• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΚ' | 12 Ιανουαρίου 2025, 16:17

    Δεν θα κάτσουμε να διαβάσουμε αναλυτικά: έπρεπε να γίνει διαβούλευση και σχόλια ΚΑΤ’ Αρθρο , όχι σούμα. Μερικές γενικές επισημάνσεις μόνο , επειδή εδώ λέει ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ , αλλά λογική δεν βλέπουμε. 1) Με αφορμή πρόσφατο τροχαίο με πόρσε και αλκοολ στην Κρήτη καλές οι ποινές , αλλά : δεν είναι το ίδιο να πίνει κάποιος και να είναι λίγο πάνω από το όριο (ίσως πρέπει να ανέβει) αλλά να είναι λειτουργικός και άλλο κάποιος να έχει θέμα με το αλκοόλ. Οι τελευταίοι είναι γνωστοί και επικίνδυνοι. Πρέπει να μαζεύονται , γιατί εμφανίζουν αντικοινωνική συμπεριφορά ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ή έχουν θέματα ψυχικής υγείας (από απλό ναρκισσισμό και αντικοινωνικότητα μέχρι ψυχώσεις). Άρα πρώτα οργανώστε ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ πρόνοια και σε κάθε περίπτωση να παραπέμπονται από τα χρόνια του σχολείου ή σε άλλα επεισόδια σε ειδικούς για αξιολόγηση του ψυχολογικού τους προφίλ. 2) Κόκκινο : τραγικό να το περνάς ή να γκαζώνεις. Άλλο όμως να γίνεται αυτό σε δρόμο που δεν έχει πεζούς να περιμένουν , εκτός κεντρου πόλεων , σε μεγάλους δρόμους. Και άλλο μέσα σε πόλεις (πολλές φορές και είναι ηλίθιο και εγκληματικό , πχ στην Τσιμισκή , Θεσσαλονική κέντρο). Αυτούς δεν τους βλέπετε. Επίσης, κάποιοι όταν κόβει ο μπροστινός μπαίνοντας σε οικισμό , προσπερνάνε ΜΕΣΑ στον οικισμό. Πώς θα τους πιάνετε αυτούς; Αυτή η αντικοινωνική συνπεριφορά είναι όχι μόνο στον δρόμο αλλά γενικότερα, άρα αυτούς πρέπει με κάποιο τρόπο να τους εντοπίζετε! 3) Ανήλικοι στους δρόμους (συνήθως ρομά) : αν δεν ανέβει το αμάξι σε πεζοδρόμιο πεζός που δεν προσέχει τον δρόμο και τραυματίζεται , πρέπει να φέρει μερος (το 50%) της ευθύνης. Το αυτοκίνητο δεν κοκκαλώνει, πολλοι πετάγονται. Για παιδιά που σημαίνει ότι δεν ήταν στην εποπτεία γονιού (το έστειλε για βόλτα, για ψώνια κλπ) , ο γονιός να έχει τη μισή ευθύνη της ποινής του θύτη. Τόσο απλό, να προσέχουν τα παιδιά τους και όχι οι ρομά πχ να τα σπάνε , επειδή πετάχτηκαν τα παιδιά τους δρόμους, ειδικά σε περιοχές όπου είναι πολλοι και κυκλοφορούν τα παιδιά ως επαίτες σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Αυτά τα παιδιά να τα μαζεύει η αστυνομία και να αιρεται η επιμέλεια αυτόματα. Υπήρχαν προ καιρού καλόπαιδα που έκαναν τσάλεντζ στο δρόμο, εκεί αν σκοτωνόταν κάποιο; Άμεσα μισή ευθύνη και στον πεζό, εκτός αν το αμάξι ανέβει στο πεζοδρόμιο ή περάσει κόκκινο (κι εγώ περνάω εκτός διάβασης με το ρίσκο όμως και δεν θα ρίξω ευθύνη στον οδηγό). Ευθύνη και στα μηχανάκια και στα πατίνια. Γράφουν πολλοί για απαγόρευση : πιο απλό να μην έχει ποινική ευθύνη ο οδηγός αυτοκινήτου, αν συμβεί κάτι. Γενικά , η ευθύνη πρέπει να επιμερίζεται δίκαια και όχι «να υπάρχει ατυχία μη σου κάτσει η στραβή». 4) Όριο σε πόλη : αστεία πράγματα, και οι πολιτικοί περνάνε με τροχαία που ανοίγει δρόμους; Δεν ντρέπεστε; Δεν θα πάμε με το κάρο. Κανείς να μην τρέχει , αλλά τοα όρια είναι χαμηλά. 5) Απαγόρευση φασαρίας και ηχορρύπανσης ΧΤΕΣ. Να παρεμβαίνει η τροχαία , να κλείσουν τα καταστήματα με συστήματα ήχου, μουσική δυνατά μόνο στο αμάξι σου και με κλειστά παράθυρα , όχι έξω ή δίπλα. 6) Προτεραιότητα μόνο οι κινούμενοι εντός κυκλικού κόμβου ξεκάθαρα (αλλιώς κολλάει η κυκλοφορία, παντού γίνεται αυτό με σήμανση, να γίνει κανόνας να τελειώνουμε) 7) Απαγόρευση στάθμευσης στις γωνίες (με χρώμα κόκκινο), νέα συνήθεια, μπλοκάρει τη εποπτεία. Η στάθμευση δεν είναι καταραμένη, περιττοί οι τόσοι πεζόδρομοι και οι τόσες αναπηρικές θέσεις (είναι υπερβολικά πολλές και μένουν και κενές- εξορθολογισμός). 8) Έλεγχος των ιδιοκτητών μεγάλων αυτοκινήτων (είναι τσαμπουκάδες) και αλλοδαπών από τα σύνορα (αλβανικά και βουλγάρικα αμάξια είναι πολύ προκλητικά στο δρόμο) 9) Εθνικές : λέτε παρακολουθείτε με κάμερες… όταν είναι ανοιχτός ο δρόμος , δεν έχει νόημα να μην τρέχει κάποιος ή να αλλάζει λωρίδα συχνά . Είναι άθλιο να παίζει φώτα (όχι σε αμάξια που πάνε με 100 στην αριστερή λωρίδα) κάποιος ή να κάνει τσαμπουκάδες και να βλέπει σαν πίστα τον δρόμο. Υπάρχουν τέτοιοι που πρέπει να σταματάτε και να ελέγχετε (θα βγαίνει λαβράκι). Τα ίδια και σε επαρχιακούς δρόμους. Πολλοί κοινωνικοψυχικά ασθενείς έχουν περίεργη συμπεριφορά στον δρόμο, να τους μαζεύετε. 10) Οι διαβάσεις πεζών είναι χρήσιμες αλλά και πρόβλημα, πρέπει να υπάρξει ρύθμιση (πχ κίτρινες όπου σταματούν τα αμάξια -λίγες να έιναι- και οι λευκές να σημαίνουν ότι ΔΕΝ έχει προτεραιότητα ο πεζός, πρέπει να μην υπάρχει αμάξι. Εννοείται ότι δεν θα γκαζώνει το αμάξι , .οταν βλεπει ότι περνάνε πεζοί) . Σε μεγάλες πόλεις δεν σταματούν τα αμάξια και είναι λογικό , διότι η κυκλοφορία θα σταματάει συνέχεια (φανάρια μόνο και οι διαβάσεις να σημαίνουν ότι είναι πιο ασφαλή σημεία , αλλά κοιτάει ο πεζός). Σε μικρές πόλεις είναι αλλιώς , μικρη κυκλοφορία και συνήθεια. Όμως, πχ στα Γιάννενα πλέον η κίνηση είναι τα ΣΚ πολλή και είναι πρόβλημα ειδικά για οδηγούς που δεν γνωρίζουν. Επίσης υπάρχει ένα θέμα με τις διαβάσεις στις εξόδους κυκλικών κόμβων (παραπέρα, όχι ότι δεν θα περνάμε αλλά χωρίς προτεραιότητα) : σταματάνε τα αμάξια για τους πεζούς (ειδικά Γιάννενα που είναι ωραίοι οι κόμβοι αλλά περισσότεροι από όσους χρειάζονται, μήπως είναι ρεμούλα ; Για ψάξτε το) και μπλοκάρουν την κίνηση στον κόμβο, διότι δεν μιλάμε για μικρή πόλη πλέον με λίγη κυκλοφορία ! Κάποια πράγματα πρέπει να έχουν λογική και επικαιροποίηση. 11) Υπάρχουν θέματα με τα φανάρια και τις ρυθμίσεις τους παντού και δεν αντιμετωπίζονται άμεσα και λογικά, ο συγκεντρωτισμός δεν είναι κακός (κι ας δολοφονήσατε τον Καποδίστρια οι άσχετοι) , πρέπει κεντρικά ο πολίτης να έχει πλατφόρμα να στέλνει το θέμα, οι τοπικοι άρχοντες κοιμούνται όρθιοι , η αυτοδιοικηση ξοδεύει και δεν διευκολύνει. 12) Τι θα γίνει με τα διόδια; Αλητεία και ληστεία (ξέρεις τις βινιέτες σε άλλα βαλκανικά κράτη; ). Οι δρόμοι είναι εντάξει; Όπως πρέπει ; 13) Τα ΜΜΜ είναι για τους χαχόλους, ενώ οι πολιτικοί και οι κυβερνητικοί με κουρσάρες ; Πέρασε ο καιρός που δεν είχε τα απαραίτητα ο κόσμος και κλείνετς δρόμους με δυσλειτουργικές πεζοδρομήσεις για την πλέμπα , ενώ οι άρχοντες πάτε με αμάξι, ξύπνησε ο λαός και θέλει λειτουργικότητα και άνεση για όλους ! Αν δεν πάτε με ΜΜΜ, μην μας λετε να αφήσουμε τα αμάξια, εσείς που σας ανοίγει δρόμο η τροχαία. Όταν δεν θα υπάρχουν υπηρεσιακά αμάξια και θα πηγαίνετε με ΜΜΜ, το ξανασυζητάμε. 14) Ζώνη και κράνος είναι γελοιο να είναι υποχρεωτικά, η αυτοκτονία ποινικοποιείται; Είναι θέμα επιλογής. Η αντικοινωνική οδήγηση να έχει κυρώσεις. 15) Υπάρχουν συγκεκριμένοι δρόμοι που χρειάζεται μάζεμα σε πολύ κόσμο : δίκτυο Χαλκιδικής καλοκαίρι με πλήθος βαλκάνιων, Πατρών-Πύργου (εξαιρετικά προβληματικές συμπεριφορές που κρύβουν προβληματικές καταστάσεις άλλες), Θήβα-Λειβαδιά, Εξοχή-Δράμα, Ιωάννινα-Κόνιτσα. Η πολιτική «μαζεύω λεφτά πιάνοντας στο όριο ταχύτητας ή και ποτού» είναι γελοίο. Οι πραγματικά προβληματικοί έξω είναι, δεν τους πιάνετε. Αλλάξτε τακτική. Μαζέψτε (όχι με καρτέρια για ταχύτητα +20χλμ) τα αυτοκίνητα έξω χωρίς πινακίδες, χωρίς ΚΤΕΟ, χωρίς ασφάλεια, τα σαπράκια, όλοι οι ρομά κυκλοφορούν έτσι ! Πάτε έξω από έναν καταυλισμό, τι τους αφήνετε; Τόσοι άλλοι αλλοδαποί (ή ελληνοποιημένοι) με κουρσάρες κίνδυνος-θάνατος στους δρόμους και δεν τους σταματάτε με αλλαγή των κανόνων εμπλοκής από την αστυνομία ! Ποιος ελέγχει; Βγείτε μια βόλτα στις εθνικές οδούς και σε πόλεις να καταγράψετε δεκάδες θέματα (ή ελάτε μαζί μου), από τα απλά μέχρι τα μεγάλα. Κοινωνική εργασία επίσης να θεσπιστεί. Και όσοι πιάνονται να περνάνε -ξανά- από ειδικούς ψυχικής υγείας , θα βρείτε και άλλα θέματα και ίσως δεν πρέπει να κυκλοφορούν όχι με αμάξι , αλλά γενικά. Δεν υπάρχει καμία οργάνωση και λειτουργικότητα στο κράτος σας πουθενά (ημετεροκρατία και διαπλοκή, συμφέροντα αντιλαϊκά ακόμα εν έτει 2025 και καμία φιλική προς τον πολίτη οργάνωση , μόνο πυροτεχνήματα αναποτελεσματικά. Ανίκανοι και με αυτά τα μέτρα). Ατυχήματα θα γίνονται και από ατυχία (δευτερόλεπτα θέλει), αλλά υπάρχουν και κάποιοι που είναι επικίνδυνοι έξω όχι περιστασιακά , αλλά μονίμως. Αυτούς βρείτε πρώτα ! (δείτε όλα τα τροχαία το τελευταίο έτος, πέρα από κακομαθημένους ή βαριά πιωμένους ή αλλοδαπούς λίγα ήταν «κακιά ώρα» , τα περισσότερα προαναγγελθέντα). Μέγα θέμα και οι ηλικιωμένοι.