• Σχόλιο του χρήστη 'Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας' | 7 Ιανουαρίου 2025, 19:22

    Τροποποίηση Άρθρου 23A, Ν. 3500/2006: Ατομική αξιολόγηση των θυμάτων και διαχείριση του κινδύνου επανάληψης της βίας και δευτερογενούς θυματοποίησης, οι τροποποιήσεις που προτείνονται εμφανίζονται με κεφαλαία. Παράγραφος 2 «2. Η ατομική αξιολόγηση και διαχείριση του κινδύνου διενεργείται α) με τη συμμετοχή του θύματος και β) ΜΕΣΩ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ των πληροφοριακών συστημάτων της ΕΛ.ΑΣ. και της Δικαιοσύνης, λαμβάνοντας κυρίως υπόψη:…» Στους παράγοντες της παρ. 2 χρειάζεται να προστεθούν όλα τα παρακάτω: α) ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΦΥΛΟ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, Η ΥΠΑΡΞΗ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΜΑ ΜΕΛΩΝ (Π.Χ. ΤΕΚΝΑ) ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΑΣΤΗ β) ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ Ή ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΆΛΛΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΙΔΙΩΣ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ, ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ/Ή ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Ή ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ (ΜΕ ΤΟ ΊΔΙΟ Ή ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΥΜΑΤΑ) Ή ΓΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΖΩΩΝ, ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΌΡΩΝ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Παράγραφος 5 «5. Ο τελικός προσδιορισμός και η λήψη των κατάλληλων μέτρων προστασίας του θύματος γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του Ή ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΩΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΟΥ: Α) ΤΟ ΕΝΗΛΙΚΟ ΘΥΜΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΨΗΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ/Η ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡΑΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Β) ΤΟ ΘΥΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ ΛΟΓΩ ΑΝΗΛΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Η ΑΛΛΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ.» Παράγραφος 3. Απαιτείται να απλοποιηθεί η διαδικασία προκειμένου να μειωθεί η δευτερογενής θυματοποίηση. Προτείνονται τα ακόλουθα (αν δεν συμπεριληφθούν στον Άρ 23Α, πρέπει να συμπεριληφθούν στην ΚΥΑ της παρ. 6) • η αρχική αξιολόγηση κινδύνου πρέπει να διεξαχθεί άμεσα, και σε όλα τα θύματα, και όχι «όποτε κρίνεται αναγκαίο». Η επικαιροποίησή της πρέπει να προβλεφθεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή όταν ουσιωδώς μεταβάλλονται οι περιστάσεις • η αίτηση από το θύμα είναι περιττή: το μόνο που χρειάζεται είναι ενημέρωση (προφορική και έντυπη) και έντυπο συγκατάθεσης κατόπιν ενημέρωσης • χρειάζεται να αποφευχθεί η παραπομπή σε άλλο φορέα: θα πρέπει να διεξαχθεί η αξιολόγηση στον φορέα υποδοχής και, εάν αυτό είναι ανέφικτο, να διεξαχθεί τηλεφωνικά ή να προσέλθει η/ο επαγγελματίας που θα διεξάγει την αρχική αξιολόγηση Παράγραφος 4. Χρειάζεται να προστεθούν ενέργειες για την επιτήρηση της ασφάλειας στων θυμάτων, και για αυτό προτείνονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: «4. Στο πλαίσιο διαχείρισης του κινδύνου, για τον προσδιορισμό των κατάλληλων μέτρων για την προστασία του θύματος, η υπηρεσία υποδοχής Ή Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ συνεργάζεται με άλλες αρμόδιες, κατά περίπτωση, υπηρεσίες και αρχές και μπορεί να διαβιβάζει προς αυτές ή να λαμβάνει από αυτές τις αναγκαίες πληροφορίες, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του θύματος. Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ Η ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΟΡΙΖΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡ. 5, ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕΣΩ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΘΥΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ. ΤΟ ΘΥΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΣ/ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.