Αρχική Mέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 15-23)Σχόλιο του χρήστη Γιαννης Μπέλλος | 13 Ιουνίου 2026, 16:19




ΑΡΘΡΟ 18 Αξιότιμε κ. Υπουργέ. Ετσι όπως προτείνεται η ρύθμιση είναι στην ουσία ΑΠΟΡ-ΡΥΘΜΙΣΗ. Αν δεν αποτελεί συνειδητή επιλογή "στραγγαλισμού" των οφειλετών - που γινεται μόνο για επικοινωνιακούς λόγους ότι δλδ η κυβέρνηση παρέχει ευκολία - τότε θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα: "Πως γινεται οφειλέτες που δεν μπόρεσαν να εξυπηρετήσουν το χρέος τους σε 120 δόσεις θα το εξυπηρετήσουν σε 72 δόσεις και μάλιστα χωρίς διαγραφή τόκων και προσαυξήσεων;;; Και ταυτόχρονα να πρέπει να εξυπηρετούν με άλλη ρύθμιση και τα χρέη 2024-2025 αλλά και τα τρέχοντα" Τα πράγματα είναι απλά. Επιβάλλεται η συσσωμάτωση όλων των μέχρι τώρα χρεών σε αυτήν την ρύθμιση (που καλόν είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δόσεων αν όχι σε 120 σε 96 τουλάχιστον) με συμπεριληψη ΜΑΛΙΣΤΑ και των τρεχόντων (για όσους το επιθυμούν) με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους (85%) τόκων και προσαυξήσεων. Αυτό ουσιαστικά θα έδινε τεράστια ανάσα στους οφειλέτες και στη αγορά χωρίς να επηρρεάζει τα φετεινά δημόσια έσοδα, αφού θα εισπράττονταν μέσω των δόεσων και ποσά από τα χρέη προηγούμενων έτών που θα ενταχθούν στην Ρύθμιση. Αλλά κι' αν ακόμα υποτεθεί οτι θα υπάρχει κάποια υστέρηση για την φετεινή χρονιά, θα υπάρχει πλεόνασμα την επόμενη. Το ουσιαστικότερο όμως είναι ότι θα διασφάλιζε την βιωσιμότητα της ρύθμισης. Επίσης καλόν είναι να επανέλθει η πρόβλεψη της προκαταβολής δόσεων πολλαπλάσιων της ορισθείσας, με ισόποση απαλλαγή κεφαλαίου και προσαυξήσεων. που προβλεπόταν στην βελτίωση της ρύθμισης των 120 δόσεων τον Ιούλιο του 2019 Το επιτόκιο θα πρέπει να κινηθεί κοντά στο 3%. ΜΕΓΑ λάθος η απώλεια της ρύθμισης εάν δεν πληρωθουν "2 συνεχόμενες δόσεις". ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ πρόκειται για μια δόση. Διότι ενώ ο πολίτης αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να μην πληρώσει 2 μήνες όχι συνεχομενους (π.χ Δεν πληρώνεται η δόση του Ιούλίου και η δόση του Νοεμβρίου) για τα Δημόσια Ταμεία αυτές οι δύο δόσεις είναι συνεχόμενες. Και για να μην θεωρηθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ό πολίτης θα πρέπει να εξοφλήσει μαζί με την τρεχουσα δόση και εκείνη που άφησε απλήρωτη ωστε να ξαναέχει δικαίωμα μη πληρωμής 1 δόσης. Περαιτέρω Ειναι πρακτικά ΑΔΥΝΑΤΟΝ σε τόσο μακροχρόνιες ρυθμίσεις να μην προκύψει προσωρινή αδυναμία εξυηρέτησης τους. Πολύ δε περισσότερο όταν οι πολίτες καλούνται να εξυπηρετήσουν με ρυθμίσεις πολλά χρέη σε πολλούς οργανισμούς (ΕΦΚΑ, Δήμοι, δόσεις αυθαιρέτων, ΔΕΗ/ΔΕΥΑ, τράπεζες κ.λ.π.). Αυτό καθιστά αναγκαία την πρόβλεψη ότι : η ρύθμιση ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ με την πληρωμή 3-4 δόσεων/έτος. Οι δόσεις που δεν πληρώνονται μεταφέρονται στο τέλος επιμηκύνοντας με τον αντίστοιχο αριθμό μηνών των μη πληρωθέντων δόσεων την ρύθμιση. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη βιωσιμότητα της ρύθμισης αυτής αλλά και όσων άλλων εξυπηρετεί ο οφειλέτης προς όφελος της γενικότερης οικονομίας. Ακόμα και αν υποτεθεί ότι γίνεται κατάχρηση της δυνατότητας αυτής η μέγιστη επιμήκυνση μπορεί να ανέλθει σε 21 (72 δόσεις) - 36 (120 δόσεις) μήνες. Το όφελος όμως ειναι πολύ μεγαλύτερο για τα δημόσια έσοδα αφού αυτό θα βοηθούσε σε είσραξη οφειλών που αλλιώς θα κατέληγαν ανεπίδεκτες είσπραξης. Αλλωστε ο οφειλέτης θα επιβαρυνθεί με τους αντίστοιχους τόκους. Πέραν των παραπάνω Το Επιτόκιο της πάγιας ρύθμισης σε περίπτωση καθυστέρησης δόσης ανέρχεται στο ΤΟΚΟΓΛΥΦΙΚΟ ποσοστό 15% μηνιαίως και ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να διορθωθεί άμεσα στο ετήσιο εξωτραπεζικό διότι έτσι γιγαντώνεται (διπλασιάζεται) το ποσό της κάθε δόσης σε μόλις 6 μηνες. Η αποτελεσματικότητα και βιωσιμότητα της ρύθμισης είναι ευθέως ανάλογη της γενναιότητας με την οποία θα αντιμετωπισθεί. Ευελπιστώ στην αποδοχή τψν παραπάνω.