• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ' | 8 Ιουνίου 2026, 09:46

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Με αφορμή τη νέα έκτακτη ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, επιτρέψτε μου να καταθέσω ορισμένες προτάσεις και παρατηρήσεις, καθώς θεωρώ ότι η ρύθμιση, με τη σημερινή της μορφή, ενδέχεται να μην επιτύχει τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή και εισπραξιμότητα. 1. Αριθμός δόσεων Εκτιμώ ότι οι 72 δόσεις ενδέχεται να μην επαρκούν για σημαντική μερίδα οφειλετών. Είναι γνωστό ότι οι οικονομικές υποχρεώσεις επιχειρήσεων και επαγγελματιών συσσωρεύτηκαν σταδιακά κατά τη διάρκεια των μνημονιακών ετών, της πανδημίας COVID-19 και της επακόλουθης ενεργειακής κρίσης. Για τον λόγο αυτό, θεωρώ ότι μια ρύθμιση με τουλάχιστον 96 δόσεις θα ήταν περισσότερο ρεαλιστική και θα διευκόλυνε σημαντικά την ένταξη περισσότερων οφειλετών, αυξάνοντας παράλληλα την εισπραξιμότητα των δημοσίων εσόδων. 2. Χρονικό πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης Εφόσον η νέα ρύθμιση αφορά οφειλές που δημιουργήθηκαν έως συγκεκριμένη ημερομηνία, υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί ένα σύνθετο και δυσλειτουργικό πλαίσιο παράλληλων υποχρεώσεων μεταξύ ρυθμισμένων και νέων οφειλών. Προτείνω να εξεταστεί το ενδεχόμενο η ρύθμιση να καλύπτει οφειλές που έχουν δημιουργηθεί έως και την ημερομηνία υπαγωγής κάθε ενδιαφερόμενου. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθεί η δημιουργία μιας «Βαβέλ» ρυθμίσεων και τρεχουσών φορολογικών ή ασφαλιστικών υποχρεώσεων, η οποία συχνά οδηγεί σε απώλεια των ρυθμίσεων και σε αναβίωση προσαυξήσεων και επιβαρύνσεων. 3. Δυνατότητα μετάβασης από υφιστάμενες ρυθμίσεις Θεωρώ επίσης αναγκαίο να δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχουν ήδη ενταχθεί σε ενεργές πάγιες ρυθμίσεις να μεταπηδήσουν, εφόσον το επιθυμούν, στη νέα ευνοϊκότερη ρύθμιση. Δεν θα ήταν δίκαιο να αποκλειστούν επαγγελματίες και επιχειρήσεις που κατέβαλαν προσπάθεια να παραμείνουν φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι, προκειμένου να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, να συμμετέχουν σε διαγωνιστικές διαδικασίες ή να αποφύγουν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Κύριε Υπουργέ, Σας παρακαλώ θερμά να εξετάσετε τις παραπάνω προτάσεις, καθώς πρόκειται για ζητήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στην αγορά και τα οποία απασχολούν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Σας μεταφέρω τις παρατηρήσεις αυτές τόσο υπό την ιδιότητά μου ως αιρετού εκπροσώπου στον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης μου όσο και στο Επιμελητήριο, όπου τα συγκεκριμένα προβλήματα αναδεικνύονται διαρκώς εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Με εκτίμηση