• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ' | 29 Σεπτεμβρίου 2025, 18:29

    Το διοικητικό προσωπικό των παρόχων αεροναυτιλίας (π.χ. ΥΠΑ, EUROCONTROL, πάροχοι ANSP όπως η DFS ή η ENAV) παίζει ουσιαστικό ρόλο στη διαδικασία καθορισμού, διαχείρισης και είσπραξης των τελών αεροναυτιλίας αφού είναι μέρος της Βάσης Κόστους. Αυτά τα τέλη συνήθως χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: • Τέλη Διαδρομής (En-route charges) • Τέλη Προσέγγισης/Τερματικής Περιοχής (Terminal/Approach charges) Η συμμετοχή του διοικητικού προσωπικού μπορεί να περιγραφεί σε διάφορα στάδια: 1. Υπολογισμός και Καθορισμός Τελών • Το διοικητικό προσωπικό σε συνεργασία με οικονομικές υπηρεσίες συλλέγει δεδομένα κόστους (π.χ. λειτουργικά έξοδα, μισθοδοσία, συντήρηση υποδομών). • Εφαρμόζει τους κανονισμούς του ICAO και του EUROCONTROL για τη διαμόρφωση της μονάδας χρέωσης (unit rate) που ισχύει για κάθε πτήση. • Προετοιμάζει τις αναφορές για εθνικές ή ευρωπαϊκές αρχές ώστε να εγκριθούν τα τέλη. 2. Διαχείριση και Είσπραξη Τελών • Διαχειρίζεται την επικοινωνία με τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με τα τιμολόγια και τις πληρωμές. • Χειρίζεται τη διασύνδεση με το Central Route Charges Office (CRCO) του EUROCONTROL, το οποίο αναλαμβάνει την κεντρική τιμολόγηση και είσπραξη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. • Παρακολουθεί καθυστερημένες πληρωμές και κινεί διαδικασίες είσπραξης. 3. Έλεγχος, Διαφάνεια και Αναφορές • Συντάσσει οικονομικές αναφορές για την πορεία εσόδων/εξόδων. • Εξασφαλίζει ότι η διαδικασία χρεώσεων ακολουθεί τις απαιτήσεις διαφάνειας και τις ευρωπαϊκές οδηγίες (π.χ. EU Performance Scheme). 4. Υποστήριξη Στρατηγικών Αποφάσεων • Παρέχει στοιχεία κόστους για μελλοντικές επενδύσεις σε συστήματα εναέριας κυκλοφορίας. • Συμμετέχει σε διαβουλεύσεις με αεροπορικές εταιρείες και ρυθμιστικούς φορείς για τυχόν αλλαγές στα τέλη. Με βάση τα ανωτέρω το διοικητικό προσωπικό είναι απολύτως εξειδικευμένο και απαραίτητο για την ολοκλήρωση του κύκλου εργασιών της αεροναυτιλίας.