Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 15-23)Σχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΙΜΠΟΥΚΙΔΗΣ | 2 Ιουνίου 2026, 14:44




Το σχόλιο αφορά την ρύθμιση οφειλών. Έχω λογιστικό γραφείο εδώ και πολλά χρόνια και παρακολουθώ την εξέλιξη της υποβολής αιτήσεων ρύθμισης προς την δημόσια διοίκηση, τόσο προς την ΑΑΔΕ, όσο και προς τον ΕΦΚΑ. Από την στιγμή που τίθενται όροι , οι οποίοι απέτυχαν στο παρελθόν, δυστυχώς φοβάμαι ότι θα συμβεί τώρα το ίδιο. Αρχικά ο χρονικός περιορισμός που υπάρχει με το μέχρι ποιά ημερομηνία πρέπει να έχουν καταστεί οι οφειλές ληξιπρόθεσμες αφήνει πολλούς οφειλέτες έξω από τις ρυθμίσεις. Κατά δεύτερον και πολύ βασικό κατά την γνώμη μου, είναι άκρως προβλημαικό το γεγονός ότι κεφαλαιοποιούνται οι μέχρι στιγμής τόκοι χωρίς να γίνεται έστω και μια ποσοστιαία διαγραφή. Το γεγονός δε, ότι θα υπολογιστούν και τόκοι επί των τόκων σε ότι κεφαλαιοποιήθηκε μέχρι τώρα, καθιστά την αποπληρωμή ακόμη δυσκολότερη. Πέρα από τα παραπάνω θα έπρεπε να απεμπλακεί η απώλεια της ρύθμισης σε περίπτωση που δημιουργηθούν νέες οφειλές ή δεν πληρωθεί και απωλεσθεί μία άλλη ρύθμιση. Από την στιγμή που ένς οφειλέτης εξακολουθεί και αποπληρώνει μία ρύθμιση είναι άσκοπο να τον πετάει έξω το σύστημα λόγω νέων οφειλών. Ας τον αφήσει να πληρώνει τουλάχιστον αυτά που μπορεί. Τέλος να μπορεί κάποιος να εντάξει ξανά σε ρύθμιση οφειλές που ρυθμίστηκαν στο παρελθόν και για κάποιον λόγο οι ρυμίσεις χάθηκαν. Πρέπει να αντιληφθεί το υπουργείο ότι χρειάζεται μια ευρύτητα σκέψης στον σχεδιασμό ττης ρύθμισης οφειλών, αν θέλει πραγματικά να εισπράξει χρήματα. Δεν είναι όλοι οι οφειλέτες συστηματικοί κακοπληρωτές και -δυστυχώς- δεν πάνε καλά οι δουλειές σε πολλές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να μην είνια σε θέση να ανταποκριθούν όσοι θέλουν πραγματικά να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Σκεφτείτε την επιμήκυνση του προγράμματος σε περισσότερες δόσεις, με διαγραφή ικανού μέρους των προσαυξήσεων (ώστε να μην οδηγείται ο οφειλέτης στον εξωδικαστικό, όπου γίνονται σοβαρά κουρέματα) και απεμπλοκή από άλλες ρυθμίσεις ή οφειλές σε περίπτωση που κάποιος αποπληρώνει την ρύθμισή του κανονικά. Ευχαριστώ