Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΠΕΤΕΙΝΕΡΗΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΑΣ | 29 Σεπτεμβρίου 2025, 21:40




Σχόλιο επί της συγχώνευσης της Διεύθυνσης CNS Περιφερειακών Αερολιμένων (πρώην Δ19) στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης CNS (πρώην Δ6) στο Άρθρο 17 (3βγ) του Σχεδίου Νόμου ΥΠΑ Με την Κ.Γ./Δ/ΥΠΑ/11644/12-06-2024 συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για διαρθρωτικές αλλαγές στην ΥΠΑ, στην οποία συμμετείχε ενεργά η Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19), καταθέτοντας αναλυτική μελέτη για την κατανομή των συστημάτων CNS και του προσωπικού ATSEP (ΓΔΦΠΥΑΝ/Δ19/5771/17-06-2025), που έτυχε θετικής αποδοχής και προβλέπεται να αξιοποιηθεί στις μελλοντικές προσλήψεις. Η Δ19 είχε ήδη αποτυπωθεί ως αυτόνομη Διεύθυνση στον οργανωτικό σχεδιασμό Ιουνίου 2025. Ωστόσο, στο Σχέδιο Νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση (25.09.2025), η Δ19 συγχωνεύεται στη Δ6. Η συγχώνευση αυτή αναιρεί τη διαχρονική διάκριση των ρόλων: • Η Δ19 λειτουργούσε ως επιχειρησιακή μονάδα πρώτης γραμμής, με αρμοδιότητα την 24ωρη λειτουργία, επιτήρηση και συντήρηση συστημάτων CNS στα περιφερειακά αεροδρόμια. • Η Δ6 είχε στρατηγικό ρόλο, με ευθύνη για μελέτες, έργα, προμήθειες και αναβάθμιση υποδομών σε κεντρικό επίπεδο. Ο διαχωρισμός αυτός ακολουθεί το διεθνές πρότυπο των Ευρωπαϊκών ANSPs (DFS, NATS, ENAV) και εφαρμόζεται και στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (Δ18 vs Δ16). Η διάκριση εξασφαλίζει: 1. Επιχειρησιακή συνέχεια και άμεση αποκατάσταση βλαβών. 2. Τεχνογνωσία στη συντήρηση (Δ19) έναντι κεντρικής διαχείρισης και προμηθειών (Δ6). 3. Αποφυγή σύγκρουσης ρόλων μεταξύ εφαρμογής και σχεδιασμού. 4. Ιδιαίτερη μέριμνα για τις ανάγκες και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των περιφερειακών αερολιμένων. Η συγχώνευση των Δ19–Δ6 δημιουργεί υπερσυγκεντρωτική δομή που θα δυσχεράνει την εύρυθμη λειτουργία. Ζητούμε από τον Υπουργό κ. Χ. Δήμα την επαναφορά της Δ19 ως αυτόνομης Διεύθυνσης. Ως προς τη δομή της Δ19, είχε συμφωνηθεί να μην υπάρξει περαιτέρω σύμπτυξη (clustering). Παραμένει αναγκαία η διατήρηση των τοπικών Τμημάτων/Γραφείων CNS σε κάθε αερολιμένα, όπως αποτυπώθηκε στο αρχικό σχέδιο.