• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Γκουρδάμπαλος' | 20 Ιουνίου 2024, 00:01

    Κάποιος κακεντρεχής θα σκεφτόταν ότι σε ένα ευνομούμενο κράτος το αρμόδιο υπουργείο θα λάμβανε σοβαρά υπόψη τις νουθεσίες του ΙΝΣΕΤΕ, θα προσκαλούσε τους επαγγελματίες του τουρισμού (γραφεία, ξεναγούς, συνοδούς, οδηγούς λεωφορείων και βαν, επαγγελματίες του επισιτισμού) να καταθέσουν τις απόψεις τους με συγκεκριμένο περικείμενο, σε χρονική περίοδο ουδέτερη πχ Χειμώνα και όχι εν μέσω της τουριστικής σεζόν και ότι η ανάρτηση του εν λόγω σχεδίου νόμου αμέσως μετά τις ευρωεκλογές μόνο θυμηδία θα μπορούσε να προκαλέσει ου μην και σκέψεις περί πολιτικής σκοπιμότητας. Ωστόσο η κατεύθυνση του νομοσχεδίου συνάδει με το τουριστικό προϊόν της χώρας το οποίο στερείται στοχοθεσίας και κινείται στα παραδεδομένα. Καλό θα ήταν όμως να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω και να επιδειχθεί από το Υπουργείο η ίδια αποφασιστικότητα για την επίλυση των παρακάτω θεμάτων: Στην Ανάλυση των Συνεπειών Ρύθμισης αναφέρεται ότι: «: Επικαιροποιείται το απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο (ν. 710/1977, Α’ 283), που διέπει το επάγγελμα του ξεναγού, το οποίο δεν είναι ικανό να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα ζητήματα που σχετίζονται με το εν λόγω επάγγελμα, οδηγώντας σε δυσχέρειες παρακολούθησης και εξασφάλισης της ποιότητας των σχετικών υπηρεσιών.» Η δημιουργική ασάφεια των όρων μόνο πρόβλημα μπορεί να προκαλέσει εφόσον δεν προβλέπεται ποιος μπορεί να ξεναγεί και να συνοδεύει τους προαναφερθέντες περιηγητές εκτός των υπολοίπων χώρων της επικράτειας με ιστορικό ή αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι η ποιότητα των σχετικών υπηρεσιών κατακρημνίζεται από τα κλειστά πωλητήρια και τους κλειστούς χώρους λόγω του παρόντος συστήματος πρόσληψης αρχαιοφυλάκων, (να μην αναφερθεί κανείς στο σκουπιδομάνι στα πρανή του δρόμου προς την Επίδαυρο, στους πεταμένους λουτροκαμπινέδες στις περιπατητικές διαδρομές των Μετεώρων…).Περιττό να αναλυθεί πως οι στόχοι της εν λόγω ρύθμισης όπως αυτές εκφράζονται στο 8ο σημείο (σελ.4) της Ανάλυσης των Συνεπειών της Ρύθμισης: «Η εύρυθμη λειτουργία της τουριστικής αγοράς και η ενίσχυση του συνολικού τουριστικού προϊόντος της χώρας» , καθίστανται ουσιαστικά άπιαστοι, δεδομένου ότι η πραγματικότητα, όπως εξυφαίνεται από τους συμβαλλόμενους στον τουρισμού κλάδους , οι οποίοι χωρίς αιδώ υπερχρεώνουν τους επισκέπτες για μια δεκάλεπτη διαδρομή με ταξί ή για δυο καβουροπόδαρα και δύο κοκτέλια, διαλύει οποιαδήποτε ελπίδα για ποιοτικό τουρισμό και επίτευξη των φιλόδοξων στόχων του εν λόγω νομοσχεδίου. Κοντά σ’αυτά η πριμοδότηση εμμέσως πλην σαφώς παρανόμων χωρίς ειδικές γνώσεις και άδειες «συνοδών» μόνο περαιτέρω πτώση της ποιότητας ξενάγησης προοιωνίζει. Άρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού β) Έλληνες και υπήκοοι άλλων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), οι οποίοι έχουν αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα ξεναγού σε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε. και έχουν προβεί σε αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σύμφωνα με τη διαδικασία του Τίτλου III του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78). Πως ακριβώς θα ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ οι υπήκοοι άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης της υποπαραγράφου β; Οι συνεργαζόμενοι με τουριστικά γραφεία είμαστε υποχρεωμένοι να κόβουμε αποδείξεις και η πληρωμή να γίνεται ηλεκτρονικά για λόγους διαφάνειας και συμμόρφωσης προς τις κείμενες φορολογικές διατάξεις. Οι εν λόγω ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ συνάδελφοι πως θα φορολογηθούν για τα έσοδά τους την στιγμή που το γραφείο που τους απασχολεί θα φορολογηθεί κανονικά; Δεν καταστρατηγείται το άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας των Ελλήνων το οποίο ευαγγελίζεστε στην Ανάλυση στην περίπτωση που οι υπήκοοι χώρας της Ε.Ε είναι ελληνικής καταγωγής; Πως διασφαλίζεται η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών , η δίκαιη μεταχείριση των πολιτών και ΚΥΡΙΩΣ η αυξημένη αξιοπιστία και διαφάνεια των θεσμών για την οποία γίνεται λόγος στο σημείο 18 (σελ.11-12)της Ανάλυσης την στιγμή που αυτοί έχουν μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό; Θα υπάρξουν διοικητικές κυρώσεις τη επινεύσει του τουριστικού γραφείου για να ενταχθούν στην ομάδα ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ κατοίκων του εξωτερικού; Από την ισχύ του ΠΔ το 2010 μέχρι τούδε έχουν πληρώσει οι εν λόγω τις φορολογικές και τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν, μιας και παρόλο που έχουν ΜΟΝΙΜΗ έδρα στο εξωτερικό εργάζονται και προσπορίζονται ΚΕΡΔΟΣ στην Ελληνική επικράτεια; Έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες γνώση των παραπάνω ή έχετε δημιουργήσει ξεναγούς δύο ταχυτήτων, πράγμα το οποίο θα επιταθεί αν εφαρμοστεί το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο; Επιπλέον, έχει γίνει έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες αν οι παραπάνω κάτοικοι χωρών μελών της Ε.Ε προπαγανδίζουν στις ξεναγήσεις τους αηδίες περί Μεγάλης Αλβανίας, Μακεδονίας, Turkaegean και λοιπές εθνικιστικές ιδεοληψίες κάνοντας τους επισκέπτες της χώρας μας κοινωνούς των αρρωστημένων τους ονειρώξεων; Άρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγών Τι προβλέπεται για την καταχώρηση των ενσήμων προ του 2019, την στιγμή που στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ Συντάγματος οι υπάλληλοι είναι μόνο δύο και τα συστήματα καταχώρησης και επεξεργασίας των δεδομένων είναι ασύμβατα μεταξύ τους; Θα μετράνε τις καρτέλες ενσήμων ανατρέχοντας στο χαρτώο υλικό εν έτει 2024; Γνωρίζετε ότι υπάρχουν συνάδελφοι με σοβαρά προβλήματα υγείας, οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης και δεν έχουν απολαύσει ακόμη το εν λόγω δικαίωμα γιατί περιμένουν να γίνει η καταμέτρηση των ενσήμων, τα οποία δεν είναι καταχωρημένα ηλεκτρονικά; Έχετε υπόψη ότι ο Συνήγορος του Πολίτη προσπαθεί να διεκπεραιώσει εκατοντάδες υποθέσεις από συναδέλφισσες που στερήθηκαν το επίδομα γέννησης και λοχείας εξαιτίας της μη έγκαιρης καταχώρησης των ενσήμων τους; Άρθρο 39 Εποπτεία επί των ξεναγών – Κυρώσεις Δεδομένου ότι πλείστοι εκ των παρανομούντων για τους οποίους έχουν γίνει καταγγελίες στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Τουρισμού και στην Αστυνομία έχουν ξένο ΑΦΜ, τι είδους διοικητικές κυρώσεις έχουν επιβληθεί εναντίον τους; Οι με ελληνικό ΑΦΜ έχουν πληρώσει τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί ή σιωπηρώ τω τρόπω, αφήνονται να δρουν ελεύθεροι, παρέχοντας άθλιες υπηρεσίες εκμεταλλευόμενοι τους ξένους επισκέπτες, την στιγμή που οι νόμιμοι ξεναγοί πληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις; Αλγεινή εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι στο παρόν σχέδιο νόμου (σελ.4) ΔΕΝ έχουν ληφθεί πρακτικές από χώρες της Ε.Ε σχετικές με την προστασία του επαγγέλματος από τους πάσης φύσης παρανόμους παρά μόνο πρακτικές που σχετίζονται με την αδειοδότηση ατόμων ευεπίφορων κατά την άποψή σας να ασκήσουν το εν λόγω επάγγελμα. Ερώτημα παραμένει πόσοι από τους παράνομους για τους οποίους έχουν κατατεθεί καταγγελίες στo Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης Επιθεωρήσεων και Ελέγχων του Υπουργείου Τουρισμού έχουν πληρώσει τα πρόστιμα που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις, την στιγμή που μάλιστα πλείστοι εξ αυτών δεν έχουν καν ελληνικό ΑΦΜ. Αλήθεια πως βελτιώνεται ο τρόπος των διοικητικών κυρώσεων όπως ευαγγελίζεστε στο σημείο 10 σελ.5 της Ανάλυσης των Συνεπειών Ρύθμισης την στιγμή μάλιστα που το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων από το 2016 δεν λειτουργεί και ΜΕΛΛΕΙ να τεθεί κάποια στιγμή στο μέλλον σε λειτουργία;