• Σχόλιο του χρήστη 'Δ.Παπαδάκης' | 3 Ιουνίου 2026, 09:34

    Κύριε Υπουργέ το σχόλιο αφορά τη ρύθμιση των 72 δόσεων. 1) το Επαγγελματικό Επιμελητήριο διατυπώνει εδώ και 3 μήνες συνεχείς συστάσεις για μία ρύθμιση 100-120 δόσεων και με διαγραφή προσαυξήσεων. Και τονίζουν συνεχώς ότι σε μία ρύθμιση 72 δόσεων δίχως διαγραφή προσαυξήσεων, δε μπορούν να υπαχθούν οι 8 στους 10 πολίτες. Πρέπει να το έχετε υπόψη σας αυτό, διότι το Επιμελητήριο είναι κατεξοχήν μέσα στην αγορά και γνωρίζει τις αντοχές. 2) Πολλές ρυθμίσεις από το 2015 και μετά, περιλάμβαναν διαγραφή προσαυξήσεων. Γιατί δεν μπορεί να προβλεφθεί και στην παρούσα ρύθμιση κάτι αντίστοιχο? 3) Έχετε υπόψη σας ότι πολλά χρέη (ως το 2018) βρίσκονται ρυθμισμένα με τον νόμο Κατσέλη, του οποίου η ισχύς έληξε το Φεβρουάριο 2019. Και αυτές οι οφειλές αποπληρώνονται στα 20 χρόνια. Κάποιος που έχει ρυθμίσει τις οφειλές του προ 2019, με το νόμο Κατσέλη, δε θα πρέπει να παραιτηθεί από αυτήν την ρύθμιση προκειμένου να ρυθμίσει οφειλές των ετών 2019-2023. Αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο στην εφαρμογή του νόμου. Ο φορολογούμενος πρέπει να μπορεί να επιλέξει να υποβάλλει στη ρύθμιση μόνο τις οφειλές που δε βρίσκονται ρυθμισμένες με το νόμο Κατσέλη και όχι να του ζητείται να συμπεριλάβει στις 72 δόσεις και τις οφειλές που είναι ήδη ρυθμισμένες με το ν.Κατσέλη. 4) ο φορολογούμενος θα έρθει στο δίλημμα να επιλέξει ανάμεσα στην υπαγωγή σε μία ρύθμιση 72 δόσεων χωρίς διαγραφή προσαυξήσεων και στην υπαγωγή στον εξωδικαστικό με 240 δόσεις και ενδεχόμενη διαγραφή προσαυξήσεων. Ποιο κίνητρο έχει ώστε να επιλέξει τις 72 δόσεις? Αν θεσπίσετε 100-120 δόσεις με διαγραφή προσαυξήσεων, είναι σημαντικό κίνητρο. 5) δεν έχει νόημα η ρύθμιση να ισχυει για οφειλές έως τέλος 2023. Δυσκολεύει πολλούς το να κλείσουν τις εκκρεμότητες 2024-2026 ως προϋπόθεση υπαγωγής στη ρύθμιση. Θεσπίστε ρύθμιση όλων των βεβαιωθέντων έως και την ψήφιση του νόμου οφειλών, ώστε να διευκολύνετε τον φορολογούμενο να κανει το βήμα. Με εκτίμηση