Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 01:45




Στο Άρθρο 17 παρ. 3βγ παρατηρούμε ότι Η Διεύθυνση Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (πρώην Δ19) ενσωματώθηκε συνολικά ως δομή στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS). Η διάκριση μεταξύ της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) και της Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης Υποδομών Αεροναυτιλίας (Δ6) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ,) βασίζεται στο γεγονός ότι η Δ19 είναι μια άκρως επιχειρησιακή μονάδα (24/7), υπεύθυνη για την άμεση λειτουργία, συντήρηση και διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ η Δ6 έχει ένα διαχειριστικό και αναπτυξιακό ρόλο, εστιάζοντας στον σχεδιασμό, την υλοποίηση έργων, τις προμήθειες και την αναβάθμιση των υποδομών για όλες τις ξεχωριστές Δνσεις CNS όπως του ΚΕΠΑΘΜ/Α2, ΚΗΕΜΣ, ΔΑΑ/ΗΛ. Το ίδιο πρότυπο μέσα στην ΥΠΑ και στο Σχέδιο Νόμου που παρουσιάζεται ακολουθεί και αντίστοιχα η διακριτή Διεύθυνση Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενων Περιφερειακών Αερολιμένων (πρώην Δ18) και η Διεύθυνση Σχεδιασμού, Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας και μη Επανδρωμένης Κυκλοφορίας (Air Traffic Management-ΑΤΜ / Unmanned Aircraft System Traffic Management- UΤΜ) (πρώην Δ16), όπου το επιχειρησιακό έργο διαχωρίζεται πλήρως από το έργο σχεδιασμού και διαχείρισης. Κατά συνέπεια στο νέο Νόμο της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ η Δ19 και η Δ6 πρέπει να είναι διαφορετικές Δνσεις, όπως και οι αντίστοιχες της Εναέριας Κυκλοφορίας αλλά όπως και οι αντίστοιχες επιχειρησιακές Δνσεις CNS ΚΕΠΑΘΜ/Α2, ΚΗΕΜΣ, ΔΑΑ/ΗΛ.