• Σχόλιο του χρήστη 'Δ.Παπαδόπουλος' | 12 Ιουνίου 2026, 14:36

    Κύριε Υπουργέ παρατηρείτε ότι παρότι οι ρυθμίσεις του 2015 και του 2019 είχαν 100 και 120 δόσεις και διαγραφή προσαυξήσεων, παρόλα αυτά το συνολικό χρέος των πολιτών προς το Δημόσιο, διογκώνεται και δεν συρρικνώνεται. Αυτό σημαίνει ότι οι συνθήκες του κάθε φορολογούμενου, οι αντοχές και η ρευστότητά του ΔΕΝ έχουν βελτιωθεί σημαντικά ώστε να ανταποκριθεί σε τέτοιες ρυθμίσεις. Η ρύθμιση που προτείνεται σήμερα είναι δυσμενέστερη για τη δυνατότητα του μέσου φορολογούμενου να ανταποκριθεί σε αυτήν, γι'αυτό και αν δε διορθωθεί όπως υποδεικνύουν οι παράγοντες της Αγοράς, είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Αντιθέτως, σήμερα σάς δίνεται η δυνατότητα, με μία γενναία τομή, να προκαλέσετε την αναζωογόνηση ρυθμίσεων χιλιάδων συμπολιτών μας, που θα εισφέρουν σημαντικά οφέλη στο Δημόσιο Ταμείο. Η νέα ρύθμιση πρέπει να είναι πολύ πιο γενναία από τις δύο προαναφερθείσες και ως προς τον αριθμό των δόσεων και ως προς τη διαγραφή προσαυξήσεων και ως προς το επιτόκιο. Πολύ σωστά επισημαίνεται ότι πρέπει να εφαρμόζεται για όλες τις βεβαιωμένες οφειλές έως και την έναρξη ισχύος του νόμου και όχι έως τις 30.12.2023. Γιατί κάποιος, Κύριε Υπουργέ, να εντάξει ένα ληξιπρόθεσμο χρέος του στις 72 δόσεις (χωρίς διαγραφή προσαυξήσεων) όταν δύναται να επιλέξει την υπαγωγή του στον εξωδικαστικό μηχανισμό των 240 δόσεων, με πιθανότατο ΄κούρεμα΄ των προσαυξήσεων? Πέραν αυτών, μία επιπλέον παράμετρος πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Φορολογούμενοι που έχουν ενταχθεί σε παλαιότερες ρυθμίσεις ΔΕΝ πρέπει να υποχρεούνται να παραιτούνται από αυτές, προκειμένου να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση, αλλά να επιλέγουν να παραμείνουν και στην προγενέστερη ρύθμιση που τηρούν (για τις παλαιότερες οφειλές) και να δικαιούνται να επιλέγουν τη νέα ρύθμιση (για τις νεότερες οφειλές). Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στους 150.000 πολίτες που βρίσκονται στη ρύθμιση Κατσέλη. Ο νόμος Κατσέλη έληξε τον Φεβρουάριο 2019. Έκτοτε δεν μπορεί να υπαχθεί κανείς σε αυτόν. Οι πολίτες που έχουν υπαχθεί σε αυτόν, πρέπει να μπορούν να κάνουν αίτηση στη νέα ρύθμιση, για οφειλές τους μετά το 2018, χωρίς να υποχρεώνονται να παραιτηθούν από την αίτηση Κατσέλη που καλύπτει τις παλαιές οφειλές τους. Διότι απλούστατα ΚΑΝΕΙΣ δεν πρόκειται να παραιτηθεί από το νόμο Κατσέλη, για να υπαχθεί στη νέα ρύθμιση και ως εκ τούτου, οι τυχόν οφειλές τους μετά το 2018, θα παραμένουν αρρύθμιστες και ληξιπρόθεσμες. Μέσα στο taxis, όποιος είναι στο νόμο Κατσέλη (για παλαιές οφειλές) και επιχειρήσει σήμερα να υπαχθεί στις 12 ή 24 δόσεις (για νεότερες οφειλές), του ζητείται από το σύστημα, να παραιτηθεί από την αίτηση Κατσέλη!!! για να προχωρήσει η νέα ρύθμιση!!!! Αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει να ρυθμιστεί με το νέο νόμο. Όποιος έχει παλαιά ρύθμιση, νόμο Κατσέλη ή εξωδικαστικό, θα πρέπει να μπορεί να υπάγεται στη νέα ρύθμιση για τις νεότερες οφειλές του, ΧΩΡΙΣ να είναι αναγκασμένος να παραιτηθεί από τις παλαιές ρυθμίσεις. Με άλλα λόγια, να μπορεί ο πολίτης να διατηρεί ταυτόχρονα δύο ή τρεις ρυθμίσεις για διαφορετικές κατηγορίες οφειλών και όχι να υποχρεώνεται να εντάσσει όλες τις οφειλές του στη νέα ρύθμιση διότι απλούστατα θα προτιμήσει να διατηρήσει τις παλαιές ρυθμίσεις. Η νέα ρύθμιση πρέπει να είναι εναρμονισμένη με την Αγορά, τις αντοχές των νοικοκυριών, μικρή εικόνα των οποίων διαβάζετε και από τα εδώ σχόλια και από τις ανακοινώσεις Επιμελητηρίων, Φοροτεχνικών, Δικηγορικών Συλλόγων. Εισάγετε μεγάλη διαγραφή προσαυξήσεων, Κύριε Υπουργέ, τουλάχιστον σε όσους δύνανται να αποπληρώσουν τις οφειλές τους, σε μικρό αριθμό δόσεων, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία νέα γενιά ενεργών ρυθμίσεων και δημοσίων εσόδων και όχι ανεπίδεκτων προς είσπραξη χρεών. Εύχομαι να εισακουστούν οι προτάσεις μου, που λίγο πολύ βρίσκονται κοντά με όσα πιστεύει και ο μέσος φορολογούμενος πολίτης και να έχουμε ένα λειτουργικό και καρποφόρο νόμο. Ευχαριστώ για την προσοχή και τον χρόνο σας.