• Σχόλιο του χρήστη 'Kostis Oikonomopoulos' | 8 Ιανουαρίου 2025, 14:50

    Ένας σωστός ΚΟΚ πρέπει να καλύπτει 3 πράγματα: Ασφάλεια των μετακινήσεων, Ευκολία των μετακινήσεων και Ταχύτητα των μετακινήσεων. Δυστυχώς ο ελλαδικός ΚΟΚ ουδέποτε κάλυπτε και τα 3 αυτά. Πάντα κάποιο από τα 3 θα έμενε πίσω. Σε συνδυασμό μάλιστα με την μηδενική ύπαρξη της Τροχαίας τα τελευταία 40 χρόνια, έχουμε τα αποτελέσματα που βλέπουμε στους ελλαδικούς δρόμους σε όλη την χώρα. Το θέμα ασφαλείας καλύπτεται μόνο και μόνο από την αστυνόμευση. Είναι μία χαρά και τα πρόστιμα και όλα. Αστυνόμευση δεν υπάρχει. Ούτε πρόκειται να αλλάξει κάτι επειδή θα είναι 30 χλμ/ώρα μέσα σε ένα στενό που ούτως ή άλλως με τόσο πηγαίνει κάποιος. Αυτά τα νέα όρια ταχυτήτων είναι και τραγικά στην σκέψη και χωρίς καμμία αίσθηση της πραγματικότητας και των αναγκών. Όχι μόνο στην χώρας μας, αλλά παντού. Αλλού θα πρέπει να δώσουμε προσοχή και καλό θα ήταν να αντιγράψουμε πλήρως την κοινή λογική με την οποία καλύπτονται όλοι οι ΚΟΚ των σοβαρών χωρών. 1. Όλοι οι δρόμοι της Ελλάδας πρέπει να κωδικοποιηθούν πρώτα απ’ όλα με ένα σύστημα παρόμοιο με το βρεττανικό (Α, Β κλπ.). Τι σημαίνει επαρχιακό δίκτυο και αστικό κλπ; Αυτά είναι πολύ περιγραφικά και αυθαίρετα. Κάθε δρόμος πρέπει να υπάγεται σε μία συγκεκριμένη κωδικοποιημένη κατηγορία. Για την κάθε κατηγορία θα πρέπει να υπάρχουν κοινά κριτήρια και κοινά χαρακτηριστικά π.χ. δρόμος κατηγορίας Α έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όριο ταχύτητας τα 70χλμ/ώρα, καθόλου φωτεινούς σηματοδότες, καθόλου διαβάσεις πεζών κλπ. Αντιστοίχως και για τις υπόλοιπες κατηγορίες. 2. Πρέπει να αστυνομεύεται πλήρως η παράνομη στάθμευση. Δεν μπορεί να κατηγορείται για παράδειγμα κάποιος ότι παραβίασε το STOP, όταν είναι σταθμευμένα οχήματα στις γωνίες των δρόμων και δεν έχει ορατότητα κάποιος. Είναι τρέλλα. Δεν είναι μόνο οι ράμπες σημαντικές, είναι οι γωνίες, είναι εκατέρωθεν των στάσεων των ΜΜΜ (εδώ βλέπουμε την άλλη τρέλλα, να έχουν τοποθετήσει ράμπες μέσα στον δρόμο, με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να σταματούν μέσα στην μέση του δρόμου με κυκλοφοριακό χάος από πίσω). 3. Πρέπει να καταργηθεί η προτεραιότητα όσων κινούνται εντός κυκλικού κόμβου. Παγκόσμια πρωτοτυπία αυτή, που μόνο ανόητοι άνθρωποι δεν το βλέπουν το λάθος. Δημιουργείται κομφούζιο και χάνεται στην ουσία η χρησιμότητα των κυκλικών κόμβων που είναι να μην υπάρχει φωτεινός σηματοδότης που κόβει την ροή. (εδώ στην χώρα μας έχουμε και το άλλο τρελλό, μέσα σε έναν κόμβο ο μισός να έχει προτεραιότητα και ο άλλος μισός όχι!!!!!!!!) 4. Σε όλες τις διασταυρώσεις πρέπει να τοποθετηθεί εκτός από το STOP και το σήμα του ρόμβου (Προτεραιότητα) ώστε να μην χρειάζεται ο κάθε οδηγός να «μυρίζει τα νύχια του» για να ξέρει ποιος έχει προτεραιότητα εάν δεν υπάρχει εκ δεξιών κίνηση. 5. Οι διαβάσεις θα πρέπει να αλλάξουν πλήρως. Στην χώρα μας είναι και πολλές και το 99% αυτών σε λάθος σημεία. Ακόμη και να θέλει να σταματήσει κάποιο όχημα, δεν μπορεί. Π.χ. δεν μπορεί να υπάρχουν διαβάσεις πεζών σε δρόμους με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει κάτι τέτοιο διότι δεν υπάρχει η ορατότητα ούτε των οχημάτων ούτε των πεζών. Επίσης είναι δρόμοι ευρείας κυκλοφορίας που δεν είναι επιθυμητό να κόβεται η ροή. Οι διαβάσεις πεζών τοποθετούνται παγκοσμίως μόνο σε οδούς με μία λωρίδα και μάλιστα όχι ανά λίγα μέτρα. Είναι αραιά και πού. Δείτε π.χ. στο Λονδίνο πόσες λίγες είναι. Για αυτό υπάρχουν τα φανάρια. Οι διαβάσεις επίσης δεν πρέπει να βρίσκονται ποτέ επάνω στην γωνία των διασταυρώσεων, διότι εκεί επάνω σταματάει το όχημα εάν έχει STOP ή θέλει να κοιτάξει με προσοχή. Οι διαβάσεις τοποθετούνται πιο πριν ώστε να υπάρχει χώρος να σταματήσει όχημα. 6. Πρέπει να επιτραπεί όπως είναι στις ΗΠΑ η δεξιά στροφή χωρίς φωτεινό σηματοδότη, δίνοντας προτεραιότητα σε διερχόμενους πεζούς ή οχήματα. Δεν είναι δυνατόν να είναι άδειος ο δρόμος και να μην φεύγουν τα οχήματα επειδή έχει κόκκινο για να στρίψουν. Πρέπει να υπάρχει λογική ώστε να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό. Η ευκολία και η ταχύτητα των μετακινήσεων! Θα μπορούσαμε να γράψουμε σελίδες ολόκληρες με τα λάθη του ΚΟΚ, αλλά δεν έχει κανένα νόημα. Τα παραπάνω εάν ποτέ γίνουν στην Ελλάδα – που πολύ αμφιβάλλω – θα συνδράμουν στην βελτίωση. Πάνω από όλα όμως η αστυνόμευση. Χωρίς αστυνόμευση, εδώ και 40 χρόνια, θα εξακολουθούμε να είμαστε τριτοκοσμικοί και χειρότερα.