων στερείται ουσιαστικής βάσης. Και οι δύο κατηγορίες στελεχών υπηρετούν στο πλαίσιο της εθνικής ασφάλειας, υπό καθεστώς πειθαρχίας, ιεραρχίας και αυξημένων ευθυνών. Η διαφοροποίηση αυτή δεν ανταποκρίνεται ούτε στη φύση των καθηκόντων ούτε στις πραγματικές συνθήκες υπηρεσίας, ενώ δημιουργεί αίσθημα αδικίας και υποβάθμισης. Αντίκειται δε στις αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης που διέπουν τη δημόσια μισθολογική πολιτική και είναι καταφανές πως σε περίπτωση υιοθέτησης αυτής της λογικής θα υπάρξει άμεσα προσφυγή στο ΣτΕ προκειμένου να αποκατασταθεί η πρόδηλη αδικία, Αντιθέτως, η εξομοίωση θα διασφαλίσει την ενότητα του ειδικού μισθολογίου και θα αποτρέψει την εδραίωση ενός αδικαιολόγητου διαχωρισμού μεταξύ στελεχών που υπηρετούν με κοινή αποστολή την προστασία του κράτους και του πολίτη. Επιπλέον ,η διατήρηση διακριτού μισθολογικού καθεστώτος για τα Σώματα Ασφαλείας δεν δικαιολογείται από αντικειμενικά κριτήρια και υπονομεύει την αρχή της ισότητας που πρέπει να διέπει την υπηρεσιακή εξέλιξη και ανταμοιβή. Εως και σήμερα εθεωρείτο αυτονόητο το ενιαίο και αδιαίρετο του μισθολογίου όλων των ενστόλων, ως προκύπτει από σειρά νομοθετικών προβλέψεων ήτοι ν.754/1978, ν.1643/1986,ν.2448/1996,ν.3205/2003 και ν.4472/2017. Επίσης, η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των υπηρετούντων στις Ε.Δ. και τα Σ.Α που απορρέει από τις διατάξεις των αρ.45, 23 παρ.2 και 29 παρ.3 του Συντάγματος ,λήφθηκε υπόψη και στις 2192-2196/2014 και 1125-1128/2016 Αποφάσεις της Ολομέλειας του Στ.Ε , οι οποίες ,μεταξύ άλλων , αναφέρθηκαν στην ενιαία μισθολογική μεταχείριση του συνόλου Ε.Δ. και Σ.Α. Καθίσταται ,λοιπόν , καταφανές ότι πέραν των άλλων θα πρέπει στο παρόν νομοσχέδιο και τις προβλέψεις του να ενταχθούν και οι Ε.Δ στα πρότυπα της πάγιας ,διαχρονικής και ενιαίας νομοθέτησης για Ε.Δ και Σ.Α ,λαμβάνοντας υπόψη ότι ανάλογες πρωτοβουλίες προς το διαχωρισμό του ενιαίου ειδικού μισθολογίου, θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε διαφοροποιήσεις ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού χαρακτήρα , με ανυπολόγιστες συνέπειες σε βάρος των παγιωμένων δικαιωμάτων του προσωπικού των Σωμάτων ,τα οποία ως ελέχθη είναι αναγνωρισμένα με πληθώρα κοινών νομοθετικών διατάξεων . Τέλος: α) υπό την επιφύλαξη των τελικών διατάξεων εν σχέσει με τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών της Κατηγορίας Β’ των Ε.Δ και υπό την προυπόθεση πως δεν θα εφαρμοστεί αναλογικά και στα Σ.Α , να προβλεφθεί η δημιουργία υποκατηγορίας ,εντός της Κατηγορίας Β’, για τους αποφοίτους Τ.Ε.Μ.Α με διαφορετικό κατά τι συντελεστή προσαύξησης . β) θεωρούμε ότι η διαμορφωμένη πρόταση όσον αφορά τις αποδοχές της κατηγορίας Β’ θα πρέπει αυτές να βελτιωθούν τουλάχιστον στο επίπεδο της προσαύξησης των συντελεστών που έχουν ανακοινωθεί για την αντίστοιχη κατηγορία των ενόπλων δυνάμεων. Άρθρο 24 – «Επιδόματα και αποζημιώσεις» α.-Προτείνεται η προσαρμογή του επιδόματος ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας στα επίπεδα που ισχύουν για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι λόγοι οι οποίοι είχαν προβληθεί προκειμένου να αιτιολογηθεί αυτή η διαφορά (ύψους 60 ευρώ) έχουν εκλείψει πλέον .Σημειωτέον ,δε, πως η Π.Ο.ΑΞΙ.Α έχει ήδη προσφύγει στο ανάλογο δικαστικό όργανο προκειμένου να προσβάλει τη διαφοροποίηση αυτή και εκκρεμεί η συζήτηση της αγωγής. Οι αστυνομικοί υπηρετούν κάτω από εξαιρετικά απαιτητικές και επικίνδυνες συνθήκες, με διαρκή επιχειρησιακή ετοιμότητα και έκθεση σε κίνδυνο, στοιχεία που επιβάλλουν δίκαιη και ανάλογη αποζημίωση. Η εναρμόνιση αυτή συνιστά πράξη σεβασμού και αναγνώρισης του έργου των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας. Πέραν της οικονομικής διάστασης, η εξίσωση αυτή θα ενισχύσει το αίσθημα δικαιοσύνης, επαγγελματικής ασφάλειας και ηθικής επιβράβευσης, αποτρέποντας το φαινόμενο άνισης μεταχείρισης μεταξύ υπηρεσιών που λειτουργούν υπό παρόμοιες συνθήκες επικινδυνότητας και επιχειρησιακής πίεσης. β.- Προτείνεται όπως τροποποιηθεί το εδάφιο (στ) της παρ.1 του άρθρου 24 "Επιδόματα και αποζημιώσεις" ώστε όλοι οι αστυνομικοί που υπηρετούν στις Π.Ε Ροδόπης, Ξάνθης & Δράμας, ένεκα του γεγονότος ότι στην γεωγραφική περιοχή αυτών υπάρχουν χερσαία σύνορα, να δικαιούνται και αυτοί του μηνιαίου επιδόματος ύψους εκατόν τριάντα (130) ευρώ, κατ' ανάλογη εφαρμογή όπως και των αστυνομικών της Π.Ε. Έβρου. Σημειώνεται ότι το επίδομα παραμεθορίου λαμβάνεται από τους υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου που υπηρετούν στις Περιφερειακές Ενότητες Ροδόπης , Ξάνθης και Δράμας σε όλη την εδαφική περιφέρεια των ανωτέρω.