• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΩΡΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ' | 27 Σεπτεμβρίου 2025, 08:20

    αστ) Τη Διεύθυνση Διαχείρισης Εναέριου Χώρου και Ροής – Χωρητικότητας Εναέριας Κυκλοφορίας (ASM-ATFCM), που αποτελείται από τα εξής τμήματα: i. Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού – Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας. ii. Τμήμα Προ-Τακτικού και Τακτικού Σχεδιασμού Εναέριου Χώρου. iii. Τμήμα Πολιτικοστρατιωτικής Συνεργασίας. iv. Τμήμα Σχεδιασμού Εναέριου Χώρου και Διαδικασιών. v. Τμήμα Υποστήριξης Οργανικών Μονάδων σε Θέματα Διαχείρισης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας / Διαχείρισης Εναέριου Χώρου (Air Traffic Flow Management / Airspace Management, ATFM/ASM). Στους νόμους Ν3913/2011 και N4427/2016 προβλέπονταν δυο διαφορετικά τμήματα : το Τμήμα Σχεδιασμού Εναερίου Χώρου και το Τμήμα Ενόργανων Διαδικασιών , τα οποία συνενώνονται στο παρόντα σχέδιο νόμου , για να σχηματίσουν το Τμήμα Σχεδιασμού Εναερίου Χώρου και Διαδικασιών. Δημιουργείται έτσι ένα τμήμα που καλείται να διαχειριστεί σημαντικότατες αλλαγές τα επόμενα χρόνια , όπως αυτές περιγράφονται σε Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς τους οποίους καλούμαστε να υιοθετήσουμε. Συγκεκριμένα το Τμήμα Σχεδιασμού Εναερίου Χώρου , στο οποίο υπηρετώ εμπλέκεται στα παρακάτω σημαντικότατα projects : Α) Καθιέρωση Εναερίου Χώρου Ελευθέρων Διαδρομών ( Free Route Airspace) – επέκταση του σε χαμηλότερα ύψη – συνένωση με αντίστοιχους Εναέριους Χώρους γειτονικών Κρατών ( Cross Border FRA). Β) Έναρξη λειτουργίας νέου αερολιμένα Καστελίου Κρήτης Γ) Αναδιοργάνωση Τερματικής Περιοχής Αθηνών Δ) Αναδιοργάνωση ATHINAI FIR/HELLAS UIR ενόψει εγκατάστασης νέου συστήματος ΑΤΜ. Ε) Αναδιοργάνωση δικτύου αεροδιαδρόμων σε συνεργασία με το Eurocontrol σύμφωνα με τις ανάγκες της Υπηρεσίας. Η συνένωση του με το έτερο Τμήμα , που καλείται επίσης να διαχειριστεί την “Εφαρμογή πλοήγησης βάσει απόδοσης (PBN) – εναρμόνιση με EK1048/2018” , μόνο θα το επιβαρύνει υπέρμετρα , δημιουργώντας του περαιτέρω δυσκολίες στα καθήκοντα του. Για τον λόγο αυτό, θεωρώ εξόχως αναγκαία την διατήρηση των δυο Τμημάτων ως έχουν.