• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΧΙΣΜΕΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 7 Ιουνίου 2026, 23:47

    ΣΧΙΣΜΕΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΜΑ: ΑΡΘΡΟ 32 με το οποίο άρθρο (32) ζητείται η αντικατάσταση του άρθρου 34α. ΠΡΟΣ: Κάθε Πρόσωπο , Προσωπικότητα και Φορέα σχετιζόμενο με το ζήτημα. ΓΕΝΙΚΑ Με το άρθρο 34α (τώρα ζητείται η αντικατάστασή του) , αντιστοιχήθηκαν οι παθόντες στρατιωτικοί συνταξιούχοι προ ν.4472/2017 με τους παθόντες στρατιωτικούς συνταξιούχους μετά τον ν.4472/2017. Αντιστοιχήθηκαν δηλαδή , οι εως 31-12-2016 ανάπηροι στρατιωτικοί συνταξιούχοι με τους από 01-01-2017 ανάπηρους στρατιωτικούς συνταξιούχους διότι α) Οι παθόντες στρατιωτικοί συνταξιούχοι υπάγονται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του δημοσίου (αυξομείωση μισθών συνεπάγεται αντίστοιχη αυξομοίωση συντάξεων) και β) με τον ν.4472/2017 το παλαιό χρονοεπίδομα αντικαταστάθηκε με κλιμάκια. Η αντιστοίχιση που έγινε ήταν αυθαίρετη καθώς δεν έλαβε καν υπόψη της τα όσα όριζε το άρθρο 34α. Η αντιστοίχιση που έγινε , στρέφονταν κατά της ακεραιότητας των συνταγματικών προβλεπομένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των ανάπηρων στρατιωτικών συνταξιούχων της περιόδου προ 01-01-2017. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την έκθεση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε δικαστικές διαμάχες με τους εν λόγο ανάπηρους ή οποία πρώτη (δίκη) έγινε πρόσφατα (15/5/2026).Το γεγονός αυτό (δικαστικές διαμάχες με ανάπηρους στρατιωτικούς) ίσως να είναι η πρώτη φορά στα χρονικά. Λίγα λόγια για το ποιοί είναι οι ανάπηροι αυτοί. Πρόκειται για στρατιωτικούς οι οποίοι υπερασπιζόμενοι το δημόσιο συμφέρον κατέστη ανάπηροι. Κατά την νομολογία ΣτΕ , υποστάς θυσίαν αίματος υπέρ πατρίδος . Νομικά καλούνται ως ανάπηροι του ν.1370/1944 και υπάγονται στην αρμοδιότητα ΔΕΠΑΘΑ. Προστατεύονται απευθείας από το Σύνταγμα και είναι επικεφαλείς των αναπήρων (παρ.2 Σ21). Θα ξεκινήσω ανάποδα για το τι πρέπει να γίνει με το άρθρο 32 το οποίο άρθρο (32) προβλέπεται να είναι ο αντικαταστάτης του άρθρου 34α. θα διατυπώσω πρώτα το άρθρο 32 και μετά θα το αιτιολογήσω. ΑΡΘΡΟ 32 1. Τα γεγενημένα , θεμελιωμένα και αναγνωρισμένα παγίως από την συνταξιοδοτική διοίκηση , συνταξιοδοτικά δικαιώματα των παθόντων στρατιωτικών συνταξιούχων της περιόδου προ ενάρξεως ισχύος των διατάξεων του ν.4472/2017 , δεν θίγονται , δεν αμφισβητούνται. 2. Οι ανάπηροι στρατιωτικοί συνταξιούχοι της προ ενάρξεως ισχύος των διατάξεων του ν.4472/2017 , κατατάσσονται στην μισθολογική κατηγορία (κλάση) Α. 3. Οι ανάπηροι στρατιωτικοί συνταξιούχοι της προ ενάρξεως ισχύος των διατάξεων του ν. 4472/2017 δικαιούνται τον μισθολογικό βαθμό που παγίως τους αναγνώρισε η συνταξιοδοτική διοίκηση (αρχική συνταξιοδοτική πράξη) 4. Οι ανάπηροι στρατιωτικοί συνταξιούχοι της προ ενάρξεως ισχύος των διατάξεων του ν.4472/2017 κατατάσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια με αναγνώριση του συνόλου των συντάξιμων ετών και προσαυξήσεων που παγίως τους έχει αναγνωρίσει η συνταξιοδοτική διοίκηση (αρχική συνταξιοδοτική πράξη) 5.Το επακόλουθο αναπηρικό επίδομα υπολογίζεται ως εξής Κατώτερο ποσό αναπηρικού επιδόματος εκατό (100) ευρώ. Για ποσοστό αναπηρίας 25% έως 64% , τρία (3) ευρώ ανά εκατοστό αναπηρίας. Για ποσοστό αναπηρίας 65% έως 79% , τέσσερα (4) ευρώ ανά εκατοστό αναπηρίας. Για ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω , πέντε (5) ευρώ ανά εκατοστό αναπηρίας. 6. Παθόντες αυξημένου κινδύνου (ν.1977/1991) Η σύνταξη ισούται με τις συντάξιμες αποδοχές πλήρους Αντιστρατήγου στην ενέργεια , για την μισθολογική κατηγορία (κλάση) Α. Η σύνταξη ισούται με τις συντάξιμες αποδοχές πλήρους Συνταγματάρχη στην ενέργεια μισθολογικής κατηγορίας (κλάση ) Α ,για την μισθολογική κατηγορία (κλάση) Β. Το επίδομα αναπηρίας των παθόντων σε αυξημένο κίνδυνο υπολογίζεται βάση του βασικού μισθού συμπεριλαμβανομένου τυχόν συντελεστή προσαύξησης μισθού επί το ποσοστό αναπηρίας του. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 32 Όπως προανέφερα , το άρθρο 32 (που αντικαθιστά το άρθρο 34α) αφορά τους συνταξιούχους προ ν.4472/2017 δηλαδή συνταξιούχους παθόντες μέχρι 31-12-2016 οι οποίοι συνταξιούχοι έπρεπε να εξομοιωθούν με τους συνταξιούχους που δημιουργούσε (τους μετέπειτα) ο ν.4472/2017. Οι παθόντες στρατιωτικοί συνταξιούχοι δημιούργημα του ν.4472/2017 δεν αντιμετώπιζαν ζήτημα καθώς προερχόνταν απευθείας από τις διατάξεις του νόμου αυτού (4472/2017) , ενώ οι άλλοι (προ ν.4472/2017) μεταξύ αυτών και εγώ , έπρεπε να αντιστοιχηθούμε με βάση όμως τα πάγια από την συνταξιοδοτική διοίκηση αναγνωρισμένα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα. Δίνω απευθείας το παραδειγμά μου προς άμεση κατανόηση του ζητήματος που προέκυψε. Συνταξιοδοτήθηκα το 2011 με μισθολογική κατάταξη Αντιπλοίαρχος - 2/3 Πλοίαρχος (Αντισυνταγματάρχης - 2/3 Συνταγματάρχης) με 35 συνολικά αναγνωρισμένα συνταξιμα έτη (27 πραγματικά + 5 εκστρατείας + 3/35 προσαύξηση). Με βάση το άρθρο 34α κατατάχθηκα μισθολογικά (01-01-2017) στον Υποπλοίαρχο (λοχαγό) και σε κλιμάκιο που αντιστοιχεί σε 27 έτη. Υποβιβάστηκα σε όλα. Αυτό δεν είναι δίκαιο διότι δεν κατηγορήθηκα οτι ξεγέλασα την συνταξιοδοτική διοίκηση. Ούτε έκλεψα , ούτε πλαστογράφησα συνταξιοδοτικά δεδομένα. Η υποβιβασή μου (συνταξιοδοτική καθαίρεση) ήταν εντελώς αυθαίρετη. Γιαυτό και προσέφυγα στην δικαιοσύνη και γιαυτό το άρθρο 32 πρέπει να γραφτεί έτσι. Να μας δικαιώσει. Ως προς την Κατηγορία (παρ.2 άρθρο 32) που ζητείται η Α. Ως γνωστό , οι κατηγορίες Α , Β , Γ θεσπίστηκαν από 01-01-2017. Εμείς (συνταξιούχοι προ 01-01-2017) πληρώσαμε όλες τις εισφορές μας στην Α κατηγορία . Αυτή η κατηγορία υπήρχε τότε , αυτή δικαιούμαστε ως συνταξιούχοι. Ως προς το επίδομα Εκτός την κύρια παροχή (σύνταξη) καταβάλλεται και αναπηρικό επίδομα. Σκοπός του επιδόματος αναπηρίας είναι η κάλυψη των αναπηρικών αναγκών. Το σημερινό επίδομα μεσοσταθμικά είναι στα 35 ευρώ. Μόνο επίδομα αναπηρικό δεν μπορεί κάποιος να το πεί. Ο δε υπολογισμός του περίπλοκος. Με την πρότασή μου , το επίδομα γίνεται ανθρώπινο γιατί μπορεί πράγματι να βοηθήσει την κάλυψη μερους των αναπηρικών δαπανών οι οποίες δαπάνες είναι εξωνοσοκομειακές κυρίως και δαπανηρές. Όπως διαθρώνεται , ανταποκρίνεται στα πάντα. Δηλαδή στην εποχή μας δεν μπορεί να καυχιέται η πολιτεία οτι μου δίνει αναπηρικό επίδομα που μπορώ να έχω την δυνατότητα να δώ έναν έστω δεύτερο γιατρό για το καλό της υγείας μου. ΣΗΜΕΡΑ (ΙΟΥΝΙΟΣ 2026) ΠΑΙΡΝΩ επίδομα 21 ευρώ. ΣΑΣ ΤΟ ΧΑΡΙΖΩ. Το κατώτερο ποσο αναπηρικού επιδόματος των 100 ευρώ είναι επιβεβλημένο για λόγους σεβασμού. Από εκεί και ύστερα , το ποσό ανεβαίνει για δύο λόγους . 1)Όσο μεγαλύτερο το ποσοστό αναπηρίας , τόσο ποιό μεγάλυ εξάρτηση έχει ο ανάπηρος από οικονομική βοήθεια. 2) Όσο ανεβαίνει το ποσοστό αναπηρίας , τόσο αντίστοιχα μειώνονται στο σύνολο οι ανάπηροι διότι , οι εν λόγο ανάπηροι είναι περισσότεροι στα μικρότερα ποσοστά αναπηρίας. ΠΑΘΟΝΤΕΣ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Ν.1977/1991) Πρόκειται για ελάχιστους αριθμητικά ανάπηρους . Ελάχιστοι διότι συνήθως δεν υπάρχουν επιζώντες σε ατυχήματα υπηρεσίας αυξημένου κινδύνου. Πρόκειται για πρόσωπα που η υπηρεσία που τους ανατίθεται να φέρουν εις πέρας , φέρει τον νομικό προσδιορισμό αυξημένου κινδύνου ή η υπηρεσία που εκτελούσαν μετράπηκε από τις επικρατούσες συνθήκες , σε αυξημένου κινδύνου. Στο σημείο αυτό να λεχθεί οτι , για να πάει κάποιος στην κατηγορία παθόντα περνάει από κόσκινο (ανακρίσεις , ΕΔΕ , Υγειονομικές επιτροπές και συνήθως καταλήγει στα δικαστήρια) Στο παρόν άρθρο δεν ζητείται κάτι καινούργιο ή κατι επιπλεόν από αυτό που ίσχυε πάντα και εξακολουθεί να ισχύει και τώρα. Σας ευχαριστώ.