Αρχική Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομίαΆρθρο 22 Συντελεστής προσαύξησης βασικού μισθούΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (Π.Ο.ΑΞΙ.Α.) | 22 Οκτωβρίου 2025, 09:55




Άρθρο 22 – «Συντελεστής προσαύξησης βασικού μισθού» Προτείνεται η αναθεώρηση του πίνακα συντελεστών προσαύξησης για τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να αντιστοιχούν στους αντίστοιχους των Ενόπλων Δυνάμεων, ως έχουν αυτοί ανακοινωθεί πως πρόκειται να διαμορφωθούν, δεδομένου ότι οι βαθμοί και οι ευθύνες είναι πλήρως συγκρίσιμοι. Η εξίσωση αυτή αποτελεί ζήτημα ισονομίας και ίσης μεταχείρισης μεταξύ στελεχών που επιτελούν αποστολές εθνικής ασφάλειας και δημόσιας τάξης. Η προτεινόμενη αναμόρφωση του πίνακα θα συμβάλει ουσιαστικά στην αποκατάσταση των ανισοτήτων που παρατηρούνται διαχρονικά μεταξύ ομοειδών βαθμών. Η επιμονή στη διαφοροποίηση μισθολογικής αντιμετώπισης μεταξύ Σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων Δυνάμεων στερείται ουσιαστικής βάσης. Και οι δύο κατηγορίες στελεχών υπηρετούν στο πλαίσιο της εθνικής ασφάλειας, υπό καθεστώς πειθαρχίας, ιεραρχίας και αυξημένων ευθυνών. Η διαφοροποίηση αυτή δεν ανταποκρίνεται ούτε στη φύση των καθηκόντων ούτε στις πραγματικές συνθήκες υπηρεσίας, ενώ δημιουργεί αίσθημα αδικίας και υποβάθμισης. Αντίκειται δε στις αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης που διέπουν τη δημόσια μισθολογική πολιτική και είναι καταφανές πως σε περίπτωση υιοθέτησης αυτής της λογικής θα υπάρξει άμεσα προσφυγή στο ΣτΕ προκειμένου να αποκατασταθεί η πρόδηλη αδικία, Αντιθέτως, η εξομοίωση θα διασφαλίσει την ενότητα του ειδικού μισθολογίου και θα αποτρέψει την εδραίωση ενός αδικαιολόγητου διαχωρισμού μεταξύ στελεχών που υπηρετούν με κοινή αποστολή την προστασία του κράτους και του πολίτη. Επιπλέον ,η διατήρηση διακριτού μισθολογικού καθεστώτος για τα Σώματα Ασφαλείας δεν δικαιολογείται από αντικειμενικά κριτήρια και υπονομεύει την αρχή της ισότητας που πρέπει να διέπει την υπηρεσιακή εξέλιξη και ανταμοιβή. Εως και σήμερα εθεωρείτο αυτονόητο το ενιαίο και αδιαίρετο του μισθολογίου όλων των ενστόλων, ως προκύπτει από σειρά νομοθετικών προβλέψεων ήτοι ν.754/1978, ν.1643/1986,ν.2448/1996,ν.3205/2003 και ν.4472/2017. Επίσης, η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των υπηρετούντων στις Ε.Δ. και τα Σ.Α που απορρέει από τις διατάξεις των αρ.45, 23 παρ.2 και 29 παρ.3 του Συντάγματος ,λήφθηκε υπόψη και στις 2192-2196/2014 και 1125-1128/2016 Αποφάσεις της Ολομέλειας του Στ.Ε , οι οποίες ,μεταξύ άλλων , αναφέρθηκαν στην ενιαία μισθολογική μεταχείριση του συνόλου Ε.Δ. και Σ.Α. Καθίσταται ,λοιπόν , καταφανές ότι πέραν των άλλων θα πρέπει στο παρόν νομοσχέδιο και τις προβλέψεις του να ενταχθούν και οι Ε.Δ στα πρότυπα της πάγιας ,διαχρονικής και ενιαίας νομοθέτησης για Ε.Δ και Σ.Α ,λαμβάνοντας υπόψη ότι ανάλογες πρωτοβουλίες προς το διαχωρισμό του ενιαίου ειδικού μισθολογίου, θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε διαφοροποιήσεις ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού χαρακτήρα , με ανυπολόγιστες συνέπειες σε βάρος των παγιωμένων δικαιωμάτων του προσωπικού των Σωμάτων ,τα οποία ως ελέχθη είναι αναγνωρισμένα με πληθώρα κοινών νομοθετικών διατάξεων . Τέλος: α) υπό την επιφύλαξη των τελικών διατάξεων εν σχέσει με τη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών της Κατηγορίας Β’ των Ε.Δ και υπό την προυπόθεση πως δεν θα εφαρμοστεί αναλογικά και στα Σ.Α , να προβλεφθεί η δημιουργία υποκατηγορίας ,εντός της Κατηγορίας Β’, για τους αποφοίτους Τ.Ε.Μ.Α με διαφορετικό κατά τι συντελεστή προσαύξησης . β) θεωρούμε ότι η διαμορφωμένη πρόταση όσον αφορά τις αποδοχές της κατηγορίας Β’ θα πρέπει αυτές να βελτιωθούν τουλάχιστον στο επίπεδο της προσαύξησης των συντελεστών που έχουν ανακοινωθεί για την αντίστοιχη κατηγορία των ενόπλων δυνάμεων.