• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Σκυριανόγλου' | 23 Ιανουαρίου 2025, 22:09

    Το άρθρο 17 που επιτρέπει τη διήθηση των μοτοσικλετών θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει. Το άρθρο περιέχει ασάφειες (π.χ. πως ορίζεται η ασφαλής πλευρική απόσταση;) αλλά και μη εφαρμόσιμες προβλέψεις (σε περίπτωση σύγκρουσης πως αποδεικνύεται η ταχύτητα των εμπλεκόμενων οχημάτων και η κυκλοφοριακή κατάσταση του δρόμου τη στιγμή της σύγκρουσης;). Επιπλέον, οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα πρέπει πλέον να προσέχουν τα δίκυκλα που κινούνται δεξιά ή αριστερά τους ανάμεσα στις λωρίδες καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης θα φέρουν πιθανώς ευθύνη. Εδώ είναι ένα ακόμη πρόβλημα. Με τη μέχρι τώρα κατάσταση ήταν ξεκάθαρο ότι το δίκυκλο δεν επιτρεπόταν να κάνει διήθηση. Τώρα όμως, αφενός τα αυτοκίνητα μπορεί να έχουν ευθύνη και, αφετέρου, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αποδειχθεί ποιος φταίει. Όταν ακόμη και με το μέχρι τώρα καθεστώς που την απαγόρευε, η διήθηση ήταν εξαιρετικά συνηθισμένος ελιγμός των δικύκλων, τώρα που θα προβλέπεται (έστω και υπό προϋποθέσεις) θα γίνει κανόνας και προβλέπω ότι το βάρος της απόδειξης των συνθηκών του ατυχήματος θα πέφτει στον οδηγό του αυτοκινήτου (που θα πρέπει να αποδείξει την ταχύτητα τη δική του ή την απόσταση και την ταχύτητα του δικύκλου) οδηγώντας σε προστριβές. Η διήθηση είναι δυνητικά επικίνδυνη (για δίκυκλα και αυτοκίνητα) και ο προτεινόμενος τρόπος εφαρμογής της είναι ιδιαίτερα ασαφής. Καλύτερα να μείνει εντελώς έξω από τον νέο ΚΟΚ.