• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Κ. Τσαλαπάτας' | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 00:44

    Αξιότιμε Υπουργέ, κ. Χ. Δήμα, με την εμπειρία των 28 ετών υπηρεσίας μου στον περιφερειακό Αερολιμένα Καβάλας ως Ηλεκτρονικός Μηχανικός (ATSEP) θα ήθελα να σας ενημερώσω για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο οργανισμός της ΥΠΑ, μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου. 1.Με την ομαδοποίηση (clustering) των τμημάτων υποστήριξης συστημάτων αεροναυτιλίας των αερολιμένων της χώρας, δεν επιτυγχάνεται ευελιξία στην επιχειρησιακή λειτουργία (επιτήρηση, προληπτική και διορθωτική συντήρηση, πιστοποίηση συστημάτων αεροναυτιλίας) παρά μόνο σύγχυση και απώλεια εργατοωρών. Τα οφέλη που αναμένονται από το νομοθέτη, για την αύξηση της αποτελεσματικότητας της Διοίκησης και την ορθότερη διαχείριση του προσωπικού, πρόκειται να είναι πρόσκαιρα, ενώ σε βάθος χρόνου μάλλον θα ζημιώσουν την ΥΠΑ, καθώς ο οργανισμός θα στερηθεί την ορθολογική δομή που θα ανέμενε κανείς, όπως συμβαίνει σε ανάλογους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη. 2.Επιπλέον η κατάργηση της Διεύθυνσης υποστήριξης συστημάτων αεροναυτιλίας περιφερειακών αερολιμένων (Δ19), υπεύθυνη για την επιχειρησιακή λειτουργία των οργανικών μονάδων, ολοκληρώνει την απαξίωση του κλάδου και των τμημάτων των περιφερειακών αερολιμένων, καθιστώντας την λειτουργία τους ακόμη πιο δύσκολη, τη στιγμή που η δομή του κλάδου των ATCO καλώς δεν διαταράσσεται. 3. Παράλληλα η επιφόρτιση της Διεύθυνσης διαχείρισης και ανάπτυξης υποδομών αεροναυτιλίας (Δ6), με το επιχειρησιακό έργο της κατηργημένης Δ19, θα έχει ως αποτέλεσμα την δυσλειτουργία και αυτής εμποδίζοντας την επίτευξη των ρόλων και των στόχων της. Σε κάθε μεγάλο οργανισμό, αναγνωρίζονται ρόλοι και στόχοι που οδηγούν στην δημιουργία επιστασιών για την επίτευξη των ζητούμενων. Όταν οι ρόλοι - που πιθανό να αντικρούονται - αποδίδονται σε μια διεύθυνση, τότε αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσει η αδυναμία επίτευξης των στόχων. Τελικά με την εφαρμογή των παραπάνω τριών σημείων επιτυγχάνεται η συρρίκνωση αντί της ενίσχυσης του κλάδου των ATSEP που είναι, όπως και σε κάθε Ευρωπαϊκό πάροχο αεροναυτιλίας ο ακρογωνιαίος λίθος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Χωρίς να χρειαστεί να ανατρέξει κανείς στο μακρινό παρελθόν, τα πρόσφατα συμβάντα στον Ευρωπαϊκό ουρανό, δείχνουν ξεκάθαρα πως χωρίς ισχυρό κλάδο ATSEP, όσες υπερωρίες, όσοι περισσότεροι και να είναι οι ATCO ο εναέριος χώρος κλείνει, με αποτέλεσμα τεράστιες οικονομικές απώλειες και ακόμα πιο σημαντικό έκπτωση της αξιοπιστίας της ΥΠΑ και της χώρας. Με εκτίμηση, Ο Αναπλ. Π/Δ19/ΙΓ Γεώργιος Κ. Τσαλαπάτας ATSEP