• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΥΣΤΡΙΩΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ' | 23 Ιανουαρίου 2025, 19:32

    Δυο καίρια θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και πρέπει να αντιμετωπιστούν παράλληλα με τον νέο ΚΟΚ είναι 1) η ελλιπής και προβληματική σήμανση των δρόμων και 2) ο ορισμός ρεαλιστικών ορίων ταχύτητας και η αυστηρή τήρησή τους. 1) Η κακή κατάσταση της σήμανσης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι υπεύθυνοι γι’ αυτήν είναι οι Δήμοι που δυστυχώς δεν διαθέτουν κατάλληλο επιστημονικό δυναμικό για να αντιμετωπίσουν ένα τόσο πολύπλοκο θέμα. Έτσι βλέπουμε σήματα που προκαλούν γέλιο και κλάματα ταυτόχρονα. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι στη γειτονιά μου υπάρχει διασταύρωση όπου ο βόρειος και ο δυτικός δρόμος έχουν σήμα STOP ενώ ο νότιος και ο ανατολικός όχι! Εξίσου κακή σηματοδότηση υπάρχει και στις πλατείες κυκλικής πορείας όπου συχνά βλέπουμε οι δρόμοι που μπαίνουν στον κόμβο να έχουν προτεραιότητα αντί για τα οχήματα που κινούνται πάνω στην πλατεία. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι σχεδιασμένοι να λειτουργούν δίνοντας προτεραιότητα στα οχήματα που βρίσκονται μέσα στον κόμβο διαφορετικά μπλοκάρουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλατεία Μεταξουργείου. Η διάρκεια του κίτρινου σήματος στους σηματοδότες είναι συχνά υπολογισμένη λάθος, δηλαδή δεν σχετίζεται με το όριο ταχύτητας του δρόμου. Έτσι οι οδηγοί είναι αδύνατον να φρενάρουν έγκαιρα. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά άλλα παραδείγματα κακής σηματοδότησης που συχνά γίνεται αιτία επικίνδυνων ατυχημάτων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί Ινστιτούτο Σήμανσης των δρόμων επανδρωμένο με ειδικευμένους συγκοινωνιολόγους, στο οποίο οι Δήμοι θα πρέπει να υποβάλουν για έγκριση τους χάρτες σηματοδότησης των περιοχών τους. 2) Σήμερα ο τροχονόμος δεν μπορεί να προσδιορίσει την ταχύτητα ενός οχήματος (αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας) όταν αυτό έχει ακινητοποιηθεί. Το μόνο μέσο καταγραφής ταχύτητας είναι το φορητό ραντάρ και οι κάμερες που όμως είναι ελάχιστες. Αν στο ταχύμετρο τόσο των αυτοκινήτων όσο και των μηχανών προστεθεί καταγραφικό που θα αποθηκεύει την ταχύτητα του οχήματος κατά τα τελευταία 30-60 λεπτά, ο τροχονόμος που κάνει έλεγχο θα μπορεί να διαπιστώσει εύκολα τη συμπεριφορά του οδηγού. Επίσης σε περίπτωση ατυχήματος οι ταχύτητες των εμπλεκόμενων οχημάτων θα είναι με ακρίβεια γνωστές.