• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Ανθρωπόπουλος' | 4 Ιουνίου 2026, 16:28

    1. Aντί για μία ακόμα ρύθμιση πολλών δόσεων που αποτελεί άλλοθι μη πληρωμής για τους πολλούς αενάως κλαψουρίζοντες φορο-μπαταχτσήδες, ίσως θα ήταν αποτελεσματικότερη η ρύθμιση σε αυστηρά έως 12 μηνιαίες δίσεις με προηγούμενη σημαντική μείωση ή διαγραφή προσαυξήσεων, υπό την προϋπόθεση βέβαια έγκαιρης τήρησης του προγράμματος όλων των δόσεων. Διαφορετικά, όπως έγινε ήδη πολλάκις στο παρελθόν, οι δολίως οφείλοντες φόρους θα ενταχθούν στη ρύθμιση, θα πληρώσουν ίσως μία-δύο δόσεις και μετά θα επανέλθουν σε ...ακινησία, όπως έχει ήδη συμβεί πολλές φορές. 2. Aντί της σπατάλης ενωσιακών πόρων και της κινητροδότησης για ακόμα περισσότερες ταξινομήσεις ΕΙΧ που καθιστούν τις πόλεις μας απανθρωπότερες και τις χώρες-παραγωγούς πλουσιότερες, μπορεί να αναθεωρηθεί η παρ. 2 αρ. 13 ν. 4172/2013 (ΚΦΕ) ώστε να καταστεί χαμηλότερη η φορολόγηση των παροχών σε είδος όσον αφορά τα παραχωρούμεννα ΕΙΧ, ενδεικτικά μειώνοντας τους αντίστοιχους συντελεστές επί ΛΤΠΦ κατά περίπτωση κατά 40%. Η μείωση λόγω παλαιότητας πρέπει να φτάνει το 30% στην πρώτη πενταετία (εδάφιο δεύτερο ιδίας παραγράφου). Περαιτέρω αν πρόκειται για υβριδικά (PHEV) ή μηδενικών ρύπων ΕΙΧ οι νέοι συντελεστές της προαναφερόμενης παρ. 2 αρ. 13 ΚΦΕ μειώνονται περαιτέρω κατά 40-60%. Το δεύτερο υποεδάφιο της περ.α) παρ. 1 αρ. 14, το πρώτο υποεδάφιο της περ. ιγ) του ιδίου άρθρου ως ισχύει καταργούνται καθώς δημιουργούν συνταγματικά ανεπίτρεπτη φορολογική ανισότητα. Για τον ιδιο λόγο καταργείται και το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 αρ. 13 ΚΦΕ (απαλλαγή για παροχή ΕΙΧ αμιγώς επαγγελματικής χρήσης με ΛΤΠΦ έως € 20.000) καθώς ευνοεί σκανδαλωδώς όσους επικαλούνται ψευδώς ότι χρησιμοποιούν το παραχωρούμενο ΕΙΧ μόνο για επαγγελματικές ανάγκες (κυρίως πωλητές) ενώ στην πράξη μετά το πέρας της εργασίας τους το χρησιμοποιούν και για προσωπικούς/οικογενειακούς λόγους