Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Σίμος | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 06:39




Η επιχειρούμενη συγχώνευση Τμημάτων ΕΕΚ στα περιφερειακά αεροδρόμια θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση του φόρτου εργασίας του νέου Τμηματάρχη (που σχεδόν πάντα εκτελεί και τα προβλεπόμενα επιχειρησιακά καθήκοντα του ως ΕΕΚ). Η διεκπεραίωση όλων των απαραίτητων επιχειρησιακών εγγράφων αλλά και η διαπίστωση για παράδειγμα της ορθής λειτουργίας (πχ εκτέλεση του προγράμματος εργασίας), καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη, λόγω έλλειψης της απαιτούμενης διάδρασης και εγγύτητας, ως αποτέλεσμα της προτεινόμενης συγχώνευσης. Επιπλέον, η υπαγωγή στα Τμήματα ΕΕΚ των περιφερειακών αεροδρομίων, του επονομαζόμενου «διακριτού γραφείου διοικητικής-οικονομικής υποστήριξης και τεχνικής συντήρησης» δεν αναμένεται να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό. Αντιθέτως, το Τμήμα ΕΕΚ καθίσταται ουσιαστικά μια ακραία προβληματική και μη λειτουργική μονάδα καθότι θα πάσχει από σοβαρές ανομοιογένειες ως προς το φόρτο εργασίας και την κατανομή των ανθρώπινων πόρων. Ο νέος Τμηματάρχης θα μετατραπεί σε διοικητικό προϊστάμενο πολυάριθμών και άσχετων ως προς το αντικείμενο τους τμημάτων και γραφείων, με προφανές αποτέλεσμα τη μειωμένη αποτελεσματικότητα στο έργο του. Προτείνεται: 1. Η διατήρηση των ξεχωριστών Τμημάτων ΕΕΚ στα περιφερειακά αεροδρόμια με την υφιστάμενη δομή. 2. Η διατήρηση των ξεχωριστών γραφείων διοικητικής-οικονομικής υποστήριξης στα παραπάνω αεροδρόμια και η ένταξη τους σε αυτές των Αερολιμενικών, προκειμένου να ενισχύσουν το έργο τους. 3. Η υπαγωγή των γραφείων τεχνικής συντήρησης στα αντίστοιχα Τμήματα CNS των παραπάνω αεροδρομίων, λόγω της προφανούς συνάφειας των αντικειμένων της εργασίας τους.